خانهاخبار
آیا تاریخ عرضه آیپد ایر 4 در کنفرانس پیش رو مشخص می‌شود؟

آیا تاریخ عرضه آیپد ایر 4 در کنفرانس پیش رو مشخص می‌شود؟

رویداد معرفی آیفون‌های جدید دو روز آینده برگزار خواهد شد.
۱۳۹۹/۷/۲۱

اگر به خاطر داشته باشید، اپل در پانزدهم سپتامبر از نسخه جدید آیپد ایر رونمایی کرد. متأسفانه در رویداد معرفی این محصول، خبری از اعلام تاریخ عرضه آیپد ایر 4 نبود. اما تحلیل گران معتقد هستند که روز سه شنبه سیزدهم اکتبر مصادف با بیست و دوم مهر ماه، این موضوع در رویداد معرفی آیفون‌های 2020 مشخص خواهد شد.

عرضه آیپد ایر 4 از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. چرا که این محصول میزبان تراشه A14 Bionic است که در آیفون‌های جدید نیز شاهد آن خواهیم بود. این پردازنده که توسط کمپانی TSMC و با فناوری پنج نانومتری طراحی و توسعه یافته، از 11.8 میلیارد ترانزیستور ساخته شده که در مقایسه با چیپست A13 Bionic، حدود 3.3 میلیارد ترانزیستور بیشتر را در خود می‌بیند. تراشه A14 Bionic اپل در هر میلیمتر مربع خود حاوی 171.3 میلیون ترانزیستور بوده و این در حالی است که تراکم ترانزیستوری پردازنده هفت نانومتری A13 Bionic در هر میلیمتر مربع حدودا 100 میلیون عدد اعلام شده است.

همین تفاوت‌ها سبب می‌شود تا محصول جدید اپل که توسط شرکت TSMC ساخته شده، از سرعت و قدرت بیشتری برخوردار باشد. آیپد ایر 4 در مقایسه با نسل پیشین آیپد ایر با پردازنده هفت نانومتری A12 Bionic، طبق گفته مسئولان اپل از عملکرد پردازشی بالاتری برخوردار بوده و بر اساس تخمین‌ها، با افزایش بهره وری 40 درصدی در این زمینه همراه است. پردازنده گرافیکی چهار هسته‌ای آن نیز در مقایسه با نسل پیشین، با بهبود عملکرد 30 درصدی همراه خواهد بود.

image

 

در نسل چهارم آیپد ایر همچنین شاهد تغییراتی در حوزه زبان طراحی نیز بوده‌ایم. یکی از مهم ترین تغییرات، حذف دکمه نوستالژیک و دایره‌ای شکل هوم (Home) و انتقال سنسور تاچ آیدی به داخل دکمه پاور دستگاه در بالای بدنه است. همین موضوع باعث شده تا طراحان و مهندسان کوپرتینویی بتوانند حاشیه اطراف صفحه نمایش را تا حد امکان کم کرده و تقریبا با محصولی روبرو باشیم که نمایشگر آن تا لبه بدنه ادامه دارد. این محصول میزبان یک نمایشگر 10.9 اینچی Liquid Retina است که در قسمت بالای آن، لنز 7 مگاپیکسلی فیس تایم برای عکس‌های سلفی قرار گرفته است. با نگاهی به پشت بدنه، لنز 12 مگاپیکسلی را می‌بینیم که به عنوان تک دوربین اصلی دستگاه ایفای نقش می‌کند. مقامات اپل در اظهارات خود به این موضوع اشاره کرده‌اند که هنگام اتصال به شبکه وای فای، این دستگاه قادر است تا تقریبا 10 ساعت برای شما ویدئو پخش کرده یا با آن وبگردی کنید. در صورت اتصال به شبکه سلولار (در صورت خریداری مدل سلولار)، این عدد به مقدار یک ساعت کاهش یافته و به 9 ساعت می‌رسد. همچنین در قسمت پایینی بدنه نیز شاهد تغییراتی بوده‌ایم و درگاه لایتنینگ که سال‌ها روی محصولات اپل قرار گرفته بود، حذف شده و جای خود را به درگاه USB Type-C داده است.

نسل چهارم آیپد ایر برای مدل وای فای با حافظه داخلی 64 گیگابایتی، قیمت 599 دلاری را در پی خواهد داشت و برای خرید مدل سلولار با حافظه داخلی 64 گیگابایتی، باید 729 دلار هزینه کنید. برای خرید مدل‌های دیگر با حافظه داخلی 256 گیگابایتی، باید 150  دلار دیگر به مبالغ یاد شده بیافزایید و به این ترتیب، با قیمت‌های 749 و 879 دلاری برای مدل وای فای و سلولار روبرو خواهیم بود. این محصول در رنگ‌های خاکستری فضایی، رز گلد، آبی آسمانی، نقره‌ای و سبز در دسترس خریداران قرار می‌گیرد.

image

 

آقای مارک گورمن، خبرنگار بلومبرگ اخیرا در سخنان خود به این موضوع اشاره کرده است که به تازگی، کانتینترهایی به سمت اپل استورها هجوم آورده‌اند و به نظر می‌رسد که این وسایل نقلیه، قصد انتقال آیپد ایر 4 به اپل استورها را دارند که به زودی، عرضه آن‌ها در فروشگاه‌های فیزیکی اپل نیز آغاز می‌شود.

اما سوالی که حالا میان اهالی دنیای تکنولوژی مطرح می‌شود، این است که کدام یک از محصولات اپل، به عنوان اولین گجتی محسوب می‌شود که نخستین بار به همراه تراشه پنج نانومتری A14 Bionic اپل در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)