خانهاخبار
آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس اپل معرفی شد

آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس اپل معرفی شد

پس از ماه‌ها کشمکش، بالاخره خانواده آیفون 12 پرو رسما معرفی شد.
۱۳۹۹/۷/۲۲

همان طور مستحضر هستید، رویداد معرفی آیفون‌های 2020 اپل در جریان است. لحظاتی پیش آيفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس به صورت رسمی معرفی شدند. در این مطلب می‌‌خواهیم این دو محصول را مورد بررسی قرار داده و با قابلیت‌‌های آن ها آشنا شویم.

ابتدا یک خلاصه سریع از آن‌ها را مرور می‌کنیم.

آیفون 12 پرو اپل از نمایشگر 6.1 اینچی برخوردار خواهد بود که نسبت به مدل پیشین، شاهد افزایش ابعاد 0.3 اینچی نمایشگر هستیم. این محصول با قیمت پایه 1000 دلار در سه رنگ اختصاصی اپل با نام‌های نقره‌ای، خاکستری فضایی و گلد، به همراه یک رنگ جدید و خاص با نام آبی روانه بازار می‌شود. میزان حافظه پایه آیفون 12 پرو 128 گیگابایت خواهد بود که در صورت تمایل، می‌توانید مدل‌های 256 یا 512 گیگابایتی را خریداری کنید.

آیفون 12 پرو مکس اپل از نمایشگر 6.7 اینچی برخوردار خواهد بود که نسبت به مدل پیشین، شاهد افزایش 0.2 اینچی هستیم. این محصول با حافظه پایه 128 گیگابایتی با همان رنگ‌های ذکر شده در بالا، با قیمت 1100 دلار در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت. در صورت تمایل، می‌‌توانید در ازای پرداخت مبلغی بیشتر، این محصول را در حافظه‌های 256 یا 512 گیگابایتی خریداری کنید.

تفاوت‌های آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس به صورت خلاصه

  • تفاوت ابعاد: 7.4 × 71.6 × 146.7 در مقابل 7.4 × 78.1 × 160.8 میلیمتر
  • تفاوت سایز نمایشگر: 6.1 اینچ OLED در مقابل 6.7 اینچ OLED
  • تفاوت حافظه داخلی: 128، 256 و 512 گیگابایت (هر دو مدل)
  • تفاوت پردازنده: A14 Bionic (هر دو مدل)
  • تفاوت دوربین: چهارگانه به همراه سنسور LiDar (هر دو مدل)
  • تفاوت تکنولوژی ارتباطی: هر دو از فناوری 5G پشتیبانی می‌کنند.
image

پردازنده A14 Bionic: سریع‌ترین پردازنده روی اسمارت فون‌ها

یکی از جذاب ترین موارد در مورد این دو گوشی، تراشه A14 Bionic است. اپل ماه گذشته در خلال رونمایی از آیپد ایر 4، از این تراشه رونمایی کرد. این چیپست بر اساس فناوری پنج نانومتری طراحی و توسعه یافته و از نسل پیشین خود، یعنی A13 Bionic با تکنولوژی هفت نانومتری بسیار سریع‌تر و قوی‌تر است. طبق اعلام مسئولان اپل، این پردازنده نه تنها با تعداد ترانزیستورهای بیشتری همراه است، بلکه سرعت آن حدودا 15 درصد و توانایی ذخیره قدرت آن نیز 30 درصد افزایش پیدا کرده است.

 

رنگ بندی سری آيفون 12 پرو

خانواده آیفون 12 پرو مانند آیفون 12 مینی یا آیفون 12 از رنگ بندی زیادی برخوردار نیست. اما رنگ‌های کلاسیک و شکیلی برای این دو محصول در نظر گرفته شده است که شامل موارد زیر می‌شود:

  • نقره‌ای
  • خاکستری فضایی
  • طلایی
  • آبی

پشت بدنه این دو مدل تماما از شیشه و به سبک مات طراحی شده است. جای بسی شگفتی بود اگر رنگ‌های مشکی و قرمز که روی دو محصول دیگر نیز مشاهده شد، برای آيفون 12 پرو و مدل مکس آن نیز در نظر گرفته می‌شد. اما در حال حاضر، تنها همین چهار رنگ یاد شده اعلام شده است.

تفاوت سایز آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس

از آنجا که ما با دو سایز جدید روبرو هستیم، بیایید نگاهی به ابعاد و اندازه‌های این دو محصول بیاندازیم:

image

 

هر دو آیفون جدید نسبت به مدل‌های پیشین بزرگتر شده‌اند، اما افزایش ناچیز ابعاد و اندازه فیزیکی آن‌ها، مسلما همه مردم را شگفت زده خواهد کرد.

image

 

دوربین خانواده آیفون 12 پرو

اپل در حوزه دوربین، تغییرات قابل ملاحظه‌ای را روی آیفون 12 پرو و مدل مکس آن اعمال کرده است. این محصولات همچنین بر خلاف دو مدل ارزان قیمت دیگر، به لنز تله فوتو مجهز هستند.

مشخصات دوربین این دو محصول به شرح زیر است:

  • لنز 12 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی با دریچه دیافراگم f/1.6 (اولین لنز هفت المنتی اپل)
  • لنز 12 مگاپیکسلی اولترا واید
  • لنز 12 مگاپیکسلی تله فوتو با زوم دو برابر در آیفون 12 پرو و زوم 2.5 برابر در آیفون 12 پرو مکس
  • سنسور LiDAR

دوربین اصلی این دو محصول حالا از یک سیستم جدید در حوزه لرزشگیر تصویر اپتیکال بهره‌مند است که با نام Sensor Shift از آن یاد می‌شود. این گزینه باعث می‌شود تا لرزشگیر تصویر به جای لنز‌های سنگین، روی سنسورها اعمال شود. این موضوع باعث می‌شود تا کلیه حرکت‌های ناگهانی دست از بین برود.

یکی از نکات هیجان انگیز در مورد دوربین جلو، استفاده از تکنولوژی Smart HDR 3 است که باعث می‌شود هنگامی که نور آفتاب در پشت سر شما قرار می‌گیرد، تصاویر HDR با کیفیتی از شما ثبت و ضبط شود.

ویژگی نایت مود در دوربین این دو محصول نیز با بهبودهایی روبرو شده و حالا این قابلیت روی تمامی لنزها، از جمله تله فوتو، اولترا واید و دوربین سلفی نیز اعمال می‌شود.

سنسور LiDAR جدید برای جذب نور بیشتر در محیط‌هایی با نور کم فوق‌العاده کاربردی خواهد بود. این موضوع روی هر دو قسمت تصویر و فیلم تأثیر خواهد گذاشت. فوکوس خودکار در محیط‌هایی با نور کم نیز بهبود یافته و تا شش برابر، تصاویر با کیفیت‌تری را شکار می‌کند. سنسور LiDAR همچنین در هنگام عکاسی در حالت پرتره، باعث خلق تصاویر زیباتری می‌شود.

آیفون 12 پرو و مدل مکس آن همچنین قادر خواهند بود تا فیلم‌هایی با رزولوشن 4K و نرخ فریم 120 fps را ضبط کنند که این موضوع، با تکیه بر تراشه A14 Bionic امکان پذیر می‌شود.

عمر باتری آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس

در حالی که مسئولان اپل در خلال این رویداد مانند روال سابق، از ظرفیت باتری این دو محصول رونمایی نکرد، اما به گفته مسئولین، اوضاع باتری نسبت به مدل‌های پیشین به دلیل بهبودهایی که در حوزه نرم‌افزاری رخ داده، بهتر شده است.

image

 

قیمت و تاریخ عرضه آيفون 12 پرو و مدل مکس

پیش فروش آیفون 12 پرو از شانزدهم اکتبر مصادف با بیست و پنجم مهر ماه آغاز خواهد شد و از بیست و چهارم اکتبر مصادف با سوم آبان ماه در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

پیش فروش آیفون 12 پرو مکس از سیزدهم نوامبر مصادف با بیست و سوم آبان ماه آغاز می شود و از بیستم نوامبر مصادف با سی‌ام آبان ماه در دسترس خریداران قرار می‌گیرد.

قیمت این دو محصول نیز به صورت زیر در نظر گرفته شده است:

  • آیفون 12 پرو 128 گیگابایتی: 1000 دلار
  • آیفون 12 پرو 256 گیگابایتی: 1100 دلار
  • آیفون 12 پرو 256 گیگابایتی: 1250 دلار
  • آیفون 12 پرو مکس 128 گیگابایتی: 1100 دلار
  • آیفون 12 پرو مکس 256 گیگابایتی: 1200 دلار
  • آیفون 12 پرو مکس 512 گیگابایتی: 1350 دلار

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)