خانهاخبار
نتایج بنچمارک آنتوتو آیفون 12 و 12 پرو ناامیدکننده به نظر می‌رسد

نتایج بنچمارک آنتوتو آیفون 12 و 12 پرو ناامیدکننده به نظر می‌رسد

آیفون 12 و آیفون 12 پرو برای اولین بار از بنچمارک آنتوتو سر در آورده‌اند و ارقامی را نشان می‌دهند که نسبت به نسل گذشته افزایش چندانی نداشته است.
۱۳۹۹/۷/۲۵

اپل سه‌شنبه همین هفته از خانواده آیفون ۱۲ رونمایی کرد. دو عضو این خانواده، یعنی آیفون ۱۲ معمولی و آیفون ۱۲ پرو، از تاریخ ۲ آبان وارد بازار می‌شود. حالا امروز نتایج بنچمارک آنتوتو این دو گوشی منتشر شده تا بتوانیم دیدی کلی نسبت به عملکرد و توانمندی‌های این دو دستگاه داشته باشیم.

آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو از تراشه A14 بایونیک استفاده می‌کنند که چیپستی ۵ نانومتری است. اپل در هنگام معرفی این تراشه از اعداد خام عجیب و غریبی حرف زد، اما حالا نتایج بنچمارک آنتوتو از نتایج ناامیدکننده‌ای در برابر اسنپدراگون ۸۶۵ کوآلکام حکایت دارد. تراشه کوآلکام در سال جاری روی اکثر پرچمداران بازار اندروید استفاده شده است.

image

image
image

امتیاز کل ۵۷۰ هزاری برای A14 چندان جذاب نیست. اگر بخواهیم مقایسه‌ای داشته باشیم می‌توانیم به شیائومی می ۱۰ پرو اشاره کنیم که با اسنپدراگون ۸۶۵ به امتیار ۶۸۷ هزار دست یافته بود. بیشترین اختلاف میان این دو گوشی به GPU آن‌ها برمی‌گردد که نتایج آیفون ۴۰ درصد پایین‌تر است.

در سه بخش CPU، حافظه و رابط کاربری، فاصله آیفون ۱۲ حدود ۱۰ درصد پایین‌تر بوده. تفاوت حافظه این دو دستگاه با می ۱۰ پرو فقط ۶ درصد است، یا حداقل برای مدل‌های ۴ + ۲۵۶ گیگابایتی آیفون ۱۲ و ۶ + ۱۲۸ گیگابایتی آیفون ۱۲ پرو این طور است. این نخستین باری است که پس از معرفی آیفون‌های جدید وجود ۶ گیگابایت رم در مدل ۱۲ پرو و ۴ گیگابایت رم در مدل ۱۲ تایید می‌شود.

چنان‌چه تفاوت‌های بین دو پلتفرم اندروید و iOS را نادیده بگیریم و A14 را با محصولات قبلی خود اپل مقایسه کنیم، این پردازنده صرفا به اندازه کمی نسبت به نسل قبل، یعنی تراشه ۷ نانومتری A13، بهبود یافته است. آیفون ۱۱ پرو مکس در آنتوتو امتیاز ۵۳۶ هزار را به دست آورده بود. با این حساب، افزایش توان این دو مدل از خانواده آیفون ۱۲ فقط حدود ۵ تا ۶ درصد است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

حامد

۱۳۹۹/۷/۲۷
بابا اپل کارتون خالی هم بده... یه عده حاضرن بخرن....

مهمان

۱۳۹۹/۷/۲۵
الان اپل میاد مثل اینتل میگه همه چی بنچمارک نیست !؟
اصلا اپل یه طوریه که احتمالا تا سال دیگه همین آیفون 12 رو میگه 13 یا حتی 14 است و همینه که هست و همه میخرند و یا آیفون 3G یاهمون آیفون اولیه رو میاره و میگه جدیده و همه برا خریدش سر و دست میشکونند و انگشت حیرت به دهان می گیرند و ...