خانهاخبار
ایلان ماسک از احتمال سفر انسان به مریخ در سال 2024 خبر داد

ایلان ماسک از احتمال سفر انسان به مریخ در سال 2024 خبر داد

مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس در کنفرانسی ویدیویی گفت امیدوار است که آن‌ها تا سال 2024 بتوانند استارشیپ را راهی مریخ کنند.
۱۳۹۹/۷/۲۶

اگر رویای سفر به مریخ را در سر می‌پرورانید، حتما پیگیر اخبار آن بوده‌اید. بر اساس جدیدترین اخبار، ظاهرا ایلان ماسک دیگر باور ندارد که تا سال ۲۰۲۲ می‌تواند پای انسان را به سیاره سرخ باز کند. مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس قبلا گفته بود که امیدوار است تا سال ۲۰۲۲ بتواند ربات‌های این شرکت را به مریخ بفرستد و در ادامه انسان‌ها را روانه این سیاره کند. ولی او روز جمعه در رویداد مجازی Mars Society گفت که حالا به نظرش نسل بعدی فضاپیمای استارشیپ زودتر از سال ۲۰۲۳ آماده نمی‌شود و در سال ۲۰۲۴ آماده ماموریت خواهد بود.

مدارهای زمین و مریخ بر دور خورشید این دو سیاره را هر دو سال یک‌بار در نزدیک‌ترین حالت ممکن نسبت به یکدیگر قرار می‌دهند. به همین دلیل سه ربات جدید از جمله مریخ‌نورد «استقامت» ناسا در ماه ژوئیه راهی سیاره سرخ شدند. ماسک در خصوص زمان‌بندی جدید سال ۲۰۲۴ گفت: «فکر می‌کنم شانس خوبی برای دستیابی به این هدف داشته باشیم.»

با این حال، اسپیس ایکس باید برای رسیدن به این مرحله شتاب توسعه فناوری‌های خود را افزایش دهد و ماسک نگران است که این اتفاق مشکلاتی را به وجود بیاورد. او در پاسخ به سوالی پیرامون فرآیند توسعه استارشیپ گفت: «احتمالا در این مسیر چند فضاپیما را از دست بدهیم.»

پروتوتایپ‌های اولیه استارشیپ تا این لحظه صرفا توانسته‌اند مسافت کوتاهی را از مقر اسپیس ایکس در ایالت تگزاس آمریکا طی کنند. ماسک امیدوار است که اولین مدل‌های این فضاپیما سال آینده موفق به ورود به مدار شوند. او افزود این شرکت می‌تواند توانایی سوخت مجدد در مدار را در سال ۲۰۲۲ به اثبات رسانده و به‌فاصله کوتاهی حرکت به سمت ماه را آغاز کند.

image

البته مدیرعامل اسپیس ایکس اذعان داشت که فعلا هیچ تاریخی اسرارآمیزی برای دستیابی به این موفقیت‌ها در نظر گرفته نشده است. او تاکید کرد که این صحبت‌ها صرفا در حد گمانه‌زنی است.

ماسک در پاسخ به این سوال که چه کسانی راهی مریخ می‌شوند گفت زمانی که حدود یک میلیون نفر خواهان رفتن به سیاره سرخ باشند و از پس مخارج آن برآیند، می‌توانیم شهری پایدار داشته باشیم. در نتیجه، این طور به نظر می‌رسد که اولین ساکنان مریخ افراد ثروتمند خواهند بود.

او اظهار داشت که اولین هدف از این ماموریت برپایی نیروگاه‌های تامین انرژی خواهد بود. ماسک افزود که آن‌ها مشغول بررسی ایده ارسال ربات‌هایی هستند که قابلیت کنترل از راه دور داشته باشند تا تیم اسپیس ایکس بتوانند آن‌ها را از زمین هدایت کنند.

موسس اسپیس ایکس همچنین اعلام کرد که برنامه‌های بزرگ‌تری در سر دارد و مشغول ارزیابی شرایط برای استفاده از استارشیپ یا سایر فضاپیماها برای بازدید از اتمسفر هیجان‌انگیز زهره، سیارک‌های بزرگ، اقمار مشتری، کمربند کوئیپر و حتی کرانه‌های دوردست منظومه شمسی است. با این حال او تاکید کرد: «ابتدا باید جهش حرکت به سمت سیاره بعدی را تکمیل کنیم.»

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)