خانهاخبار
از آیفون 12 مینی تا آیفون 12 پرو مکس؛ کدام‌یک را بخریم؟

از آیفون 12 مینی تا آیفون 12 پرو مکس؛ کدام‌یک را بخریم؟

اپل با معرفی چهار مدل تازه از پرچمداران خود، تنوع مناسبی در ویترین تلفن‌های هوشمند این شرکت ایجاد کرده است. حالا باید علاوه بر سری آیفون 12 نگاهی به آیفون 11 و آیفون SE هم داشته باشیم. اما کدام گوشی واقعا برای چه کسی مناسب‌تر است؟
۱۳۹۹/۷/۲۴

اپل  از نخستین پرچمداران 5G خود رونمایی کرد و قیمت آیفون‌های قبلی را کاهش داد. گران‌ترین آیفون جدید آیفون ۱۲ پرو مکس که با قیمتی حدودا سه برابر آیفون SE به بازار می‌آید. سه عضو دیگر این خانواده جدید آیفون ۱۲ پرو، آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی هستند که همراه با آیفون ۱۱ و آیفون XR در ویترین فروشگاه‌های اپل به فروش خواهند رسید. این شرکت حالا از بازه ۳۹۹ تا ۱۰۹۹ دلار تقریبا در هر فاصله ۱۰۰ دلاری یک تلفن هوشمند برای عرضه دارد.

با توجه به گستردگی محصولات این شرکت حالا این سوال برای خریداران به وجود آمده که کدام دستگاه برای آن‌ها بهتر است. در ادامه مطلب می‌خواهیم مقایسه کوتاهی داشته باشیم تا ببینیم با پرداخت چه مبلغی از ۳۹۹ تا ۱۰۹۹ دلار می‌توانیم بهترین موبایل متناسب با نیازهای خود را تهیه کنیم.

image

آیفون ۱۲ مینی

آیفون ۱۲ مینی بهترین گزینه برای طرفداران آرمان‌های استیو جابز است. هم‌موسس اپل در زمان حیات خود در اظهارنظری جنجالی گفته بود که هیچ‌کس تمایلی به خرید گوشی‌های بزرگ ندارد. با این حال، ترندهای بازار نشان داد که گوشی‌های بزرگ اتفاقا طرفداران زیادی دارند، هرچند هنوز عده‌ای گوشی‌های کوچک را ترجیح می‌دهند. امسال اپل به‌سراغ این دسته از کاربران رفته و با آیفون ۱۲ مینی ۵.۴ اینچی به نیاز آن‌ها پاسخ داده است.

این محصول طبیعتا برای کسانی که طرفدار نمایشگرهای بزرگ هستند گزینه جذابی به حساب نمی‌آید. اگر می‌خواهید با موبایل ویدیو یا فیلم ببینید، مدل‌های بهتری نسبت به این آیفون ۵.۴ اینچی وجود دارد. همچنین، اگر قبلا از گوشی‌های بزرگ‌تر استفاده می‌کردید، با خرید آیفون ۱۲ مینی احتمالا دچار مشکل خواهید شد.

آیفون ۱۲

image

آیفون ۱۲ بهترین گزینه برای کسانی است که می‌خواهند بهترین امکانات را دریافت کرده و مناسب‌ترین هزینه را بپردازند. این دستگاه طراحی شده تا بهترین پاسخ برای نیاز اکثر کاربران باشد. آیفون ۱۲ با نمایشگر مناسب، قدرت بالا و دوربین قدرتمند محصولی جذاب تمامی طرفداران اپل است.

این تلفن هوشمند شاید برای مالکان آیفون ۱۱ گزینه مناسبی نباشد، چون با توجه به تغییراتی که داشته احتمالا ارزش پرداخت ۷۹۹ دلار هزینه اضافه را ندارد. بزرگ‌ترین قابلیت این گوشی 5G است که هنوز در بسیاری از نقاط پوشش سراسری ندارد. ولی اگر نسل‌های قدیمی‌تر پرچمداران اپل را داشته باشید، می‌توانید به‌شکل جدی‌تری به آیفون ۱۲ فکر کنید.

آیفون ۱۲ پرو

آیفون ۱۲ پرو بهترین گزینه برای کاربران حرفه‌ای است. عکاسان و فیلم‌سازان می‌توانند با تهیه این دستگاه خود را تا حد زیادی از دوربین‌های مستقل بی‌نیاز کنند. دوربین سه‌گانه آیفون ۱۲ پرو با کمک موتور عصبی و تراشه قدرتمند A14 قادر به تصویربرداری، تدوین و اشتراک‌گذاری ویدیوهای دالبی ویژن HDR است.

image

این دستگاه احتمالا در نگاه عادی تفاوت قابل توجهی نسبت به آیفون ۱۲ ندارد و بیشتر به درد کسانی می‌خورد که نیازمند لنز سوم دوربین مدل پرو باشند. البته فراموش نکنیم که آیفون ۱۲ پرو به‌خاطر همه‌گیری ویروس کرونا با تاخیر بیشتری راهی بازار می‌شود و حدودا سه هفته دیرتر به بازار می‌رسد.

آیفون ۱۲ پرو مکس

آیفون ۱۲ پرو مکس بهترین گزینه برای عاشقان نمایشگرهای غول‌پیکر است. این دستگاه با صفحه نمایش ۶.۷ اینچی سوپر رتینا XDR از آیفون ۱۱ پرو مکس ۰.۲ اینچ بزرگ‌تر شده و حالا حدود ۳.۵ میلیون پیکسل دارد. اپل می‌گوید تجربه کاربری استفاده از نمایشگر این دستگاه نزدیک‌ترین تجربه به مشاهدات واقعی است.

گران‌ترین پرچمدار ۲۰۲۰ اپل طبیعتا برای کسانی که ۱۰۹۹ دلار برای آن‌ها رقم بالایی به حساب می‌آید گزینه مناسبی نیست. این اولین باری نیست که قیمت این دستگاه از مرز ۱۰۰۰ دلار عبور کرده اما ویژگی‌های فوق تخصصی آن ممکن است به کار همه کاربران نیاید. با توجه به شرایط بازار به‌نظر می‌رسد که بالاترین مدل‌های پرچمداران تا حدی از دسترس کاربران عادی دور شده‌اند.

آیفون ۱۱

image

آیفون ۱۱ بهترین گزینه برای کاربرانی است که می‌خواهند تجربه‌ای نزدیک به آیفون ۱۲ داشته باشند ولی پول کمتری بپردازند. با توجه به شباهت بالای این دستگاه به پرچمداران ۲۰۲۰ اپل، در نگاه اول شاهد کمتر کسی متوجه شود که شما به جای آیفون ۱۲ آیفون ۱۱ دارید. هر دو گوشی از دوربین دوگانه استفاده می‌کنند و ناچ دارند. با این حال، آیفون ۱۲ دارای لبه‌های مسطحی شبیه آیفون ۴ است.

پرچمدار ۲۰۱۹ اپل برای کسانی که با نگاه به آینده گوشی خریداری می‌کنند چندان جذاب نیست. این گوشی نسبت به آیفون ۱۲ حدود ۲۰۰ دلار ارزان‌تر است اما با عدم پشتیبانی از 5G دستیابی به فناوری نسل بعدی ارتباطات را تضمین نمی‌کند. به‌علاوه، این گوشی تراشه ۵ نانومتری ندارد و احتمالا از پشتیبانی نرم‌افزاری کمتری بهره‌مند خواهد شد.

آیفون SE

آیفون SE 2020 بهترین گزینه برای افرادی است که می‌خواهند کمترین هزینه ممکن را برای دستیابی به اکوسیستم اپل بپردازند. این دستگاه از تراشه نسل قبل اپل یعنی A13 استفاده می‌کند، بنابراین لازم نیست نگران قدرت آن باشید. کیفیت ساخت این دستگاه بسیار بالاست و هرچند که با ترندهای بازار هم‌خوانی ندارد اما همچنان دستگاهی شیک و جالب توجه است.

image

بدیهی است، این دستگاه مناسب کاربرانی نباشد که می‌خواهند بر لبه فناوری حرکت کنند. آیفون SE از طراحی قدیمی آیفون ۸ استفاده می‌کند و حاشیه‌های بزرگی اطراف نمایشگر خود دارد. صفحه نمایش این گوشی ۰.۷ اینچ از آیفون ۱۲ مینی کوچک‌تر است ولی ابعاد آن از تمامی جهات نسبت به مدل مینی بزرگ‌تر شده. این گوشی دوربینی یگانه دارد و از این حیث نیز موبایل جذابی برای عاشقان عکاسی به حساب نمی‌آید.

به نظر شما کدام آیفون با توجه به امکاناتش گزینه جذاب‌تری برای خرید است؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)