خانهاخبار
برخی از مشخصات آیفون 12 از جمله فیس آیدیِ سریع‌تر لو رفت!

برخی از مشخصات آیفون 12 از جمله فیس آیدیِ سریع‌تر لو رفت!

رویداد معرفی آیفون‌های 2020 فردا به صورت مجازی و آنلاین برگزار می‌شود.
۱۳۹۹/۷/۲۲

همان طور که مستحضر هستید، اهالی کوپرتینو امروز میزبان رویدادی آنلاین هستند که در آن، شاهد معرفی آیفون‌های جدید که احتمالا با پیشوند آيفون 12 از آن‌ها یاد خواهد شد، هستند. اپل در نظر دارد تا در این اتفاق، از چهار مدل آیفون مختلف که تمامی آن‌ها از نسل پنجم شبکه مخابراتی (5G) پشتیبانی می‌کنند، رونمایی کند. تمامی این محصولات از تراشه A14 Bionic اپل بهره می‌برند و در سه سایز مختلف، به دنیای تکنولوژی معرفی خواهند شد. به نظر می‌رسد که دو مدل پیشرفته که با پسوند پرو و پرو مکس از آن‌ها یاد خواهد شد، از مشخصات سخت‌افزاری بالاتری بهره‌مند باشند که آقای مکس وینباخ، این موضوع را به صورت مفصل شرح داده است و در ادامه مطلب، به شرح این موارد خواهیم پرداخت.

آیفون 12 و آیفون 12 مینی، به نظر می‌رسد که از دوربین دوگانه بهره‌مند خواهند بود که ترکیبی از لنزهای واید و اولترا واید است.

آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس به دوربین سه گانه مجهز هستند که از لنزهای واید، اولترا واید و تله فوتو تشکیل می‌شود و سنسور LiDar نیز مکمل آن‌ها خواهد بود.

یکی از گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که پیشرفته ترین مدل این خانواده، یعنی آیفون 12 پرو مکس میزبان سنسورهای بزرگ‌تر و قوی‌تری نسبت به مدل‌های دیگر است و تکنولوژی لرزشگیر آن نیز جدیدتر به نظر می‌رسد.

یکی از کاربران توییتر با نام کاربری PineLeaks معتقد است که مهندسان اپل، مدت زمان زیادی است که در حال کار روی قابلیت فیلمبرداری در حالت Portrait Mode هستند، اما به نظر نمی‌رسد که این تکنولوژی آماده عرضه بوده و در خانواده آیفون 12، شاهد آن نخواهیم بود.

image

 

شایعات مختلف حاکی از آن است که آیفون 12 پرو میزبان زوم اپتیکال چهار برابری خواهد بود و در مقابل، نسخه پرو مکس این خانواده از زوم اپتیکال پنج برابری بهره‌مند است. آقای مکس وینباخ در این خصوص معتقد است که این محصولات، به زوم دیجیتالی سی برابری نیز مجهز هستند. چنین امری، از طریق ترکیب چند فریم با زوم مختلف و تلفیق آن‌ها با یکدیگر امکان پذیر خواهد شد. نسخه سوم قابلیت Smart HDR و یک الگوریتم اختصاصی که توسط مهندسان اپل برای پردازش تصویر طراحی شده، باقی ماجرا را به عهده خواهد داشت.

شخص یاد شده با نام کاربری PineLeaks در این خصوص چنین گفته است:

زوم دیجیتال و اپتیکال در سال جاری، نقش پررنگی را بر عهده خواهند داشت. نسخه معمولی آیفون 12 از قابلیت‌های نرم‌افزاری در این حوزه بهره خواهد گرفت. به این ترتیب شما قادر خواهید بود تا با بهترین کیفیت ممکن، روی سوژه‌های خود زوم کنید.

وی همچنین معتقد است که آیفون 12 پرو مکس از لنز ماکرویی برخوردار خواهد بود که اجازه نزدیک‌تر شدن بیشتر به سوژه را به کاربر می‌دهد. این موضوع از طریق لنز اولترا وایدی امکان پذیر شده است که دریچه دیافراگم آن نسبت به نسل پیشین حدودا 35 درصد بازتر شده است. افزایش دریچه دیافراگم همچنین باعث جذب نور بیشتر شده و هنگام عکاسی در فضاهایی با نور کم، نتایج حیرت انگیزی را در پی خواهد داشت.

او در ادامه اظهارات خود به این موضوع اشاره کرده است که احتمالا آیفون 12 به قابلیت فیلم برداری با رزولوشن 4K با نرخ فریم 120 fps یا 240 fps مجهز خواهد بود.

image

 

طبق سخنان PineLeaks، نسخه پرو خانواده آيفون 12 از عمر مفید باتری یک ساعت بیشتر نسبت به مدل پیشین برخوردار خواهد بود. البته آیفون 12 مینی با نمایشگر 5.4 اینچی به دلیل بالاتر بودن سایز صفحه نمایش نسبت به آیفون 11، احتمالا از عمر مفید باتری کمتری نسبت به آن بهره‌مند است. اما ظاهرا در این مدل باید شاهد بازطراحی ناچ و تغییراتی در این زمینه باشیم.

در نهایت باید بگوییم قابلیت تشخیص چهره یا همان فیس آیدی در محصولات جدید با سرعت بیشتری همراه بوده و امکان تشخیص چهره از زوایای بیشتری را خواهد داشت.

آیفون 12 با قیمت پایه 699 دلاری، امشب در رویدادی آنلاین و مجازی معرفی خواهد شد و احتمالا تا پایان ماه جاری، دو مدل از این خانواده روانه بازار می‌شوند.

فراموش نکنید که امشب رأس ساعت 20:30، با پوشش زنده این کنفرانس با جی اس ام همراه باشید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)