خانهاخبار
آیا گوگل به راهی برای کسب درآمد بیشتر از یوتیوب رسیده است؟

آیا گوگل به راهی برای کسب درآمد بیشتر از یوتیوب رسیده است؟

غول دنیای جستجوگرها در صدد کشف راهی جدید برای درآمدزایی از یوتیوب است.
۱۳۹۹/۷/۲۲

شرکت گوگل در حال حاضر، به راه‌های زیادی برای کسب درآمد از یوتیوب رسیده است. همان طور که می‌دانید، تبلیغات مختلفی در یوتیوب به نمایش گذاشته می‌شود که درآمد زیادی از آن به دست می‌آید و از طرف دیگر، اشتراک پریمیوم این سرویس نیز به صورت جداگانه به فروش می‌رسد که کاربران برای خرید آن، باید ماهانه 11.99 دلار هزینه کرده یا در صورت تمایل به خرید اشتراک خانوادگی، باید ماهانه 17.99 دلار هزینه کنید. فرد اصلی که این هزینه را پرداخت می‌کند، می‌تواند پنج نفر از اعضای خانواده را نیز در این اشتراک سهیم کند. با خرید اشتراک پریمیوم یوتیوب، تبلیغات به صورت کامل از بین رفته و همچنین قادر خواهید بود تا نسخه اصلی ویدئوهای یوتیوب را مشاهده کنید.

طبق گزارش بلومبرگ، ظاهرا گوگل قصد دارد تا یوتیوب را به یک فروشگاه بزرگ آنلاین تبدیل کند که گجت‌های الکترونیکی، محصولات مختلف، اسباب بازی‌ها و آیتم‌هایی از این قبیل در آن به فروش خواهند رسید. به جای گشت و گذار در سایت‌های مختلف برای خرید محصول مورد نظر، ویدئوهای موجود در یوتیوب به یک کاتالوگ عظیم محصولات تبدیل شده و در دسترس کاربران خواهد بود.

image

 

افرادی که به شرکت گوگل نزدیک هستند، پروسه انجام این موضوع را به این صورت شرح داده‌اند که کاربر مورد نظر ویدئو را تماشا کرده، آیتم‌های مورد نیاز خود را جستجو کرده، روی گزینه خرید کلیک کرده و در نهایت پرداخت خود را انجام خواهد داد. یک پلتفرم فروش آنلاین کانادایی به نام Shopify در حال حاضر، مراحل تست این ویژگی را پشت سر می‌گذراند.

گوگل هم اینک این موضوع را تأیید کرده است که با تعداد محدودی از ویدئوها، در حال تست این قابلیت است. تولید کنندگان محتوا در هنگام بارگزاری ویدئوی خود در محیط یوتیوب،‌ قادر خواهند بود تا لیست محصولات قابل نمایش را انتخاب کنند. در حالی که گوگل از نمایش تبلیغات در پلتفرم یوتیوب استفاده می‌کند، مردم عادی نیز می‌توانند از طریق سیستم جدید به درآمدزایی برسند. آقای اندی اِلوود، مدیر عامل استارتاپ Basket در مورد یوتیوب چنین می‌گوید:

پلتفرم یوتیوب به عنوان یک ابزار مهم در دنیای امروزی به حساب می‌آید. اگر گوگل تصمیم بگیرد، می‌تواند درآمد زیادی از این موضوع به جیب بزند و این پلتفرم، یک فرصت مناسب برای آن‌ها به حساب می‌آید.

image

 

این‌که گوگل چگونه می‌خواهد تا از یوتیوب به درآمدزایی‌های کلان برسد،‌ هنوز مشخص نیست. در حال حاضر، تولید کنندگان محتوا هیچ سهمی از تبلیغات گوگل ندارند. اما غول دنیای جستجوگرها به تولید کنندگان محتوا کمک می‌کند تا در ازای فروخته شدن اشتراک برای مشاهده محتوای تولید شده توسط آن‌ها، هفتاد درصد این مبلغ به شخص مورد نظر رسیده و سی درصد از تراکنش یاد شده به جیب گوگل می‌رود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اگر کشور چین را از تراکنش‌های گوگل حذف کنیم، پیش‌بینی می‌شود که گوگل تا سال 2025 به درآمد 2.8 هزار میلیارد دلاری از یوتیوب برسد. خانم Jitendra Waral، یکی از تحلیل گران بلومبرگ در این باره می‌گوید:

فیس بوک در این زمینه از گوگل جلوتر است. اما گستردگی بازار تجارت الکترونیکی و رشد آینده آن باعث می‌شود تا خارج شدن از آن برای شرکت‌های مختلف بسیار سخت باشد. به همین دلیل است که یوتیوب روز به روز در حال پیشرفت و گسترده‌تر کردن خدمات خود است.

آقای ساندر پیچای در اظهارات خود به این موضوع اشاره کرده است که محتوای تولید شده در حوزه آنباکسینگ در پلتفرم یوتیوب می‌تواند به فرصتی مناسب برای فروش محصولات تبدیل شود. پلتفرم Douyin در کشور چین، در حال حاضر میزبان ویدئوهایی است که تبدیل به کاتالوگ محصولات شده است. بسیاری از کاربران کشور چین هم اینک از طریق تماشای ویدئوهای تبلیغاتی، قادر به خرید اسمارت فون‌ها، لوازم آرایشی و مواردی از این قبیل هستند.

از سال گذشته، گوگل به موسسه شاپیفای اجازه داده است که در هر یک از ویدئوها، لینک خرید 12 محصول مختلف را جای داده و از این طریق، اقدام به فروش این محصولات کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)