خانهاخبار
سری گوشی‌های Realme Q2 5G در سه مدل از راه رسید

سری گوشی‌های Realme Q2 5G در سه مدل از راه رسید

تلفن‌های هوشمند جدید ریلمی محصولاتی با پشتیبانی از نسل پنجم ارتباطات هستند که با حداقل قیمت 148 دلار وارد بازار می‌شوند.
۱۳۹۹/۷/۲۴

ریلمی با برگزاری مراسمی در چین از سری گوشی‌های هوشمند Realme Q2 رونمایی کرد. این سری شامل سه دستگاه به‌نام‌های Q2i 5G و Q2 5G و Q2 Pro 5G است. در ادامه به تشریح مشخصات، قابلیت‌ها و قیمت هر سه محصول می‌پردازیم.

ریلمی Q2 5G نمایشگری ۶.۵ اینچی از نوع LCD با رزولوشن +FHD، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و نسبت تصویر ۲۰:۹ دارد. نسبت صفحه به بدنه این صفحه به لطف دوربین سلفی حفره‌ای آن ۹۰.۷ درصد است و در پهلوی آن حسگر اثر انگشت تعبیه شده. در طرف دیگر، Q2 Pro 5G نمایشگری ۶.۴ اینچی از نوع AMOLED با رزولوشن +FHD و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۱۸۰ هرتزی دارد. حسگر اثر انگشت این دستگاه زیر صفحه نمایش آن قرار گرفته است. هر دو دستگاه از محافظ گوریلا گلس استفاده می‌کنند.

image

ریلمی Q2 5G و Q2 Pro 5G از چیپست دیمنسیتی 800U استفاده می‌کند. Q2 دارای ۶ گیگابایت رم LPDDR4x و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی UFS 2.1 است. این دستگاه انرژی خود را از یک باتری ۵ هزار میلی‌آمپر ساعتی می‌گیرد که از شارژ سریع ۳۰ واتی پشتیبانی می‌کند. Q2 Pro 5G از ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. این گوشی یک باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد که به شارژ سریع ۶۵ واتی مجهز است.

دو دستگاه فوق در بخش سلفی از دوربین ۱۶ مگاپیکسلی استفاده می‌کنند. Q2 در قاب عقب دوربینی سه‌گانه دارد که شامل یک لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8، یک لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی با میدان دید ۱۱۹ درجه‌ای و یک لنز ماکروی ۲ مگاپیکسلی با فاصله کانونی ۴ سانتی‌متری است.

image

ریلمی Q2 Pro 5G در قاب عقب مجهز به دوربین چهارگانه‌ای است که یک لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8، یک لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی با میدان دید ۱۱۹ درجه‌ای، یک لنز پرتره سیاه و سفید ۲ مگاپیکسلی و یک لنز ماکروی ۲ مگاپیکسلی با فاصله کانونی ۴ سانتی‌متری دارد.

Q2 و Q2 پرو به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۱۰ و پوسته Realme UI 2.0 به بازار می‌آید. از جمله قابلیت‌های مشترک این دو گوشی می‌توانیم به پشتیبانی از دو سیم کارت، 5G، وای‌فای 802.11ac، بلوتوث ۵.۰، جی‌پی‌اس، درگاه USB-C، بلندگوی فوق خطی ۱۲۱۶ و صدای Hi-Res اشاره کنیم. Q2 جک ۳.۵ میلی‌متری صدا و شکاف کارت حافظه هم دارد.

محصول سوم این خانواده Realme Q2i 5G است که بدنه‌ای پلاستیکی دارد و از نمایشگری ۶.۵ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن +FHD و نسبت صفحه به بدنه ۸۸.۷ درصدی بهره می‌برد. این دستگاه به‌طور پیش‌فرض با اندروید ۱۰ و پوسته Realme UI 2.0 وارد بازار می‌شود.

image

ریلمی Q2i 5G دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی و دوربین عقب سه‌گانه دارد. دوربین عقب این دستگاه که ماژولی مربعی است، از یک لنز اصلی ۱۳ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2، یک لنز ماکروی ۲ مگاپیکسلی با فاصله کانونی ۴ سانتی‌متری و یک سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی تشکیل شده. حسگر اثر انگشت این دستگاه در قاب عقب آن دیده می‌شود.

قلب تپنده Q2i چیپست دیمنسیتی ۷۲۰ است که همراه آن ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی ارائه می‌شود. این گوشی شکاف کارت حافظه هم خواهد داشت. Q2i انرژی خود را از یک باتری ۵ هزار میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌کند که با شارژ سریع ۱۸ واتی سازگار است.

قیمت، تاریخ عرضه و رنگ‌های این سه مدل از قرار زیر است:

image

Realme Q2i 5G

  • ۴ گیگابایت رم + ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی: ۱۴۸ دلار
  • رنگ‌ها: آبی و نقره‌ای
  • تاریخ عرضه: ۱ نوامبر

Realme Q2 5G

  • ۴ گیگابایت رم + ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی: ۱۷۷ دلار
  • ۶ گیگابایت رم + ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی: ۱۹۲ دلار
  • رنگ‌ها: آبی و نقره‌ای
  • تاریخ عرضه: ۱۹ اکتبر

Realme Q2 Pro 5G

  • ۸ گیگابایت رم + ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی: ۲۳۷ دلار
  • ۸ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی: ۲۶۶ دلار
  • رنگ‌ها: طیف‌دار و خاکستری
  • تاریخ عرضه: ۱ نوامبر

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)