خانهاخبار
آیا تراشه اگزینوس 2100 توانایی رقابت با اسنپدراگون 875 را خواهد داشت؟

آیا تراشه اگزینوس 2100 توانایی رقابت با اسنپدراگون 875 را خواهد داشت؟

پردازنده جدید کمپانی سامسونگ به زودی رسما معرفی می‌شود.
۱۳۹۹/۷/۲۴

سامسونگ قصد دارد تا در آینده نزدیک، تراشه سیلیکونی جدید خود با نام Exynos 2100 را رسما معرفی کرده و به این ترتیب، از شر مشکلات اگزینوس 990 خلاص شود. مدتی قبل‌تر پیش بینی شده بود که پردازنده اسنپدراگون 875، تنها محصولی در سال 2021 خواهد بود که از هسته Cortex-X1 بهره می‌برد و به این ترتیب سرعت آن تا حد چشمگیری از اگزینوس 2100 بیشتر خواهد بود. اما یکی از افشاگران دنیای تکنولوژی در اظهارات خود به این موضوع اشاره کرده که موفق به مشاهده اسناد و مدارکی شده است که از وجود هسته Cortex-X1 در Exynos 2100 حکایت دارند و به این ترتیب، احتمالا شاهد رقابت تنگانگی میان این پردازنده و محصول کوالکام خواهیم بود.

در اپلیکیشن بنچمکارک گیک بنچ، آیس یونیورس، همان فرد مشهور در حوزه افشاسازی اسرار شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی، کد عددی 3396 را مشاهده کرده است. او اعلام کرد که پس از تبدیل این کد، با عبارت d44 روبرو شده است و پس از چک کردن این واژه در دیتابیس اطلاعاتی، موفق به کشف مدارکی دالِ بر وجود هسته Cortex-X1 شد. چندی پیش در نمرات بنچمارک گلکسی اس 21 پلاس سامسونگ، مشخص شده بود که این محصول به 1 + 3 + 4 هسته در پردازنده خود مجهز است و حالا به نظر می‌رسد که رقم یک مربوط به هسته Cortex-X1 است.

پس از این اتفاق، مشخص شد که یکی از هسته‌های پردازنده اسمارت فون یاد شده از توان 3.00 گیگاهرتزی برخوردار است و همین موضوع، وجود هسته Cortex-X1 در تراشه Exynos 2100 را قوت می‌بخشد. اگر چنین موضوعی صحت داشته باشد، چرا آیس یونیورس در یکی از توییت‌های خود به این موضوع اشاره کرده است که اگزینوس 2100، قابلیت شکست دادن اسنپدراگون 875 را دارا نیست؟ از آن جا که سامسونگ در طراحی هر دو محصول از تکنولوژی پنج نانومتری EUV استفاده می‌کند، لذا نباید تفاوتی میان آن‌ها وجود داشته باشد. این طور نیست؟

image

 

متن کامل سخنان آیس یونیورس به شرح زیر است:

شواهد محکمی دالِ بر وجود هسته Cortex-X1 در تراشه اگزینوس 2100 مشاهده شده است. دلیل آن، ظاهر شدن کد عددی 3396 در بنچمارک گیک بنچ این قطعه سخت‌افزاری است. اگر این کد را تبدیل کرده و دیتابیس اطلاعاتی را بر اساس نتایج به دست آمده چک کنیم، با عبارت d44 روبرو می‌شویم که به هسته Cortex-X1 مرتبط خواهد بود.

امکان دارد که مهندسان کوالکام موفق شده باشند تا clock speed پردازنده اسنپدراگون 875 را تا حد امکان بالا برده و به این ترتیب، بتوانند بر تراشه اگزینوس 2100 غلبه کنند. چرا که آن‌ها مشغول بهینه سازی اسنپدراگون 875 برای قرارگیری روی اولین اسمارت فون گیمینگ خود هستند. البته ممکن است آن‌ها، بهینه سازی‌های یاد شده را روی پردازنده‌هایی که برای شرکت‌های دیگر طراحی می‌کنند نیز انجام دهند.

در حال حاضر، باید این موارد را با اندکی چاشنی شایعه در نظر بگیریم و از آن جا که تاریخ معرفی اگزینوس 2100 نزدیک است، منتظر بمانیم و ببینیم که در نهایت این قطعه سخت‌افزاری در مقابل اسنپدراگون 875 و تراشه A14 Bionic اپل چه عملکردی را از خود بر جای خواهد گذاشت.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)