خانهاخبار
چیپست اگزینوس 1080 تأیید شد؛ با مشخصات فنی آن آشنا شوید

چیپست اگزینوس 1080 تأیید شد؛ با مشخصات فنی آن آشنا شوید

سامسونگ به تازگی چیپست میان رده Exynos 1080 را تأیید کرده است.
۱۳۹۹/۷/۲۷

تراشه اگزینوس 980 سامسونگ به عنوان یک آپگرید و بهبود چشمگیر در این حوزه به حساب می‌آید که با به ارمغان آوردن شبکه 5G و سرعت و گرافیک بهتر، به عنوان یک چیپست میان رده تمام و کمال نام خود را به ثبت رساند.

اما مسئولان سامسونگ اخیرا در شبکه اجتماعی چینی Weibo به این موضوع اشاره کرده اند که در حال کار روی نسخه جدید این تراشه با نام اگزینوس 1080 هستند و حالا مدیران این کمپانی کره‌ای و بخش مربوط به تولید آن با نام Samsung Semiconductor در مصاحبه با Android Authority، احتمال معرفی این پردازنده را مورد تأیید قرار داده‌اند.

سامسونگ همچنین روی خبر مجهز بودن تراشه اگزینوس 1080 به هسته‌های Cortex-A78 و پردازنده گرافیکی Mali-G78 نیز مهر تأیید زده است. اگر نحوه چینش هسته‌ها مانند اگزینوس 980 باشد، ما با دو هسته قدرتمند Cortex-A78 و شش هسته Cortex-A55 برای فعالیت‌های معمول و روزمره روبرو هستیم.

image

 

همچنین شایعات نیز بر این باور هستند که تراشه جدید سامسونگ، با تکنولوژی پنج نانومتری تولید شده و در کنار رقبایی همچون A14 Bionic اپل قرار می‌گیرد. به این ترتیب نسل جدید پرچمداران سامسونگ به این پردازنده مجهز شده و در نتیجه شاهد کاهش سایز و ابعاد آن‌ها نیز خواهیم بود.

مدیران سامسونگ اعلام نموده‌اند که تاریخ معرفی Exynos 1080 نزدیک است و پس از آن، شاهد قرارگیری این تراشه در اولین محصولات میان رده این برند کره‌ای در نیمه اول سال آینده میلادی (2021) خواهیم بود. پیش‌تر شاهد قرارگیری اگزینوس 980 در محصولاتی مانند گلکسی A51 5G و Galaxy A71 5G بودیم. به این ترتیب ممکن است مدل جدید این اسمارت فون‌ها با تراشه یاد شده روانه بازار شوند.

مطمئنا به محض درز اطلاعات بیشتر و اعلام مشخصات فنی اصلی این پردازنده در آینده، این موضوع را به سمع و نظر شما می‌رسانیم. لذا همواره با جی اس ام همراه باشید تا در جریان اخبار روی دنیای تکنولوژی قرار گیرید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)