خانهاخبار
آیا بازی‌های بتسدا برای پلی استیشن 5 عرضه می‌شوند؟

آیا بازی‌های بتسدا برای پلی استیشن 5 عرضه می‌شوند؟

مدیر ایکس باکس در مصاحبه‌ای به صحبت در این باره پرداخته و با رویکردی دوگانه به این سوال پاسخ داده است.
۱۳۹۹/۷/۲۸

آیا The Elder Scrolls 6 انحصاری ایکس باکس سری ایکس و سری اس خواهد بود؟ از زمانی که اعلام شد مایکروسافت شرکت بازی‌سازی بتسدا را به‌مبلغ ۷.۵ میلیارد دلار خریداری کرده، بسیاری این سوال را مطرح می‌کنند. با این حال، هنوز هیچ‌کس نمی‌داند که در آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد و بازی‌های جدید بتسدا برای پلی استیشن هم عرضه می‌شوند یا نه.

فیل اسپنسر، مدیر ایکس باکس، اخیرا در مصاحبه‌ای گفته بود که انتظار دارد ایکس باکس سری اس بیشتر از ایکس باکس سری ایکس بفروشد. او در بخش دیگری از این مصاحبه در پاسخ به این سوال که آیا خرید بتسدا می‌تواند مانع از انتشار Elder Scrolls 6 بر روی پلی استیشن شود، گفت چنین امکانی وجود دارد.

با این حال، اسپنسر متذکر شد که هدف آن‌ها از خرید بتسدا لزوما این نبوده که بازی‌ها را انحصاری کنند:

هدف معامله این نبوده که بازی‌ها را از دست سایر بازیکنان خارج کنیم. در هیچ‌جای این قرارداد نوشته نشده که چگونه می‌توانیم مانع از تجربه این عناوین توسط سایر کاربران شویم. ما می‌خواهیم افراد بیشتری بتوانند بازی کنند، نه این‌که تعداد بازیکنان کمتر شود.

منتها او اذعان داشت که طبق این قرارداد مایکروسافت مجبور نیست این بازی‌ها را برای سایر پلتفرم‌هایی که خارج از پتلفرم‌های تحت پشتیبانی آن‌هاست منتشر کند. در مجموع، پاسخ اسپنسر به‌طور واضح مشخص نمی‌کند که بازی‌های آتی بتسدا برای پلی استیشن ۵ هم به بازار می‌آیند یا نه. این طور به نظر می‌رسد که او می‌گوید آن‌ها می‌توانند بازی‌ها را انحصاری کنند ولی قصد انجام چنین کاری را ندارند.

image

مایکروسافت پیش‌تر اعلام کرده بود که انتشار بازی‌های انحصاری به‌صورت مورد به مورد بررسی می‌شود. از آن‌جایی که نسل بعدی کنسول‌ها هنوز وارد بازار نشده‌اند و بازی‌های موردانتظاری مثل The Elder Scrolls 6 حتی تاریخ عرضه ندارند، بعید است که مایکروسافت با عجله در مورد نحوه انتشار آن‌ها تصمیم‌گیری کند.

حقیقت این است که حفظ ابهام می‌تواند برای مایکروسافت مفید باشد. چون بسیاری از گیمرها با توجه به بازی‌های هر پلتفرم نسبت به خرید آن‌ها اقدام می‌کنند و اگر طرفداران بازی محبوبی مثل The Elder Scrolls این احتمال را بدهند که نسخه بعدی این بازی برای پلی استیشن ۵ عرضه نمی‌شود، ممکن است ایکس باکس سری ایکس یا اس را خریداری کنند.

در حال حاضر نمی‌توان به‌راحتی پیش‌بینی کرد که مایکروسافت کدام مسیر را در پیش خواهد گرفت. برای کشف پاسخ این سوال ظاهرا هنوز باید صبر کنیم تا مدتی از عرضه کنسول‌های نسل بعدی بگذرد و موعد عرضه بازی‌های موردانتظار نزدیک‌تر شود. ایکس باکس سری ایکس و سری اس از تاریخ ۱۹ نوامبر (۲۹ آبان) به بازار می‌آیند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Mohammad

۱۳۹۹/۷/۳۰
فیل اسپنسر گفته ما بازی هامون رو انحصاری نمیکنیم. برای همین هم سرویسی رو ارائه دادیم که شما بتونید بازی هارو روی گوشی و پیسی هم تجربه کنید. اما این به این معنی نیست که بازی هارو برای پلی استیشن هم عرضه کنن. چون گفته سونی اجازه نمیده یه محیط کاربری کامل ایکس باکسی که همون سرویس بازی هاشون هست رو پلی استیشن وجود داشته باشه. در نتیجه بازی های ما برای پلی عرضه نمیشه. دلیلشم همینه که سونی اجازه نمیده مایکروسافت سرویس و محیط کاربریشو روی پلی استیشن پیاده کنه. اگه اجازه بده بازی های مایکرو برای پلی هم قابل بازی میشن. در واقع این به این معناست که بازی های مایکرو انحصاری کنسول نیستن. اما برای پلی هم عرضه نمیشن