خانهاخبار
آداپتور شارژر و ایرپاد سیمی از جعبه سری آیفون 12 حذف شد

آداپتور شارژر و ایرپاد سیمی از جعبه سری آیفون 12 حذف شد

اپل امشب رسما تایید کرد که به‌خاطر مسائل زیست محیطی آداپتور شارژر و ایرپاد سیمی را از جعبه پرچمداران جدیدش حذف کرده است.
۱۳۹۹/۷/۲۲

اپل در مراسم امشب ضمن رونمایی از سری آیفون ۱۲ اعلام کرد که این خانواده بدون آداپتور شارژر یا ایرپاد سیمی به بازار می‌آید تا ضرر کمتری به محیط زیست وارد کند. با این حساب، جعبه آیفون‌های جدید صرفا با کابل ساده لایتنینگ به USB-C عرضه خواهد شد.

اپل پیش‌تر با معرفی اپل واچ سری ۶ آداپتور شارژر را از جعبه ساعت هوشمند خود حذف کرده بود. این شرکت حالا استراتژی مشابهی را برای سری آیفون ۱۲ در نظر گرفته تا مواد خام کمتری برای تولید هر آیفون مصرف شود. به موجب این اتفاق جعبه آیفون‌های جدید کوچک‌تر شده و اکنون در هر حمل و نقل ۷۰ درصد بار بیشتری قابل جابجایی است و کربن کمتری وارد اتمسفر زمین می‌شود.

تخمین‌های اپل حاکی از آن است که این تغییر سالانه سبب جلوگیری از ورود بیش از ۲ میلیون تن کربن به جو می‌شود و اگر این آلودگی را به آلودگی خودروها تبدیل کنیم، انگار سالانه ۴۵۰ هزار خودرو از جاده‌ها حذف می‌شود.

خبر حذف آداپتور و ایرپاد سیمی پیش‌تر در شایعات اعلام شده بود و انتقادات زیادی را به دنبال داشت. بسیاری اعتقاد داشتند که این مسئله با هدف افزایش حاشیه سود اپل در نظر گرفته شده است. اما حالا به نظر می‌رسد که این اتفاق به‌راستی باعث کاهش زباله‌های الکترونیکی می‌شود و سایر شرکت‌ها هم دنباله‌رو اپل خواهند بود.

کوپرتینویی‌ها در مراسم امشب اعلام کردند که در حال حاضر ۷۰۰ میلیون هدفون لایتنینگ در دنیا وجود دارد و ۲ میلیارد آداپتور اپلی در دست کاربران است. در نتیجه، اپل این طور نتیجه گرفته که اکثر کاربران لوازم موردنیاز خود را از دستگاه‌های قبلی دارند و نیازی به ارائه مجدد آن‌ها در جعبه آیفون ۱۲ نیست.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)