خانهاخبار
وان پلاس 8T در مقابل محصولات پیشین؛ آیا باید آپگرید کنیم؟

وان پلاس 8T در مقابل محصولات پیشین؛ آیا باید آپگرید کنیم؟

در این مطلب می‌‌خواهیم اسمارت فون OnePlus 8T را با محصولات پیشین وان پلاس مقایسه کنیم.
۱۳۹۹/۷/۲۹

وان پلاس 8T با قیمت 749 دلاری در دنیای امروزی، یک اسمارت فون نسبتا مقرون به صرفه به حساب می‌آيد. پردازنده فوق‌العاده، پشتیبانی از نسل پنجم شبکه مخابراتی (5G) و قیمتی پایین نسبتا به پرچمداران امروزی، باعث می‌شود تا علاقمندان زیادی را به سمت خود جلب کند. البته این محصول نسبت به سایر محصولات این کمپانی، کمی گران‌تر به نظر می‌رسد. اما اگر آن را با گوشی‌های هوشمند پرچمدار امروزی مقایسه کنیم، نمی‌توان چنین نظری در مورد آن داد.

در این مطلب می‌خواهیم وان پلاس 8T را با محصولات پیشین آن مقایسه کرده و ببینیم که آیا این محصول از ارزش آپگرید بالایی برخوردار است یا خیر.

image

 

وان پلاس 8T در مقایسه با وان پلاس 5 و نسخه‌های قدیمی‌تر

اگر از نسخه‌های اولیه محصولات وان پلاس استفاده می‌کنید، مطمئنا جای بسی تعجب است. در این زمینه ما به شما شدیدا پیشنهاد می‌‌کنیم که آپگرید کنید. چرا که قدرت سخت‌افزاری گوشی‌های هوشمند در سال‌های اخیر پیشرفت قابل ملاحظه‌ای کرده است.

افرادی که از وان پلاس 5 یا نسخه‌های قدیمی‌تر آن استفاده می‌کنند، در صورت آپگرید به وان پلاس 8T مسلما آپشن‌های مختلفی از جمله موارد زیر را در اختیار خواهند داشت:

  • پردازنده اسنپدراگون 865 سریع‌تر
  • سنسور اثر انگشت تعبیه شده درون نمایشگر
  • شارژ کابلی سریع‌تر
  • ارتباط 5G فوق‌العاده پرسرعت
  • بهره‌گیری از نمایشگری با نرخ رفرش 120 هرتزی

اگر از محصولی مانند وان پلاس 3 یا 3T استفاده می‌کنید، ارزش این آپگرید به مراتب بیشتر می‌شود. چرا که گوشی هوشمند یاد شده با پردازنده چهار هسته‌ای، رم پایین‌تر و دوربین‌های قدیمی عرضه شد که در مقابل وان پلاس 8T، هیچ حرفی برای گفتن ندارند.

افرادی که از وان پلاس 5 استفاده می‌کنند، اگر عجله‌ای برای خرید اسمارت فون جدید را ندارند، می‌توانند یک سال دیگر منتظر مانده و محصول سال 2021 وان پلاس را خریداری کنند. البته ممکن است تجهیزات سخت‌افزاری دستگاه بسته به نوع استفاده شما، تا حدودی فرسوده شده باشند. در این صورت می‌توانید به فکر آپگرید باشید.

image

 

وان پلاس 8T در مقایسه با وان پلاس 6 و 6T

اگر از محصول سال 2018 شرکت وان پلاس با نام OnePlus 6 استفاده می‌کنید، احتمالا این آپگرید برای شما کارآمد نخواهد بود. چرا که این اسمارت فون هنوز عمر زیادی نکرده و تجهیزات آن نسبتا به روز است. اما اگر به شبکه 5G یا مشخصات دوربین بهتر و برخی قابلیت‌های جدید مانند سنسور اثر انگشت تعبیه شده درون نمایشگر نیاز دارید، می‌توانید به آپگرید به وان پلاس 8T فکر کنید.

وان پلاس 6 به همراه باتری 3300 آمپری که از تکنولوژی شارژ سریع 20 واتی Dash Charge پشتیبانی می‌کند، عرضه شد و در مقابل، OnePlus 8T با باتری 4500 میلی آمپر ساعتی و شارژر 65 واتی همراه است. کاهش عمر مفید باتری و البته، شارژ سریع‌تر دستگاه با فناوری‌های جدیدتر نیز می‌تواند یکی از عوامل آپگرید به حساب بیاید. البته باید موضوع حذف جک 3.5 میلیمتری هدفون را پیش خود حل و فصل کنید.

وان پلاس 6T نیز در این حوزه، در کنار مدل معمول آن قرار می‌گیرد. تنها عامل آپگرید از 6T به 8T را می‌توان عمر مفید باتری، یا فرسوده شدن قطعات سخت‌افزاری در صورت استفاده زیاد از آن به حساب آورد.

image

 

وان پلاس 8T در مقایسه با وان پلاس 7 و 7 پرو

هنوز از زمان عرضه وان پلاس 7 مدت زمان زیادی نمی‌‌گذرد و به این ترتیب،‌ دارندگان این محصول ممکن است حساسیت زیادی نسبت به پرداخت هزینه بیشتر برای آپگرید از خود نشان دهند.

وان پلاس 8T در مقایسه با وان پلاس 7 از تنظیمات دوربین منعطف تری برخوردار است و در مقایسه با آن، از لنزهای بیشتری نیز بهره می‌برد. وان پلاس 7 تنها به یک لنز اصلی و سنسور تشخیص عمق مجهز است و در مقابل، وان پلاس 8 از یک لنز اصلی، یک لنز واید، یک لنز ماکرو و یک لنز مونوکروم بهره می‌برد. شارژر 65 واتی همچنین در مقابل شارژر 20 و 30 واتی قرار گرفته درون جعبه نسخه‌های 7 و 7 پرو از سرعت بیشتری برخوردار است. یکی از مهم‌ترین و عمده ترین دلایل برای آپگرید به وان پلاس 8T، می‌تواند بهره‌گیری از شبکه 5G به حساب بیاید. چرا که سرعت این شبکه در مقایسه با نسخه پیشین تغییرات چشمگیری را به خود می‌بیند.

وان پلاس 7 پرو از نمایشگری با نرخ رفرش 90 هرتزی و رزولوشن QHD پلاس برخوردار است که دارندگان آن مطمئنا از این قابلیت‌ها رضایت خاصی خواهند داشت. همچنین این محصول به لنزهای تله فوتو و واید مجهز شده است.

به این ترتیب دارندگان وان پلاس 7 ممکن است بتوانند خود را برای آپگرید به وان پلاس 8T قانع کنند، اما انجام چنین امری برای دارندگان وان پلاس 7 پرو بسیار سخت به نظر می‌رسد.

image

 

وان پلاس 8T در مقایسه با وان پلاس 7T و 7T پرو

با بهره گیری از تراشه اسنپدراگون 855 پلاس، تفاوت آنچنان زیادی میان وان پلاس 7T و وان پلاس 8T دیده نمی‌شود. این محصول همچنین به سنسور اثر انگشت تعبیه شده درون نمایشگر، صفحه نمایشی با نرخ رفرش 90 هرتزی و شارژر 30 واتی نیز مجهز است. این موارد باعث می‌شود تا اسمارت فون یاد شده، قابلیت رقابت زیادی با محصول جدید این کمپانی داشته باشد.

یکی از تفاوت‌های اصلی آن‌ها، در قسمت تعداد دوربین‌ها دیده می‌شود. وان پلاس 7T به دوربین دوگانه مجهز است و در مقابل همان طور که گفته شد، وان پلاس 8T از دوربین چهارگانه بهره می‌برد. از نظر ما، امکانات عکاسی وان پلاس 7T و مدل پرو آن در مقایسه با محصول جدید، بیشتر بوده و به علاقمندان به عکاسی پیشنهاد می‌کنیم در صورت داشتن محصولات یاد شده، فکر آپگرید را از سر خود بیرون کنند.

مجددا در مدل پرو این محصول، شاهد قابلیت‌های ارزنده‌ای نسبت به وان پلاس 8T هستیم که در صورت آپگرید، مطمئنا متحمل ضررهایی خواهید شد. این اسمارت فون به صفحه نمایشی با رزولوشن QHD پلاس و دوربین سلفی پاپ آپ مجهز است که در محصول جدید، آن‌ها را شاهد نیستیم.

image

 

وان پلاس 8T در مقایسه با وان پلاس 8 و 8 پرو

در این مورد، یک جواب آسان و راحت به شما می‌دهیم. در صورت داشتن وان پلاس 8 و مسلما وان پلاس 8 پرو، به هیچ عنوان فکر آپگرید را به خود راه ندهید. نسخه‌های سری T محصولات وان پلاس معمولا یک تغییرات جزئی را به خود دیده و با قابلیت‌های انقلابی خاصی همراه نیستند. هر سه محصول مورد مقایسه در این قسمت، از تکنولوژی 5G بهره‌مند هستند و به این ترتیب، نیازی به آپگرید برای استفاده از تجهیزات روز ارتباطی وجود نخواهد داشت.

بهره گیری از تراشه اسنپدراگون 865، باتری بزرگ‌تر و حافظه UFS 3.0 با حداکثر ظرفیت 256 گیگابایتی و گوریلا گلس 5، از قابلیت‌های وان پلاس 8 به حساب می‌آيد. مطمئنا شارژر 65 واتی یک مزیت برای وان پلاس 8T به حساب می‌آید،‌ اما شارژر 30 واتی وان پلاس 8 نیز از سرعت بالایی برخوردار است. ارتقاء از نمایشگر 90 به 120 هرتزی مسلما جذاب است، اما تغییری انقلابی به حساب نمی‌آید. به این ترتیب ارزش پرداخت 749 دلار بیشتر را نخواهد داشت.

وان پلاس 8 پرو در مقابل، از گواهی IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار،‌ نمایشگر 120 هرتزی و دوربین‌های قوی بهره می‌برد. لذا جایگزین کردن آن با وان پلاس 8T در واقع یک دانگرید به حساب می‌آيد.

image

 

وان پلاس 8T در مقایسه با وان پلاس نورد

وان پلاس نورد با قیمت 379 پوندی، آن چنان ارزش مقایسه را ندارد. اما ما این محصول را نیز در این مطلب آورده‌ایم. با این که هر دو محصول جدید به نظر می‌آیند، اما مسلما برای آپگرید از وان پلاس نورد به وان پلاس 8T کسی ذره‌ای تأمل نخواهد کرد.

OnePlus Nord هیچ یک از قابلیت‌های جذاب یا پردازشی حریف خود را ندارد، اما قیمت آن تقریبا نصب وان پلاس 8T است. همچنین وان پلاس نورد محصولی با قابلیت پشتیبانی از 5G به حساب می‌آيد که در دسته محصولات مقرون به صرفه قرار می‌گیرد.

حال اگر از محصولات قدیمی وان پلاس استفاده می‌کنید، یک سوال اساسی در این میان به وجود می‌آید. برای آپگرید کردن، کدام یک از اسمارت فون‌های مورد مقایسه در این قسمت مناسب‌تر به نظر می‌آیند؟ مسلما OnePlus Nord برای آن دسته از افرادی که حاضر به پرداخت هزینه زیاد برای خرید گوشی هوشمند نیستند، گزینه مناسبی به حساب می‌آید. اما در مقابل وان پلاس 8T برای اشخاصی که مشخصات فنی دستگاه برایشان از اهمیت بالایی برخوردار است، انتخاب خوبی به شمار می‌رود.

اگر شما از جمله دارندگان محصولات وان پلاس هستید،‌ آیا تمایلی برای آپگرید به وان پلاس 8T را در خود حس می‌کنید؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)