خانهاخبار
لپتاپ VivoBook Flip 14 ایسوس معرفی شد؛ بررسی مشخصات و قابلیت‌ها

لپتاپ VivoBook Flip 14 ایسوس معرفی شد؛ بررسی مشخصات و قابلیت‌ها

کمپانی ایسوس لحظاتی پیش لپتاپ ویووبوک فلیپ 14 را معرفی کرد.
۱۳۹۹/۷/۲۷

لپتاپ VivoBook Flip 14 ایسوس، اولین محصول این شرکت مجهز به پردازنده گرافیکی DG1 Discrete اینتل و تراشه 10 نانومتری Tiger Lake لحظاتی پیش معرفی شد. پردازنده گرافیکی یاد شده، اولین محصول مجزای اینتل در این حوزه به حساب می‌آید.

به عنوان یکی از بهترین آیتم‌های سخت افزاری لپتاپ VivoBook Flip 14 می‌توان به تراشه 10 نانومتری Tiger Lake اینتل (نسل یازدهم پردازنده‌های Intel) | Core i7-1165G7 و Core i5-1135G7 اشاره کرد که در هر دو مورد، شاهد چهار هسته و هشت رشته هستند که هشت یا 12 مگابایت کش را نیز دارا است. تراشه Core i7 با توان 4.7 گیگاهرتز و پردازنده Core i5 با توان 4.2 گیگاهرتز در اختیار کاربر خواهد بود.

 

در صورت تمایل، می‌توانید این محصول را با رم 16 گیگابایتی LPDDR4X با توان 4266 مگاهرتزی سفارش دهید. اما مدل پایه این لپتاپ با رم هشت گیگابایتی LPDDR4X عرضه می‌شود. حافظه داخلی مدل پایه آن نیز 128 گیگابایتی SSD است که تا یک ترابایت، امکان ارتقاء خواهد داشت. یک حافظه رم 32 گیگابایتی Intel Optane H10 نیز به صورت Onboard با این لپتاپ همراه است.

اما به عنوان یکی از ویژگی‌های مهم  لپتاپ VivoBook Flip 14 می‌توان به پردازنده گرافیکی مجزای شرکت اینتل اشاره کرد. تراشه گرافیکی DG1 Discrete اینتل مخصوص لپتاپ‌ها طراحی و توسعه یافته است. هنوز مشخصاتی در مورد این پردازنده اعلام نشده، اما به نظر می‌رسد که تفاوت چندانی با Iris Xe نداشته باشد و تنها توان آن کمی افزایش یافته است. تراشه گرافیکی DG1 Discrete با چهار گیگابایت رم مجازی (احتمالا GDDR6) همراه است.

image

image

 

پردازنده گرافیکی یاد شده با نام Intel Iris Xe Max از آن یاد می‌شود و در وبسایت ایسوس نیز با عنوان Momomo_US به آن اشاره شده است. تصویر بنچمارک این قطعه سخت‌افزاری چندی پیش در دیتابیس Compubench مشاهده شد و نشان از عملکرد قوی‌تر آن نسبت به مدل Iris Xe داشت. این تراشه گرافیکی همچنین به دفعات در دیتابیس SiS ofware Sandra مشاهده شده است.

از این موضوع خارج شده و به همان بحث اصلی، یعنی لپتاپ VivoBook Flip 14 می‌رسیم. نمایشگر 14 اینچی این محصول از نوع LED بوده و با رزولوشن فول اچ دی همراه است. نسبت نمایشگر به پنل اصلی حدودا 82 درصد تخمین زده شده و این به معنای حاشیه‌های نسبتا زیاد است. از نظر ارتباطی، این لپتاپ به موارد زیر مجهز شده است:

  • یک پورت تاندربولت
  • چهار پورت USB-C
  • یک پورت USB 3.2 نسل دو
  • یک پورت USB 2.0
  • یک پورت HDMI
  • درگاه MicroSD
  • یک قفل امنیتی
  • ورودی شارژر دستگاه
  • پشتیبانی از وای فای 6 و وای فای 5
  • نسخه پنجم بلوتوث

لپتاپ جدید ایسوس به قابلیت شارژ سریع مجهز بوده و تنها در 49 دقیقه، شارژ آن از 0 به 60 درصد می‌رسد.

 

لپتاپ VivoBook Flip 14 ایسوس با ابعاد 1.87 × 22 × 32.4 سانتی متری همراه است و با قیمت پایه احتمالا 1000 دلاری، در آينده نزدیک روانه بازار می شود. متأسفانه در حال حاضر اطلاعاتی در مورد تاریخ عرضه آن عنوان نشده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

محمد احمدی

۱۳۹۹/۷/۲۸
با سلام خدمت تیم خوب gsm اگر میشه راجب خرید لپ تاپ از خارج از کشور و یا درخواست از دوستان برای ارسال یا ... هر روش دیگه ای که بتونیم لپ تاپ از خارج بخریم بپردازید و نکاتی رو مد نظر قرار بدید تا راهنمای همگی باشه ممنون از شما