خانهاخبار
آیفون 12 به یک قابلیت جذاب مجهز خواهد شد?

آیفون 12 به یک قابلیت جذاب مجهز خواهد شد?

آیا یکی از امکانات آیفون 12 اپل افشا شده است؟
۱۳۹۹/۷/۲۰

کمتر از چهار روز به رویداد معرفی آیفون‌های 2020 باقی مانده است و حرف و حدیث‌ها پیرامون محصولات این خانواده لحظه به لحظه در حال افزایش است. متأسفانه در حال حاضر تنها شایعات در حال نقل شدن هستند و روی هیچ یک از آن ها، مهر تأیید مقامات یا مسئولان اپل نخورده است.

طبق آخرین شایعات، ظاهرا خانواده آیفون 12 به قابلیتی با نام Smart Data Mode مجهز خواهد بود که به واسطه آن، امکان نقل مکان میان شبکه‌های مخابراتی 4G و 5G به آسانی امکان پذیر خواهد شد. البته بد نیست بدانید که این ویژگی به صورت خودکار صورت می‌پذیرد به این ترتیب، کلیه عملیات در پشت پرده و از طریق سیستم نرم‌افزاری و تراشه این محصولات انجام می‌شود. بیایید در ادامه مطلب بیشتر به این موضوع بپردازیم و از چند و چون آن با خبر شویم.

image

اهالی کوپرتینو در نظر دارند تا امکان برقراری ارتباط با نسل پنجم شبکه مخابراتی (5G) را برای تمامی مدل‌های آيفون‌های جدید میسر کنند. این در حالی است که پشتیبانی از مودم‌های mmWave تنها در کشور آمریکا انجام خواهد شد و اکثر مناطق جهان، از نسل پنجم شبکه مخابراتی تحت پوشش سیستم sub-6GHz پشتیبانی می‌کنند. به کمک ویژگی جدیدی با نام Smart Data Mode، آیفون 12 یا مدل‌های دیگر این خانواده قادر خواهند بود تا به آسانی بین شبکه‌های 4G و 5G سوییچ کرده و به این ترتیب،‌ کاربران هیچ مشکلی با این قضیه نخواهند داشت.

چنین خبری توسط شخصی به نام Kang در شبکه اجتماعی چینی Weibo عنوان شده و او معتقد است که نسل جدید آیفون‌ها، امکان سوییچ بین شبکه‌های یاد شده را دارا هستند. روند انجام این عملیات، کاملا به نحوه استفاده شما از گوشی هوشمند و اپلیکیشن‌هایی که با آن‌ها سر و کار دارید، بستگی دارد. زمانی که شما از یک نرم‌افزاری استفاده کنید که به پهنای باند بالا نیاز داشته باشد، شبکه آیفون شما به صورت خودکار از 4G به 5G نقل مکان می‌کند و بر عکس این اتفاق نیز برای صرفه جویی در مصرف باتری اتفاق خواهد افتاد. به عنوان مثال زمانی که قصد دانلود یک فایل حجیم یا استریم یک ویدئوی با کیفیت را داشته باشید، دستگاه شما به صورت خودکار از شبکه 4G به 5G نقل مکان می‌کند.

image

یکی از مهم ترین مواردی که این قابلیت در اختیار کاربران قرار می‌دهد، صرفه جویی در مصرف باتری است. چرا که در حال حاضر، تعداد محدودی از اپلیکیشن‌ها نیاز به این ویژگی دارند و در صورت اتصال ممتد به شبکه 5G، عمر مفید باتری آیفون شما تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.

اپل در نظر دارد تا هر چهار مدل آیفون‌های جدید را به نسل پنجم شبکه مخابراتی مجهز کند. اگر چه تنها آمریکا و برخی کشورهای خاص از تکنولوژی mmWave پشتیبانی می‌کنند و سایر کشورها، باید از فناوری sub-6GHz برای برخورداری از اینترنت 5G استفاده کنند.

رویداد معرفی آیفون در روز سه شنبه سیزدهم اکتبر مصادف با بیست و دوم مهر ماه ساعت 21:30 به وقت ایران برگزار خواهد شد. در روز موعود با جی اس ام و اخبار مربوط به این رویداد همراه باشید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)