خانهاخبار
آیفون 12 رسما معرفی شد، ورود اپل به کلوپ دارندگان 5G

آیفون 12 رسما معرفی شد، ورود اپل به کلوپ دارندگان 5G

اپل طی یک رویداد رسمی و آنلاین از جدید ترین محصولات خود تحت عنوان آیفون های 12 پرده برداشت. اولین محصول آیفون 12 نام دارد که در ادامه قصد داریم گریزی به مشخصاتش بزنیم.
۱۳۹۹/۷/۲۲

اپل طی یک رویداد رسمی و آنلاین از جدید ترین محصولات خود تحت عنوان آیفون های 12 پرده برداشت. اولین محصول آیفون 12 نام دارد که در ادامه قصد داریم گریزی به مشخصاتش بزنیم.

کنفرانس به تعویق افتاده اپل نهایتا به صورت آنلاین برگزار شد و امسال شاهد به میدان فرستادن چهار مبارز از سوی اپل هستیم؛ آیفون 12 ، آیفون 12 مینی ، آیفون 12 پرو و نهایتا آیفون 12 پرو مکس که همه آن ها مجهز به فناوری 5G می باشند.

image

 

نگاه اجمالی به اپل آیفون 12

  • اپل از چهار آیفون جدید با اسامی  آیفون 12 ، آیفون 12 مینی ، آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس پرده برداشت.
  • آیفون 12 دارای قیمت گذاری 799 دلاری برای مدل پایه خواهد بود و مسلما از این گوشی بیش از سه برادرش استقبال خواهد شد
  • قابل سفارش از تاریخ 16 اکتبر و عر ضه  از تاریخ 23 اکتبر

  • دارای مدل ها با حافظه داخلی 64 ، 128 ، 256 گیگابایتی

  • قیمت های 799 ، 849 ، 949 دلار با توجه به ظرفیت ذخیره سازی

  • دارای رنگ های مشکی ، سفید ، قرمز آبی و سبز 

  • نمایشگر 6.1 اینچی 1170*2532 پیکسلی 60 هرتزی با نام Super Retina XDR Display

  • دارای محافظ سرامیکی در پنل جلویی دستگاه

  • مجهز به تراشه A14 Bionic  اپل در کنار 4 گیگابایت حافظه رم 

  • دوربین دوگانه با لنز های 12 مگاپیکسلی اصلی + 12 مگاپیکسلی فوق عریض 

  • قابلیت های جدید دوربین با عناوین Deep Fusion 2 و Smart HDR 3 در کنارتایم اسلپس در شب 

  • شارژ بی سیم 15 واتی

  • عدم عرضه شارژر و هدفون در جعبه گوشی آیفون 12 

 

سال گذشته اپل آیفون 11 را برای کاربران با بودجه های کمتر معرفی کرد و این گوشی اشتراکات زیادی با آیفون های 11 پرو و 11  پرو مکس داشت، از قبیل نبود نمایشگر آمولد و دوربین تله فوتو؛ با تمامی این ها به دلیل استراتژی درست در قیمت گذاری، آیفون 11 بسیار محبوب شد. امسال نیز شرایط مانند سال گذشته است با این تفاوت که آیفون 12 شاهد پیشرفت های بسیاری در قیاس با نسل گذشته می باشد.

 

 

پدر در مقابل پسر؛ مقایسه آیفون 11 و آیفون 12 چه چیز تغییر کرده؟

  • آیفون 12 به جای پنل LCD آیفون 11، از نمایشگر OLED استفاده می کند.
  • آیفون 12مجهز به قلب تپنده A14 Bionic مشابه آیفون 12 پرو مکس است.
  • آیفون 12 دارای لبه های تخت است و در طراحی پا جای پای آیپد های گذاشته است.
  • آیفون 12 دوربینی بسیار بهبود یافته دارد به خصوص در زمینه گشودگی دیافراگم و مکانیزم های نرم افزاری عکاسی
  • آیفون 12 با MagSafe با شارژر بی سیم و لوازم جانبی مغناطیسی سازگار می شود.

طراحی و نمایشگر آیفون 12

طراحی آیفون 12 تلفیقی از سنت و مدرنیته است. با نگاه به پنل جلو شاهد وجود بریدگی ترند این روز های بازار موبایل هستیم درحالی که  لبه های تخت ، دوران طلایی اپل با عرضه آیفون های 4 تا 5s را یادآور می شود. پنل پشتی دستگاه نیز شیشه ای و براق است تا انحصار پنل شیشه ای مات را برای مدل های پرو حفظ کند. 

image

 

در تنوع رنگ هم آیفون 12 پا جای پای نسل قبل نهاده و دارای رنگ های مشکی ، سفید ، قزمز ، آبی و سبز است. رنگ سفید جدید چیزی نزدیک به صورتی روشن است. 

در پنل پشتی هنوز شاهد لنز دوگانه هستیم و برای در اختیار داشتن سه دوربین در قاب پشت باید مدل های پرو را اختیار کنید. در مجموع آیفون 12 سبک تر ، نازک تر و تا حدودی از نظر ابعاد بدنه کوچک تر از آیفون 11 است.

image

 

از محسوس ترین پیشرفت های مدل پایه آیفون های امسال نسبت به مدل مشابه سال قبل در زمینه نمایشگر است که امسال یک پنل OLED بسیار با کیفیت جای خود را به پنل LCD گذشته داده است. نمایشگر جدید Super Retina XDR نام دارد و از Dolby Vision  و HDR10 بهره مند است. عمق بیشتر در رنگ مشکی و انیمیشن های واضح تر همگی تبعات استفاده از پنل OLED هستند.

نمایشگر همچنان مانند دو نسل گذشته 6.1 اینچی است اما این بار تراکم پیکسلی بسیار بیشتر شده و به عدد چشم گیر 460 پیکسل بر هر اینچ رسیده است. نسبت طول به عرض نمایشگر هم 19.5:9 است تا شاهد یگ محصول بلند قامت باشیم.

دو چشم بینا؛ مشخصات دوربین دوگانه آیفون 12

دوربین آیفون 12 دوگانه همچنان آیفون 12 است اما اپل در این دو لنز فرو گذار هیچ موردی نشده و با دوربین بسیار قدرتمندی رو برو شده ایم. همان طور مه گفته شد دوربین دوگانه است و یک لنز 12 مگاپیکسلی فوق عریض همراه با یک لنز 12 مگاپیکسلی عریض دو چشم بینای آیفون 12 شده اند. دریچه دیافراگم لنز هم به طور محسوسی عریض تر از مدل پیشین است(F1.8 در آیفون 11 در برابر F1.6 در آیفون 12). این باعث بهبود عملکرد ضبط فیلم و عکس در شرایط کافی نبودن نور محیط است. 

image

 

در مراسم به بهبود های نرم افزاری زیادی از قبیل Deep Fusion 2 و Smart HDR 3 در کنارتایم اسلپس در شب  اشاره شد. دوربین سلفی نیز 12 مگاپیکسلی است و به اندازه نسل قبل خوب است.

پردازنده و مقدار حافظه رم آیفون 12

اگر کنفرانس ماه قبل اپل را به یاد دارید مطمئنا با تراشه A14 Bionic اپل آشنا هستید. این تراشه در کنار آیپد ایر 4 رونمایی شد و حالا قدرت دهنده هر 4 نماینده اپل در کازار رقابتی بازار موبایل همین پردازنده بسیار سریع است که لیتوگرافی 5 نانومتری نیز دارد. این بدان معناست که مصرف انرژی پردازنده کاهش یافته است. تجربه ثابت کرده که اپل در پردازنده های موبایلی خود ستگ تمام می گذارد پس از این جهت هم جای نگرانی نیست.

حافظه ذخیه سازی نیز در ارزان ترین مدل 64 گیگابایت است که هنوز برای کاربران متوسط ایده آل است. دیگر گزینه ها نیز 128 گیگابایت و 256 گیگابایت هستند که طبیعتا گران تر اند.

اطلاعات کلی آیفون 12

  • نمایشگر 6.1 اینچی 1170*2532 پیکسلی 60 هرتزی با نام Super Retina XDR Display
  • مجهز به تراشه A14 Bionic  با لیتوگرافی 5 نانومتری وساختار 6 هسته ای
  • دوربین دوگانه با لنز های 12 مگاپیکسلی اصلی + 12 مگاپیکسلی فوق عریض 

  • قابل عرضه در انواع 64 گیگابایتی ، 128 گیگابایتی و 256 گیگابایتی

 

مودم 5G آیفون 12

آیفون 12 به فناوری 5G دست پیدا کرده که ثمره این اتفاق سرعت دانلود 4 Gbps  و سرعت آپلود 200 Mbps شده است. به علاوه اپل از قابلیتی موسوم به Smart Data mode استفاده کرده است. این فناوری بین 4G و 5G با توجه به نیاز کاربر یا برنامه، موقعیت مکانی  و حجم باقی مانده باطری، سوئیچ می کند. همین قابلیت می تواند عملکرد باطری را بهبود بخشد.

image

 

قیمت و تاریخ عرضه آیفون 12

آیفون 12 سوار براولین موج عرضه محصولات جدید امسال است و پیش از سه برادر خود عرضه می شود. برای سفارش محصول می توانید از تاریخ 6 اکتبر اقدام کنید و حدود یک هفته بعد در تاریخ 23 اکتبر گوشی خود را دریافت کنید. 

قیمت ارزان ترین مدل با کم ترین ظرفیت ذخیره سازی یعنی 64 گیگابایت 799 دلار است. این در حالی است که برای مدل های 128 گیگابایتی و 256 گیگابایتی به ترتیب نرخ 849 دلار و 949 دلار در نظر گرفته شده است.

نظرتان درباره آیفون های جدید چیست؟ دیدگاهتان را با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.

 

 

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)