تست همراه اول

سرویس خبر
9 آبان 1399 ساعت 14:55
0 نظر

 

برترین خودروهای 100 هزار دلاری بازار جهانی ( قسمت سوم )

دسته 100 هزار دلاری ها همیشه محبوب ترین و دوست داشتنی ترین دسته قیمتی در بازار خودروهای جهانی محسوب می شوند چرا که همیشه کامل ترین خودروها در این دسته قرار دارند. پس اگر دوست دارید برترین خودروهای این دسته را بشناسید این مطلب را از دست ندهید.

اما این هم از قسمت پایانی


 

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio


 

اما نوبتی هم که باشد نوبت غیر سدان ها است تا در این جدول عرض‌ اندامی کنند. از قضا این بار با یک ایتالیایی با اصالت هم طرف هستیم. خودرو آلفا جزو ریسک‌ های این کارخانه محسوب می ‌شود. همه آلفا را می ‌شناسند و می ‌دانند که در تولید خودروهای شاسی‌ بلند یک خودروساز تازه ‌کار محسوب می ‌شود. از جلو خودرو آلفا شبیه یک SPIDER 4C رشد کرده است. بخش جلویی خودرو همچنان ‌همان جلو پنجره معروف V شکل را در خود جا داده است. چراغ ‌ها کمی برجستگی دارند اما کشیده هستند و نمای بسیار خوبی دارند. در نمای جانبی خودرو آلفا بیشتر شبیه یک واگن است تا یک شاسی‌ بلند. البته در این قسمت رینگ‌ های معروف 19 اینچی آلفا که این بار کربنی شده ‌اند به ‌شدت خود نمایی می‌ کنند.


 

در قسمت پشت طراحی آلفا بسیار ساده و تا حد زیادی زشت است و بسیار شبیه خودروهای چینی است؛ اما در قسمت ابعاد و اندازه خودرو ایتالیایی به ‌هیچ ‌عنوان خودرو بزرگی محسوب نمی ‌شود. طول این خودرو به 4.7 متر می‌ رسد و ارتفاع اصلی آن نیز به نزدیک 1.7 متر می‌ رسد. در زمینهٔ وزن نیز خودرو آلفا عملکرد مطلوبی از خود نشان می ‌دهد و چیزی در حدود 1977 کیلوگرم وزن دارد. درباره رنگ خودرو نیز آلفا برای این خودرو 8 رنگ در نظر گرفته است که مسلماً رنگ قرمز دوست‌ داشتنی ‌ترین رنگ این خودرو است؛ اما پیشرانه این خودرو جایی است که قرار است آلفا به‌ شدت خود نمایی کند. این شرکت بعد از همکاری با فراری توانست موتور پیشرفته ‌ای بسازد که با وجود اندازه کوچک و حجم کمش به‌ راحتی با موتورهای سنگین تر و بزرگ‌ تر رقابت کند و تازه بازدهی بیشتری داشته باشد.


 

موتور به کار گرفته ‌شده در این خودرو یک نمونه 2.9 لیتری 6 سیلندر دو توربویی است که می‌ تواند به ‌راحتی هر چه تمام این خودرو را در تنها 3.8 ثانیه از 0 به 100 برساند. توان خروجی این موتور فوق‌ العاده به 505 اسب بخارمی‌ رسد. نهایت سرعت این خودرو شاسی ‌بلند هم به ‌راحتی تمام به عدد خوب 281 کیلومتر بر ساعت می ‌رسد؛ اما آلفا برای خودرو خود یک گیربکس 8 سرعته اوتومات را به‌ عنوان سیستم انتقال قدرت در نظر گرفته است. سیستم حرکتی خودرو نیز تنها به ‌صورت AWD در دسترس است؛ اما در زمینهٔ مصرف سوخت عملکرد آلفا برای این خودرو آن چنان جالب به نظر نمی‌ رسد. این خودرو از یک باک 63 لیتری بهره می ‌برد. هرچند موتور این خودرو قوی و کارآمد است اما به خاطر شکل و وزنش مصرف سوختش آن‌ چنان بهینه نیست. خودرو آلفا با شرایط معینی با یک باک پر تنها می‌ تواند به برد حرکتی 490 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که آن ‌چنان رقم خوبی محسوب نمی‌ شود؛ اما طراحی داخلی کابین این خودرو قرار نیست آن ‌قدرها جذابیتی داشته باشد. آلفا خیلی سرمایه‌ گذاری روی این بخش نکرده است.


 

تنها نکات مثبت این کابین به استفاده از یک نوار کرومی نازک در طول کنسول و البته استفاده محدود از چرم در این خودرو باز می‌گردد. در وسط این کنسول با یک صفحه ‌نمایش 8.8 اینچی روبه ‌رو هستیم و در قسمت جلوی راننده هم به طرز فاجعه باری شاهد استفاده از سرعت سنج ‌های عقربه‌ ای هستیم. البته در بخش صوتی با پرداخت پول بیشتری می توانید 14 اسپیکر هارمن کاردن با قدرت اسمی 900 وات را در اختیار داشته باشید. در پایان باید به آلفا به خاطر ساخت یک شاسی ‌بلند خوب آفرین گفت و نام این خودرو را با افتخار در بین برترین های بازار جهانی در رنج قیمت 100 هزار دلار قرار داد.

Jeep Grand Cherokee Trackhawk


 

شاید از خود بپرسید مگر جیپ هم خودرو 100 هزار دلاری تولید می ‌کند. واقعیت این است که جیپ به تولید خودروهای با کیفیت اقتصادی شهرت دارد اما یک نمونه بسیار خاص دارد که SUV بی‌ نظیری محسوب می ‌شود و قدرت مثال‌ زدنی دارد. خودرو جیپ جزو قهرمانان آفرود جهان است و تجربه ‌ای به ارمغان می ‌آورد که کمتر خودرویی به آن می ‌رسد؛ اما برویم سراغ طراحی این خودرو. خودرو جیپ از جلو کاملاً تغییر کرده است و آن ظاهر پاک و معصوم را کنار گذاشته است و یک چهره کاملاً شرورانه به خود گرفته است. در تمامی رنگ‌ های این خودرو به ‌وفور شاهد استفاده از رنگ مشکی در قسمت‌ های مختلف خودرو من‌ جمله جلو پنجره آن‌ هستیم. در قسمت جلو، چراغ‌ ها این بار کمی کوچک‌ تر شده‌ اند اما اندازه جلو پنجره این خودرو تغییری نداشته است. در بخش پایین یا هواکش موتور یک دوربین بسیار بزرگ در وسط کار گذاشته ‌شده است که به راحتی قابل دیدن و کاملا مستعد ضربه است.


 

از نمای کناری به‌ خوبی متوجه این می شوید که چه قدر این خودرو بزرگ و البته زیبا است. بر خلاف نمونه ‌های معمولی این خودرو کاملاً عضلانی ‌تر شده است. یکی از قسمت‌ های فوق‌ العاده زیبا در این خودرو به رینگ‌ هایش بر می ‌گردد. رینگ‌ های این خودرو 20 اینچی هستند که در تمامی ‌تریم ها به رنگ مشکی‌ مات هستند. جنس این رینگ‌ ها آلمینیومی است البته در مرکز این چرخ‌ ها از کروم استفاده ‌شده است؛ اما قسمت پشت این خودرو جذاب و دوست ‌داشتنی است. البته طراحی این قسمت کمی شبیه خودروهای شاسی ‌بلند BMW هست اما نه آن قدر که بگویید جیپ تقلید کرده باشد؛


 

اما در قسمت ابعاد و اندازه باید بگوییم که با یک خودرو کاملاً بزرگ طرف هستیم. این خودرو نزدیک به 5 متر طول دارد و نزدیک به 1.73 متر هم‌ ارتفاع اصلی آن است. در قسمت وزن هم ‌وزن چروکی ‌به 2434 کیلوگرم می ‌رسد تا با خودرو بسیار سنگین وزنی طرف باشیم. در قسمت رنگ نیز برای این خودرو 10 رنگ متفاوت عرضه می ‌شود که همگی جذاب و دوست ‌داشتنی هستند؛ اما در قسمت پیشرانه این خودرو تمام رقبایش را تکه تکه می ‌کند. پیشرانه‌ این خودرو باعث می‌شود این هیولای تقریباً 2.5 تنی از 0 به 100 را تنها در 3.5 ثانیه باشد چیزی نیست جز هلکت SRT. این پیشرانه بی ‌نظیر یکی از شاهکارهای دنیای مهندسی محسوب می ‌شود. به لطف این پیشرانه قدرتمند خودرو جیپ می تواند به ‌راحتی هر چه تمام جسمی به وزن 3625 کیلوگرم را بکشد؛


 

اما موتور بی‌ نظیر هلکت یک موتور 8 سیلندر غول‌ آسا 6.2 لیتری است که از یک سوپرشارژ نیز استفاده می ‌کند. قدرت تولیدی این موتور به 707 اسب بخارمی ‌رسد. یکی از آن قسمت‌ هایی که جیپ می توانست  نرمش بیشتری نشان دهد به قسمت انتقال قدرت این خودرو برمی ‌گردد. با توجه به این ‌که این خودرو یک خودرو مخصوص آفرود است وجود تنها یک گیربکس 8 سرعته اوتومات و غیبت آپشن گیربکس دستی کمی اذیت کننده خواهد بود؛ اما در زمینهٔ سیستم حرکتی جیپ سنگ تمام گذاشته است و سیستم 4X4 را به این خودرو آورده است؛ اما در زمینه مصرف سوخت با توجه به پرمصرف بودن موتور هلکت خودرو جیپ نیاز مبرمی به یک باک حجیم دارد. در عمل هم جیپ این کار را کرده و یک باک بزرگ 92 لیتری برای این خودرو تهیه ‌کرده است. البته با تمام این ‌ها هنوز هم خودرو جیپ در سرعت‌ های بالا یک دشمن سرسخت برای جیب شما است و به ‌راحتی می تواند این باک پر را خالی کند. در نهایت حتی اگر با سرعت ‌های تعیین ‌شده هم با آن رانندگی کنید بازهم نیاز دارید بعد از 514 کیلومتر سری به پمپ‌ بنزین بزنید؛


 

اما در زمینهٔ کابین این خودرو جیپ سعی کرده تا این خودرو شما را راضی کند. در واقعیت هم این اتفاق می‌ افتد. در تمامی ‌تریم های این خودرو از چرم قرمز برای روکش صندلی‌ ها و البته تا نصف کنسول استفاده ‌شده است. کیفیت صندلی‌ ها بسیار بالا است. در وسط کنسول یک صفحه‌ نمایش 8.4 اینچی وجود دارد که خیلی برای بخش سرگرمی خوب نیست. در این خودرو از 19 اسپیکر هارمن کاردن نیز استفاده ‌شده است. در کل کیفیت متریال به‌ کار رفته در این کابین بالا است اما خود کابین یک کابین ساده و درعین ‌حال زیبا است. در مورد فضای داخلی هم باید گفت با اینکه این خودرو قابلیت تبدیل ‌شدن به یک خودرو SUV با سه ردیف صندلی را دارد اما جیپ تنها فضا برای 5 سرنشین در نظر گرفته است و به ‌جای آن فضای بار بسیار عالی را در اختیار می‌ گذارد. در پایان خودرو جیپ می‌ تواند به ‌راحتی در لیست برترین ‌های ما قرار بگیرد.

Land Rover Range Rover


 

اما قهرمان شماره یک جاده‌ های سخت جهان کسی نیست جز Range Rover. خودرو محبوب و البته کارکشته انگلیسی تجربه بی ‌نظیری از سواری را به ارمغان می ‌آورد. البته این خودرو در تیپ‌ های مختلفی عرضه می ‌شود. خودرو مورد بحث ما مدل P525 HSE با قیمت 105 هزار دلار است؛ اما برویم سراغ طراحی این خودرو. طراحی خودرو لندروور هم چنان وفادار به سنت ‌های این کارخانه انگلیسی است و به ‌صورت جعبه ‌ای شکل است.



 

در تمامی قسمت ‌ها همه ‌چیز همان تکرار طراحی ‌های قبلی است. شاید وقتش شده است که مانند دیفندر این خودرو نیز دچار یک تحول اساسی در طراحی شود. البته طراحی این خودرو در کل هنوز مورد قبول بسیاری است و هنوز هم بسیار ساده و دلنشین است. ازنظر ابعاد این خودرو نزدیک به 5 متر طول دارد و نزدیک به 1.9 متر هم ‌ارتفاع  دارد. در زمینهٔ وزن هم مدل مورد نظر ما از همه وزن بیشتری دارد. وزن این مدل به حدود 2596 کیلوگرم می‌ رسد تا یکی از سنگین ‌ترین SUV های فول سایز بازار باشد. درزمینهٔ رنگ نیز برای این خودرو 13 رنگ در نظر گرفته ‌شده است که البته بعضی از آن‌ ها به ‌صورت آپشن به فروش می ‌رسند؛ اما نوبتی هم که باشد نوبت پیشرانه این خودرو است. برای این رنجروورها 3 پیشرانه در نظر گرفته ‌شده است. پیشرانه این مدل بهترین آن‌ ها است که یک نمونه 8 سیلندر 5 لیتری سوپرشارژ است.این موتور می ‌تواند نزدیک به 518 اسب بخار توان برای این خودرو تولید نماید. این خودرو بزرگ می ‌تواند به مدد موتور قدرتمندش به ‌راحتی هر چه تمام 0 تا 100 را در تنها 5.1 ثانیه طی نماید که برای یک خودرو فوق ‌العاده سنگین عدد بسیار خوبی است. نهایت سرعت این خودرو نیز به حدود 225 کیلومتر بر ساعت می‌ رسد. البته این سرعت به ‌صورت الکترونیکی منظور شده است و سرعت نهایی این خودرو بسیار بیشتر از این عدد است. در زمینهٔ سیستم انتقال قدرت نیز برای این خودرو یک گیربکس 8 سرعته اوتومات در نظر گرفته ‌شده است. هم ‌چنین سیستم حرکتی خودرو به ‌صورت 4X4 در نظر گرفته ‌شده است. درباره مصرف سوخت نیز این خودرو از یک باک غول ‌آسا 103 لیتری استفاده می ‌کند که می ‌تواند با آن برد حرکتی حدوداً 660 کیلومتری را به ثبت برساند؛


 

اما در زمینهٔ کابین داخلی با یکی از مجهزترین و البته ساده ‌ترین کابین ها در جهان خودرو ها روبه‌ رو می ‌شوید. در خودروهای لندروور استفاده از چرم سفید تبدیل به یک‌ ترند شده است. در این خودرو علاوه بر استفاده از چرم از چوب نیز درقسمت‌ هایی چون وسط کنسول و البته کنار دریچه‌ های هوا استفاده ‌شده است. در این خودرو از سه نمایشگر مختلف استفاده‌ شده است. یکی که در جلوی راننده است و دیگری که یک نمونه 10 اینچی است که در وسط کنسول است و دیگری که زیر نمایشگر اصلی قرار دارد و برای تهویه و غیره به کار می ‌رود. امکانات استفاده ‌شده در این خودرو بسیار زیاد هستند اما جالب ‌ترین آن‌ ها محفظه خنک‌ کننده غذا است که تا پیش ‌از این در خودروهای تفریحی یا کشنده ‌ها دیده بودیم. در پایان می ‌توان این خودرو بزرگ و دوست‌ داشتنی را جزو برترین های لیستمان جا دهیم.

Porsche Panamera Sport Turismo


 

و اما آخرین خودرو لیست ما. می‌ دانم خودروهای زیادی مانده ‌اند که می ‌توانند در این لیست قرار بگیرند اما آوردن نام همه آن‌ ها نیازمند صبر و حوصله زیادی است. پس با این خودرو لیست بلند مان را به پایان می ‌رسانیم. آخرین خودرو این لیست توسط پورشه ساخته‌ شده است. شاید هنوز هم مشخص نیست که پانامرا در کدام ‌یک از گروه‌های SUV و یا واگن جا می‌ گیرد اما حداقلش این است که ظاهرش بیشتر به واگن ‌ها شبیه است. خودرو پانامرا اسپرت توریسمو در سه تیپ مختلف تولید می‌ شود که ما در اینجا به مدل 4 Sport Turismo با قیمت 96 هزار دلار خواهیم پرداخت. ظاهر خودرو پورشه از جلو به نسبت دیگر خودروهایش آرام ‌تر است. در جلوی خودرو قسمت‌ هایی که چراغ خودرو در آن قرار گرفته ‌اند برخلاف دیگر مدل‌ های برآمدگی کم ‌تری دارند. پورشه هم چنان اعتقادی به جلو پنجره ندارد و برای خودرو هایش صرفاً هواکش در قسمت جلو خودرو تعبیه می ‌کند. چراغ‌ ها نیز در این قسمت کمی از آن گردی همیشگی فاصله گرفته ‌اند و کمی فرم دارتر شده‌ اند. انحنای کاپوت خودرو نیز این بار کمتر شده است.




 

در نمای جانبی نکته خاصی پیدا نمی ‌شود. رینگ‌ ها ‌هم چنان‌ همان نمونه ‌های 19 اینچی کربنی هستند. در بخش پشتی هم اتفاق خاصی رخ نداده است و چراغ‌ ها هم چنان با خط  باریکی از LED به هم متصل هستند. البته که هنوز هم ‌پشت این خودرو یکی از بد فرم ترین طراحی ‌های پورشه به‌ حساب می آید. در زمینهٔ ابعاد و وزن نیز خودرو پورشه چندان خودرو کوچکی نیست. طول این خودرو به نزدیک 5 متر می ‌رسد اما در زمینهٔ ارتفاع با عدد 1.43 متر روبه ‌رو می ‌شویم. وزن این خودرو هم به 1972 کیلوگرم می ‌رسد تا در دسته سنگین ‌وزن‌ ها جای گیرد؛ اما در زمینهٔ رنگ خودرو پورشه همان سیاست همیشگی را دنبال می ‌کند. برای این خودرو 19 رنگ عرضه می ‌شود که مانند قبل رنگ‌ های پرطرفدار همگی پول بیشتری می ‌طلبند. در کل می ‌توان به طراحی خارجی خودرو پورشه نمره متسوط و خوبی داد؛ اما در قسمت پیشرانه مدل مورد بحث ما ضعیف‌ ترین پیشرانه را در اختیار خریدارش می‌ گذارد. پیشرانه استفاده ‌شده در این مدل یک نمونه 6 سیلندر 3 لیتری توربو است که می‌ تواند در نهایت تلاش 330 اسب بخار توان تولید کند. این خودرو در شتاب گیری عملکرد افسانه ‌ای ندارد اما آن ‌قدرها هم بد نیست. شتاب 0 تا 100 این خودرو در 5.1 ثانیه عملی می‌ شود و نهایت سرعتش هم به 258 کیلومتر بر ساعت می ‌رسد. در زمینهٔ سیستم انتقال قدرت نیز این خودرو از یک گیربکس 8 سرعته اوتومات بهره می ‌برد. سیستم حرکتی خودرو نیز به‌ صورت AWD در تمامی ‌تریم ها در نظر گرفته ‌شده است؛ اما در زمینهٔ مصرف سوخت خودرو پورشه یک قهرمان تمام ‌عیار لقب می‌ گیرد. این خودرو از یک باک حجیم 90 لیتری استفاده می ‌کند. به لطف سیستم های تنظیم سوخت در این خودرو در شرایط معین و با یک باک پر این خودرو می‌ تواند به برد حرکتی 831 کیلومتری دست یابد که فوق ‌العاده محسوب می ‌شود؛



 

اما کابین این خودرو یکی دیگر از نقاط قوتش محسوب می ‌شود. اولین نکته این ‌که در رابطه با این خودرو وجود دارد این است که برای اولین بار 4 نفر بدون هیچ مشکلی می توانند درون این خودرو بنشینند دوم این ‌که صندلی ‌های ردیف دوم با صندلی‌ های ردیف اول یکسان هستند که البته همگی از نوع حرفه ‌ای هستند. در قسمت کنسول این خودرو از یک صفحه‌ نمایش 12.5 اینچی استفاده ‌شده است البته یک صفحه‌ نمایش کوچک‌ تر هم  زیر آن قرار دارد که برای تهویه به کار می ‌رود. البته در وسط قسمت عقب جای یک نفر اشغال ‌شده و به ‌جایش یک کنسول اضافه ‌شده است که روی آن یک صفحه ‌نمایش 10 اینچی مخصوص مدیا و البته تهویه و دیگر فرمان‌ ها قرار داده‌ شده است. درباره توان صوتی خودرو هم از بهترین نمونه ‌ممکن استفاده ‌شده است. 14 اسپیکر با برند Burmester در این خودرو قرار دارند که می ‌توانند صدای 3D تولید کنند. درنهایت باید گفت که کابین این خودرو یکی از نقاط  قوت آن محسوب می ‌شود؛ اما در پایان می ‌توان این خودرو را با افتخار در لیست بهترین‌ها جا داد.



  9 آبان 1399
2846 بازدید
0 نظر
5.00
  2 رای
نظرات کاربران

در حال بارگذاری