خانهاخبار
سامسونگ، شیائومی و وان پلاس حذف لوازم جانبی آیفون 12 را به تمسخر گرفتند

سامسونگ، شیائومی و وان پلاس حذف لوازم جانبی آیفون 12 را به تمسخر گرفتند

اپل با حذف آداپتور شارژر و ایرپاد سیمی تصمیمی جنجالی را اتخاذ کرده که علاوه بر طرفداران صدای شرکت‌های رقیب را هم درآورده است.
۱۳۹۹/۷/۲۵

اپل ۲۲ مهرماه از جدیدترین پرچمداران خود رونمایی و اعلام کرد که این خانواده برای حفاظت از محیط زیست بدون آداپتور شارژ و ایرپاد سیمی به بازار می‌آید. حالا تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند این سیاست اپل را مورد استهزا قرار داده‌اند.

به‌فاصله کوتاهی پس از معرفی سری آیفون ۱۲، سامسونگ با انتشار تصویری از آداپتور شارژ این شرکت در صفحه فیسبوک خود نوشت: «موبایل‌های گلکسی آن‌چه را که نیاز دارید در اختیارتان قرار می‌دهند. از پایه‌ای‌ترین چیزها مثل شارژر گرفته تا دوربین، باتری، قدرت، حافظه و حتی نمایشگر ۱۲۰ هرتزی روی تلفن‌های هوشمند ما وجود دارد.»

image

شیائومی هم چهارشنبه در پستی در صفحه توئیتر خود نوشت: «ما چیزی را از جعبه Mi 10T Pro کنار نگذاشتیم.»

وان پلاس که به‌فاصله یک روز پس از اپل از پرچمدار 8T رونمایی کرده بود، در مراسم ویژه خود متذکر شد که شارژر ۶۵ واتی این گوشی به‌صورت رایگان داخل خود جعبه وان پلاس 8T عرضه می‌شود.

image

اگرچه اپل می‌گوید که این تصمیم را به‌خاطر دغدغه‌های زیست محیطی گرفته اما نمی‌توان انکار کرد که حذف آداپتور و ایرپاد سیمی از داخل جعبه آیفون ۱۲ هزینه‌های این شرکت را کاهش می‌دهد و کاربران را مجبور به خرید لوازم جانبی موردنیاز آن‌ها می‌کند.

با این حال، شاید به مرور زمان سایر شرکت‌ها هم قدم در همین راه گذاشته و تصمیم مشابهی بگیرند. پیش‌تر در شایعه‌ای اعلام شده بود که سامسونگ در حال ارزیابی شرایط برای اتخاذ سیاستی مشابه در سال ۲۰۲۱ است. این اتفاق هنوز رسمی نشده، اما با توجه به رخدادهای مربوط به حذف جک هدفون توسط اپل، بعید نیست که در سال‌های آینده دسترسی رایگان به آداپتور شارژ نیز به یک رویا تبدیل شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

کاظمی

۱۳۹۹/۷/۲۸
اینکارا برای کشورهای جهان اولی مشکلی زیاد ایجاد نمیکنه،نهایتش طرف میره نمایندگیش یه اصلیشو میخره
ولی متاسفانه برای ایران بدرد نمیخوره،خدانکنه بقیه هم همینکارو کنن
تو ایران خرید همین گوشی رو باس باترس لرز انجام بدی که بت نندازن،وای بحال لوازم و متعلقاتش،،
دیگه باس هرروز بری یه اداپتور یا هندزفری قلابی رو بجای اصلی بخری خراب بشه دوباره و دوباره

b fvcx

۱۳۹۹/۷/۲۵
g bfvc

Mahdi

۱۳۹۹/۷/۲۵
اینکه شرکت اپل اینکار کرد کار درستی نبود اما تجربه نشون داد هر وقت اپل کاری انجام داد سال بعد بقیه شرکتها انجام دادن مثل حذف جک صدا یا ناچ مطمئن باشید خود این شرکتها مخصوصا سامسونگ سال بعد اینکار انجام بده

سپهر

۱۳۹۹/۷/۲۵
خواهشا هی نگین به خاطر محیط زیست شارژر را حذف کرده ،،، اگه محیط زیست برای اپل مهم بود از همون آیفون اول این کار را انجام می داد بعدشم الان چه تفاوتی کرد باید مصرف کننده بره شارژر را بخره پس عملا فرقی نکرد .