جی پلاس

تست همراه اول

سرویس خبر
15 آذر 1399 ساعت 12:01
0 نظر

 

برترین خودروهای شهری در سال 2020 (قسمت اول )

اگر دوست دارید با برترین خودروهایی که انتخاب های بی نظیری برای رانندگی شهری هستند آشنا شوید شما را به خواندن این مطلب دعوت می کنیم.

عمده کاربرد خودروها در زمان حال در شهر‌ها صورت می‌گیرد. بدون شک هدف از خرید هر خودرویی در زمان حال کاربرد شهری آن است. در خرید خودروهای شهری فاکتور راحتی و عملکرد سوخت از اهمیت به سزایی برخوردار هستند. در مطلب امروزمان قرار است به برترین خودروهایی بپردازیم که کاربرد شهری دارند و بهترین انتخاب‌های ممکن هستند

 


 

Mazda CX-30


 

مزدا به ساخت خودروهای اقتصادی و البته کارآمد شهره است. خودرو MAZDA CX-30 به شدت خودرو اقتصادی است. این خودرو جزو پرفروش‌ترین خودروهای ساخت مزدا است و عمده‌فروش خود را در اروپا تجربه کرده است؛ اما برویم سراغ معرفی این خودرو. خودرو مزدا CX30 در قسمت طراحی خارجی خودی نشان می‌دهد. قسمت جلو از طراحی بسیار لوکس و البته جوان‌پسندی بهره می‌برد. البته طراحی جلو کمی کشیده به نظر می‌رسد. چراغ‌ها در این مدل مانند اکثر خودروهای مزدا فرم کشیده و تیز دارند. در قسمت طراحی جلو پنجره خودرو به صورت بیضی وار طراحی شده و هواکش‌های موتور نیز به کوچک‌ترین فرم خود در زیر این قسمت قرار دارند. البته نکته قابل توجه در این قسمت این است که با توجه به بازه قیمتی این خودرو قسمت هواکش به‌ جای فلز از پلاستیک فشرده ساخته ‌شده است؛

 



 

اما از نمای جانبی دوباره می‌توانید شاهد به‌ کارگیری پلاستیک در پایین درب‌ها و البته بالای قسمت چرخ‌ها هستیم. البته در قسمت کناری خودرو در بدنه موج‌هایی ایجاد شده که است که اگر نور در آن‌ها بیفتد انعکاس پیدا می‌کند و نمای زیبایی را به این خودرو خواهد بخشید. رینگ‌های در نظر گرفته ‌شده برای این خودرو 18 اینچی هستند و از نوع آلومینیوم هستند؛ اما در نمای پشتی پلاستیک استفاده ‌شده بیشتر است و تقریباً تا نصف بدنه قست پشت بالا آمده است.

 


 

طراحی پشت این خودرو به شدت شبیه شاسی‌ بلندهای ایتالیایی مخصوصا آلفا به نظر می‌رسد؛ اما در زمینه ابعاد و وزن با خودرو بسیار جمع ‌و جور و مناسبی روبه ‌رو هستیم. طول این خودرو 4.39 متر در نظر گرفته ‌شده است و ارتفاع اصلی خودرو نیز 1.57 متر است. در زمینه وزن نیز با خودرو به شدت کم‌ وزنی روبه ‌رو هستیم. وزن این خودرو در حدود 1466 کیلوگرم است که برای یک خودرو شاسی‌ بلند 5 نفرِه عدد بسیار خوبی محسوب می‌شود؛ اما در زمینه رنگ مزدا برای این خودرو 7 رنگ عرضه کرده است. درمجموع می‌توان به طراحی این خودرو نمره خوبی داد و این طراحی را برای اکثر افراد راضی‌ کننده عنوان نمود؛ اما در زمینهٔ پیشرانه با یک خودرو به‌ تمام ‌معنا شهری روبه‌ رو می‌شویم. پیشرانه در نظر گرفته ‌شده برای این خودرو یک نمونه تنفس طبیعی 2.5 لیتری 4 سیلندر است که در حداکثر تلاش خود می‌تواند 186 اسب بخار نیرو تولید نماید.

 


 

خودرو مزدا با اینکه به پیشرانگانه ‌چنان قدرتمندی مجهز نیست اما می‌تواند 0 تا 100 خود را در 8.1 ثانیه عملی سازد که رقم خوبی برای یک خودرو شاسی بلند شهری محسوب می‌شود. نهایت سرعت این خودرو نیز به 204 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. در زمینهٔ سیستم انتقال قدرت نیز برای این خودرو یک گیربکس 6 سرعتِه اوتومات در نظر گرفته ‌شده است؛ اما سیستم حرکتی خودرو بسته به نظر خریدار و البته بودجه بین AWD و FWD قابل انتخاب است. در زمینه کیفیت رانندگی خودرو مزدا نمونه بسیار راحتی محسوب می‌شود. به علت ابعاد مناسب راننده قدرت مناسبی بر روی خودرو خود دارد. البته عملکرد خودرو مزدا در نمونه AWD نرم‌تر از نمونه FWD است. درباره کاربرد خارج شهری این خودرو نیز این خودرو می‌تواند تا حد زیادی موفق باشد ولی عملکرد متوسطی به نمایش می‌گذارد؛ اما در زمینه مصرف سوخت خودرو مزدا می‌تواند راضی کننده باشد. وزن پایین و البته موتور نه ‌چندان پرمصرف مزدا می‌تواند نوید بخش عملکرد خوب در این قسمت باشند. مزدا برای خودرو خود یک باک 50 لیتری در نظر گرفته است. در شرایط تعیین ‌شده خودرو مزدا می‌تواند برد حرکتی 561 کیلومتری را به ثبت برساند که خب به‌ جای گاه متوسط این خودرو در بحث مصرف سوخت اشاره دارد؛ اما در زمینهٔ طراحی داخلی کابین می‌توانید تاثیر قیمت پایین این خودرو را به‌ خوبی مشاهده کنید. طراحی کابین به شدت ساده است و همه ‌چیز از معمولی‌ترین نوع آن است و کیفیت متریال استفاده ‌شده در این کابین چندان راضی کننده نیست.

 



 

در زمینه امکانات داخلی مزدا آن ‌چنان سرمایه‌گذاری روی این خودرو انجام نداده است و تنها به استفاده از آپشن ‌های معمول چون دوربین عقب و یا مونوروف بسنده کرده است؛ اما از لحاظ  فضای در دسترس سرنشین‌ها در این خودرو با نمونه مناسبی روبه ‌رو می‌شویم؛ اما در زمینه امنیت خودرو مزدا توانسته بالاترین امتیازات را در آزمون‌های سازمان NHTSA به دست آورد. در پایان باید به مدل‌ها و قیمت این خودرو نیز اشاره ‌کنیم. خودرو مزدا در 4 مدل مختلف عرضه می‌شود که ارزان‌ترین مدل قیمتی برابر 21 هزار دلار و گران‌ترین مدل برابر 28 هزار دلار قیمت دارد. در پایان می‌توان خودرو مزدا را یکی از بهترین خودروهای شهری موجود در بازار جهانی عنوان کرد.

 

Toyota Corolla Hybrid


 

اما نوبتی هم که باشد نوبت قهرمان خودروهای ارزان و البته شهری است. تویوتا تبحر خاصی در تولید خودروهای اقتصادی دارد. کرولا تا همین چند وقت پیش نیز مهمان خیابان‌های کشورمان بود اما از تقریب 2 سال پیش تا به ‌حال با توجه به اوضاع نا به سامان اقتصادی و البته ارزی، واردات این خودرو به‌ کلی متوقف شد؛ اما کرولا هیبرید یکی از ارزان‌ترین خودروهای تویوتا در سبد محصولات این شرکت است؛ اما برویم سراغ ظاهر این خودرو. خودرو کرولا از جلو ظاهری زمخت و هیکلی دارد. چراغ‌ها داخل بدنه فرورفته‌اند. جلو پنجره بزرگ نیز در این بخش بسیار جلب نظر می‌کند. البته در قسمت جلو از متریال بیش‌ از حد استفاده ‌شده است و تویوتا تا توانسته به حجم این قسمت اضافه کرده است. البته نمی‌توانیم منکر زیبایی این قسمت شویم و درمجموع هنوز با خودرو زیبایی طرف هستیم. از نمای جانبی همه‌ چیز ساده است.

 




 

وجود رینگ‌های 15 اینچی به‌ خوبی به قیمت این خودرو اشاره دارد. البته جنس این رینگ‌ها از آلومینیوم است؛ اما قسمت عقب بسیار به طراحی خودروهای MG شباهت دارد از این لحاظ می‌توان ادعا کرد که شاید کرولا در این زمینه کمی کپی کرده باشد؛ اما در زمینهٔ ابعاد وزن با خودرو متوسطی روبه ‌رو هستیم. طول این خودرو به 4.62 متر می‌رسد و ارتفاع اصلی آن نیز در حدود 1.44 متر است؛ اما در زمینهٔ وزن خودرو کرولا به شدت کم ‌وزن است و مهندسان تویوتا موفق شده‌اند وزن این خودرو را به 1292 کیلوگرم برسانند. در زمینه رنگ خودرو نیز تویوتا برای این خودرو 7 رنگ عرضه کرده است؛ اما در زمینهٔ پیشرانه تویوتا همیشه بدترین انتخاب‌ها را دارد موتور این خودرو یک نمونه 1.8 لیتری 4 سیلندر است که البته به صورت هیبریدی کار می‌کند. این موتور می‌تواند در عمل تنها 121 اسب بخار توان تولید نماید. البته در کنار این موتور یک باتری نیز به کار گرفته ‌شده است که یک باتری 1.3 کیلوواتی است. متأسفانه در زمینهٔ حداکثر سرعت و شتاب گیری این خودرو عملکرد ناامیدکننده‌ای دارد؛ اما سیستم انتقال قدرت در نظر گرفته‌ شده برای این خودرو یک نمونه CVT است و سیستم حرکتی هم به صورت FWD است. در زمینهٔ کیفیت رانندگی  با توجه به اینکه با خودرو آن ‌چنان تند و تیزی روبه ‌رو نیستیم کنترل این خودرو به‌ هیچ ‌وجه سخت نیست. در زمینهٔ مصرف سوخت با عنوان خودرو هیبریدی طرف هستیم پس انتظار بالایی از این خودرو داریم. در عمل هم خودرو کرولا در این بخش می‌تواند امتیاز بالایی بگیرد. با وجود اینکه باک در نظر گرفته ‌شده برای این خودرو تنها 43 لیتر حجم دارد اما عملکرد فوق ‌العاده موتور و البته وزن پایین خودرو باعث می‌شود تا این خودرو به‌راحتی هر چه تمام در شرایط تعیین ‌شده بتواند برد حرکتی فوق‌ العاده 965 کیلومتری دست پیدا کند که یک رکورد بی‌ نظیر برای این خودرو محسوب می‌شود؛ اما در بخش طراحی داخلی این خودرو با کابین جمع ‌وجور و البته شیکی روبه‌ رو می‌شویم.

 



 

البته با توجه به قیمت این خودرو نمی‌توان انتظار داشت تا با چرم با کیفیت یا اسپیکرهای استریو طرف شویم. شاید مهم‌ترین ویژگی کابین این خودرو این باشد که در عین سادگی راضی‌ کننده هم هست. در پایان باید به قیمت این خودرو نیز اشاره کرد. تویوتا برای این خودرو قیمت وسوسه کننده 23 هزار دلار را در نظر گرفته است تا بتواند خرید این خودرو را برای اکثریت ممکن کند.

Lexus UX Hybrid


 

درست است که لکسوس خودروساز لوکسی محسوب می‌شود اما با این ‌حال خودرویی در این لیست دارد. سری UX لکسوس بیشتر برای اینکه در دسترس عموم باشند ساخته ‌شده‌اند؛ اما این خودرو یک هیبریدی است که عمده شهرتش هم در زمینهٔ مصرف سوختش است؛ اما اجازه دهید ابتدا از طراحی این محصول شروع کنیم. خودرو لکسوس در نمای روبه ‌رو اشتراک فراوانی با دیگر به براداران خود دارد. همان جلو پنجره غول ‌آسا و چراغ‌های معروف همان چیزهایی است که پیش‌ از این نیز در دیگر خودروهای این برند دیده بودیم. البته در این خودرو بر خلاف برادران گران‌قیمت‌ترش از یک‌ لایه پلاستیک نازک در زیر جلو پنجره استفاده ‌شده است. البته این قسمت پلاستیکی تنها در جلو به کار نرفته و از قسمت جلو امتداد داشته و از روی چرخ‌ها و پایین درها می‌گذرد و در پشت خودرو نیز تبدیل به سپر پلاستیکی این خودرو می‌شود.

 



 

از نمای کناری این خودرو به شدت شبیه به پژو 2008 طراحی شده است و حتی انحنای پشت خودرو از این نما کاملاً منطبق بر طراحی خودرو فرانسوی است. خوشبختانه رینگ‌ها در این خودرو همچنان با برادران گران‌قیمتش یکسان هستند. اندازه این رینگ‌ها 18 اینچ هستند البته که طبق روال معمول آلیاژی هستند؛ اما در قسمت عقب آن ‌چنان دلچسپی را نمی‌بینیم و لکسوس در این قسمت آن ‌چنان کار خاصی انجام نداده است؛

 


 

اما در زمینه وزن و ابعاد بازهم با خودرو بزرگی روبه ‌رو نمی‌شویم. طول این خودرو در تمامی مدل‌هایش به 4.5 متر می‌رسد و ارتفاع آن نیز به 1.54 متر می‌رسد. در زمینهٔ وزن نیز خودرو لکسوس یک خودرو متوسط محسوب می‌شود. وزن خودرو لکسوس به 1635 کیلوگرم می‌رسد؛ اما رنگ‌های عرضه‌ شده برای این خودرو 11 رنگ هستند؛ اما در زمینه پیشرانه لکسوس ترجیح داده تا یک پیشرانه متوسط و البته راضی کننده را به این خودرو بیاورد. موتور استفاده ‌شده در این خودرو یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی است البته به این موتور باید دو عدد موتور الکتریکی نیز اضافه کرد تا در این صورت این مجموعه بتواند در مجموع 181 اسب بخار توان تولید نماید.

 


 

به لطف این مجموعه این خودرو می‌تواند 0 تا 100 را در تنها 8.6 ثانیه طی نماید که برای یک خودرو SUV متوسط سایز رقم مناسبی محسوب می‌شود؛ اما درباره سرعت نهایی این خودرو با اینکه مجموعه به کار گرفته ‌شده به‌عنوان پیشرانه توان خوبی از خود نشان می‌دهد اما به دلیل نا معلومی این خودرو تنها می‌تواند به نهایت سرعت 177 کیلومتر بر ساعت برسد؛ اما در زمینهٔ سیستم انتقال قدرت لکسوس به استفاده از گیربکس معمولی CVT اکتفا کرده است اما درباره سیستم حرکتی لکسوس همه را غافلگیر کرده است و برای این خودرو تنها سیستم AWD را عرضه می‌کند که حرکت بسیار هوشمندانه‌ای به نظر می‌رسد؛ اما مصرف سوخت این خودرو به لطف سیستم هیبریدی می‌تواند عملکرد مطلوبی از خود به نمایش بگذارد. باک در نظر گرفته ‌شده برای این خودرو یک باک 40 لیتری است. در شرایط معین این خودرو می‌تواند به رنج حرکتی مناسب 700 کیلومتری دست یابد که برای یک SUV عدد بسیار خوبی محسوب می‌شود؛ اما درباره کابین این خودرو باید گفت که با کابین ساده‌ای طرف هستیم. استفاده از رنگ مشکی در این کابین به‌ کلی اندک نکات ظریف طراحی را ناپدید می‌کند. کیفیت متریال استفاده‌ شده در این کابین خوب است اما به ‌پای گران‌ قیمت‌ها نمی‌رسد.

 



 

از امکانات رفاهی این خودرو می‌توان راضی بود؛ اما در زمینه امنیت خودرو لکسوس بازهم خوش درخشیده است و توانسته حتی برنده جایزه از NHTSA نیز باشد. البته لکسوس توانسته در آزمودن‌های  IIHS نیز خوش بدرخشد و 5 ستاره کیفی نیز دریافت کند. لکسوس این خودرو را در 3 مدل عرضه می‌کند که در بازه قیمتی 34 تا 39 هزار دلار قیمت دارند. در پایان می‌توان این خودرو را نیز در لیست برترین خودروهای شهری جا داد.

 

Honda Insight


 

اما هوندا مانند همیشه در لیست برترین‌ها در قسمت شهری و البته اقتصادی نماینده‌ای دارد. این خودرو نمونه تحلیل یافته تر یا به‌ اصطلاح معروف نمونه لایت خودرو آکورد حساب می‌شود. عمده تفاوت این خودرو با آکورد نیز در زمینهٔ پیشرانه است؛ اما تلفظ دقیق نام این خودرو اینسایت به معنای بصیرت است. در زمینهٔ ظاهر این خودرو بسیار شبیه خودرو آکورد است. از جلو با خودرو و بسیار ساده و البته زیبایی طرف هستیم. طراحی این قسمت کاملاً دل ‌نشین است و حس خوبی به شما منتقل می‌کند. خوشبختانه مانند اکثر خودروها در این رده قیمتی خبری از پلاستیک  فشرده در قسمت جلو نیست.

 



 

در قسمت کناری نیز این خودرو نمای خوبی دارد؛ اما رینگ‌های استفاده ‌شده برای این خودرو در حالت پایه و استاندارد به صورت 16 اینچی است و اما می‌توان رینگ‌های 17 و البته 18 اینچی را نیز سفارش داد. در قسمت پشت نیز طراحی زیبایی شاهد هستیم تا بتوانیم در مجموع نمره خوبی به طراحی خارجی این خودرو بدهیم. درباره ابعاد نیز با خودرو متوسطی روبه‌ رو می‌شویم. خودرو اینسایت طول 4.56 متری دارد و ارتفاع حدوداً 1.43 متری دارد. در زمینهٔ وزن نیز این خودرو با ثبت رقم 1354 کیلوگرم خودرو سبک‌ وزنی محسوب می‌شود. اما درباره رنگ نیز برای این خودرو 6 رنگ مختلف عرضه می‌شود که همگی از نوع متالیک هستند؛ اما نوبتی هم که باشد نوبت پیشرانه این خودرو است.

 


 

خودرو هوندا یک خودرو شهری است برای همین خیلی نیازی به یک پیشرانه قوی ندارد. در عمل هم هوندا پیشرانه قوی را برای این خودرو انتخاب نکرده است. موتور اصلی این خودرو یک موتور تنفس طبیعی 1.5 لیتری است که در نهایت تلاش تنها می‌تواند 107 اسب بخار توان تولید کند؛ اما با توجه به هیبرید بودن این خودرو هوندا برای این خودرو دو موتور برقی در نظر گرفته است که می‌توانند 50 اسب بخار دیگر در اختیار این خودرو قرار دهند تا در نهایت قدرت تولیدی این مجموعه به 157 اسب بخار برسد. این عدد به ‌هیچ ‌وجه برای یک سدان شهری بد محسوب نمی‌شود. 0 تا 100 این خودرو در 8 ثانیه انجام می‌شود؛ اما سیستم انتقال قدرت در نظر گرفته‌ شده برای این خودرو یک گیربکس معمولی CVT است و سیستم حرکتی نیز FWD است. در پایان نمی‌توان به قسمت پیشرانه و فنی این خودرو امتیاز آن ‌چنان بالایی داد ولی به طور کلی این خودرو برای کاربری شهری خودرو مطلوبی محسوب می‌شود؛ اما هوندا تصمیم گرفته تا برای خودرو خود یک باک 40 لیتری استفاده کند. شاید در ابتدا با خود بگویید این باک برای یک سدان اصلاً راضی‌ کننده نخواهد بود اما واقعیت این است که به لطف عملکرد بی ‌نظیر موتور هیبریدی این خودرو مصرف سوخت در این خودرو به شدت بهینه‌ شده است. خودرو هوندا می‌تواند با یک باک پر و البته با شرایط معینی به‌ راحتی هر چه تمام به رنج حرکتی 886 کیلومتر دست پیدا کند؛

 


 

اما کابین داخلی این خودرو از یک طراحی خوب و مناسب بهره می‌برد. این کابین طراحی دوست داشتنی دارد البته نمی‌توان نسبت به پلاستیک‌های به ‌کار رفته در کابین که خیلی هم‌ جنس خوبی ندارند بی‌تفاوت بود؛ اما در کل این قسمت با توجه به قیمت خودرو می‌تواند راضی کننده باشد؛ اما در زمینهٔ آزمون امنت این خودرو توانسته است بالاترین امتیازات را در آزمون‌های تصادف به دست آورد تا به‌ این ‌ترتیب به یکی از امن‌ترین سدان های بازار جهانی تبدیل شود. در پایان باید به قیمت این خودرو نیز اشاره کرد. خودرو هوندا 3 مدل متفاوت عرضه می‌شود که از 22 تا 28 هزار دلار قیمت دارند.

 



  15 آذر 1399
0 نظر
5.00
  3 رای
نظرات کاربران

در حال بارگذاری