خانهاخبار
وان پلاس با OxygenOS 11 خود را از اندرویدی‌ها جدا می‌کند

وان پلاس با OxygenOS 11 خود را از اندرویدی‌ها جدا می‌کند

سیستم عامل اکسیژن او اس 11 یکی از اتفاقات بزرگ در تاریخ وان پلاس به حساب می‌آيد.
۱۳۹۹/۷/۲۰

رشد کمپانی وان پلاس در طی شش سال فعالیت خود در دنیای تکنولوژی، به سه عامل کلیدی زیر مربوط می‌شود:

  • سخت‌افزار قدرتمند
  • نرم‌افزار تر و تمیز
  • تمرکز بالا روی جامعه کاربران

وان پلاس با هدف قرار دادنِ کاربرانِ علاقه مند و همچنین تکیه بر تبلیغاتی که کاربران و طرفداران این برند به یکدیگر انتقال می‌دهند، توانست نامی برای خود در این عرصه دست و پا کند.

البته نباید نقش سخت‌افزار قدرتمند را در این حوزه نادیده بگیریم. کمپانی وان پلاس همواره با شعار Never Settle به معنای هرگز در جای خود توقف نکنید پیش رفته و با بهره گیری از تراشه‌های شرکت کوالکام، بهترین محصولات را در اختیار کاربران خود قرار داده است.

اما یکی از نقاط تفاوت میان وان پلاس با دیگر محصولات اندرویدی، بخش نرم‌افزار است. از ابتدای کار، مسئولان و طراحان شرکت وان پلاس روی یک رابط کاربری اختصاصی کار کرده‌اند و به این ترتیب، خود را از رقبایی مانند شیائومی، هوآوی و اوپو جدا کرده‌اند. به این ترتیب زمانی که صحبت از نرم‌افزار به میان می‌آید،‌ هیچ یک از شرکت‌های یاد شده توانایی رقابت با محصولات وان پلاس را ندارند.

image

این موضوع به رابط کاربری تر و تمیز و آپدیت‌های نرم‌افزاری منظم برمی‌گردد. همین موضوع باعث شده تا در کشورهایی مانند هند، وان پلاس بتواند جای سامسونگ را گرفته و رتبه نخست را در صنعت گوشی‌های هوشمند پرچمدار از آنِ خود کند. حالا با ارائه اکسیژن او‌اس 11، طراحان شرکت وان پلاس قصد دارند تا هنرنمایی‌های خود را به دنیا ثابت کنند.

کمپانی وان پلاس در حالی که ابتدا کار خود را با عرضه محصول به مشتریان وفادار خود آغاز کرد، اما حالا به عنوان یک تأمین کننده بزرگ در دنیا به حساب می‌آید. آن‌ها با ارائه تبلیغاتی که از افراد مشهور در آن‌ها استفاده شده بود، توانسته‌اند تا محصولات خود را با قرارداد با اپراتورهای آمریکایی در ایالات متحده به فروش برسانند. از طرف دیگر، آن‌ها در تلاش هستند تا بازار خود در کشور هند را نیز حفظ کنند.

شرکت وان پلاس تا به حال با طراحی و توسعه گوشی‌های هوشمند پرطرفدار و با قیمت‌هایی مقرون به صرفه، توانسته نامی برای خود دست و پا کرده و در سال جاری، آن‌ها اهداف بزرگتری را در سر می‌پرورانند. وان پلاس نورد، اولین محصولی است که با اهداف جدید مسئولان این شرکت ساخته شده و با قیمت 335 دلار در کشور هند به فروش می‌رسد. مدیران OnePlus قصد دارند تا سری جدید محصولات نورد با نام Nord N10 5G و Nord N100 را با قیمت‌هایی فوق‌العاده جذاب در آینده‌ای نزدیک در کشور آمریکا به فروش برسانند.

شاید اگر به چند سال گذشته برمی‌گشتیم، بهره گیری از تراشه‌های اسنپدراگون و تولید گوشی‌های هوشمند پرچمدار برای مدیران وان پلاس مانند یک رویا بود. اما آن‌ها با تلاش و همت خود، رویای‌شان را به واقعیت تبدیل کرده‌اند. حالا با تغییراتی که در سیستم عامل اکسیژن او اس رخ داده و ارائه نسخه یازدهم آن، باید ببینیم که چه سرنوشتی در انتظار OnePlus خواهد بود.

image

طراحان وان پلاس تا پیش از این، از سادگی نسخه خام اندروید در سیستم عامل OxygenOS بهره می‌گرفتند و این اتفاق تا نسخه دهم این پلتفرم ادامه داشت. اما حالا با ارائه نسخه یازدهم، ظاهرا طراحان وان پلاس از رابط کاربری One UI سامسونگ الهام گرفته و حس زیبایی شناختی آن را افزایش داده‌اند. بسیاری از قابلیت‌های سیستم عامل اکسیژن او اس برای کار با یک دست مجددا باز طراحی شده است.

در حالی که ابعاد نمایشگر گوشی‌های هوشمند روز به روز در حال افزایش است، لذا کار کردن با یک دست با این گجت‌ها سخت‌تر می‌شود. لذا فراهم آوردن امکانات مورد نیاز برای استفاده از این محصولات با یک دست، یکی از نکات مهم به حساب می‌آید که در OxygenOS 11، مورد توجه طراحان این پلتفرم قرار گرفته است. به این ترتیب آن‌ها سعی کرده‌اند تا موارد مورد نیاز کاربر (مانند دکمه‌هایی که نیاز به تعامل با آن‌ها وجود دارد) را در محدوده دسترسی وی، هنگامی که مشغول کار با یک دست است، قرار دهند و اطلاعاتی که تنها خواندن آن‌ها مورد نیاز است، در بخش‌هایی دیگر نمایش داده می‌شود.

image

 

آقای Twist، یکی از اعضای تیم طراحی وان پلاس در اظهارات خود به این موضوع اشاره کرده است که فیدبک بتا تسترها پیرامون رابط کاربری جدید در ابتدا منفی بوده است. اما با گذشت زمان و افزایش تعداد این اشخاص، نظرات رفته رفته مثبت شده است. او همچنین مدعی شده است که تیم طراحی همچنان در حال گرفتن بازخوردها و نظرات بتا تسترها هستند و پیشنهادات و انتقادات را روی این پلتفرم اعمال می‌کنند.

image

 

یکی از امکانات کلیدی OxyegenOS 11 با نام Always-on-Display یا نمایشگر همیشه روشن شناخته خواهد شد. کاربران و طرفداران محصولات وان پلاس، مدت زیادی است که انتظار چنین قابلیتی را می‌کشیدند. به گفته آقای Twist، نمایشگر همیشه روشن قابلیتی بوده است که در انجمن وان پلاس، بیشترین تقاضا برای عرضه را داشته است.

نمایشگر همیشه روشن در اکسیژن او اس 11 در میانه خود، یک نوار رنگی را می‌بیند که در قسمت بالایی آن، تعداد دفعات آنلاک شدن صفحه نمایش در طول روز را به شما یادآور می‌شود.

به هر میزان که دفعات آنلاک شدن نمایشگر بیشتر شود، خط رنگی میانه صفحه نیز کمرنگ تر خواهد شد و آن ها از این طریق خواسته‌اند تا میزان مصرف کاربران از گوشی‌های هوشمند را کمتر کنند.

آقای Twist در ادامه سخنان خود مدعی شده است که استایل‌های دیگری برای صفحه نمایش همیشه روشن در نظر گرفته شده که در آینده نزدیک، ارائه خواهند شد.

image

 

همان طور که متوجه شده‌اید، آپدیت جدید سیستم عامل اکسیژن او اس و رسیدن آن به نسخه یازدهم، با تغییرات بزرگ و جذابی همراه بوده است. لذا مشخص است که کمپانی وان پلاس اهداف بزرگی را در سر می‌پرواند و قصد رسیدن به جایگاه‌های بالاتری را دارد.

از جمله دیگر امکانات OxygenOS 11 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان زمان بندی Dark Mode
  • فونت جدید با خوانایی بیشتر
  • آپدیت‌‌های جذاب برای Zen Mode
  • بکگراندهای متحرک و داینامیک
  • هایلایتی از بهترین تصاویر در گالری

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)