خانهاخبار
اسمارت فون گیمینگ کوالکام به زودی از راه می‌رسد

اسمارت فون گیمینگ کوالکام به زودی از راه می‌رسد

کمپانی Qualcomm در حال توسعه یه گوشی هوشمند گیمینگ است.
۱۳۹۹/۷/۱۹

رویداد جدید شرکت کوالکام اوایل دسامبر آغاز خواهد شد و به مدت دو روز طول می‌کشد. در کنار رونمایی از اسنپدراگون 875، شایعاتی در مورد معرفی یک اسمارت فون در این رویداد نیز به گوش می‌رسد. بر اساس گزارش جدیدی که به تازگی منتشر شده، ظاهرا باید انتظار معرفی یک گوشی هوشمند گیمینگ از سوی سازنده چیپست‌های موبایلی را داشته باشیم که اولین مدل از آن نیز تا پایان سال جاری عرضه خواهد شد.

گزارش یاد شده که توسط دیجی تایمز منتشر شده، تا حدی کوتاه به نظر می‌رسد و برای خواندن اصل مطلب، باید هزینه اشتراک وب سایت یاد شده را پرداخت کرده باشید.

متن کامل این گزارش کوتاه به شرح زیر است:

شرکت کوالکام با همکاری برند ایسوس در حال توسعه یک گوشی هوشمند گیمینگ است که تا پایان سال جاری، شاهد عرضه آن به بازار خواهیم بود.

همکاری با کمپانی ایسوس برای تولید یک گوشی گیمینگ، صحیح ترین تصمیم مدیران کوالکام به حساب می‌آید. این شرکت تایوانی از تجربه بسیار زیادی در این حوزه بهره مند است و علاوه بر طراحی سیستم‌های فوق‌العاده در حوزه سخت‌افزار، عملکرد قابل قبولی در صنعت نرم‌افزار نیز داشته است. به عنوان بهترین مثال برای این مورد، می‌توانیم به اسمارت فون ROG Phone 3 که به عنوان یک پرچمدار تمام و عیار به حساب می‌آید و به تراشه اسنپدراگون 865 پلاس نیز مجهز است، اشاره کنیم.

image

 

به عنوان عملکرد فوق‌العاده ایسوس در حوزه سخت‌افزار نیز می‌توانیم به این موضوع اشاره کنیم که پردازنده اسنپدراگون 865 پلاس در حالت عادی از توان 3.10 گیگاهرتزی برخوردار است، اما آن ها توانسته‌اند تا این تراشه را به توان 3.4 گیگاهرتز برسانند، در حالی که گرمایش تولید شده توسط آن تنها به 36 درجه سلسیوس رسیده است. با چنین تجربیاتی، مطمئنا شرکت کوالکام از این همکاری سود زیادی به جیب خواهد زد. به این ترتیب دور از انتظار نیست اگر در رویداد یاد شده، یعنی در تاریخ اول یا دوم دسامبر مصادف با یازدهم یا دوازدهم آذر ماه، شاهد رونمایی از اولین اسمارت فون گیمینگ Qualcomm باشیم.

همچنین ممکن است که گوشی هوشمند گیمینگ کوالکام، به پردازنده بهینه شده و اختصاصی اسنپدراگون 875 مجهز شده باشد که از سیستم خنک کنندگی و clock speed خاصی نیز بهره گیرد. البته برخی شایعات پیشین حاکی از آن است که چیپست اسنپدراگون 875 بر اساس کد نام‌های مشاهده شده، در دو مدل مختلف معرفی خواهد شد. لذا باید منتظر بمانیم و ببینیم کدام یک از مدل‌ها روی اولین اسمارت فون گیمینگ این شرکت قرار خواهد گرفت.

همچنین هنوز به صورت دقیق مشخص نشده است که آیا کوالکام برای گوشی هوشمند گیمینگ خود از نسخه شخصی سازی شده اندروید با رابط کاربری مستقل بهره خواهد گرفت یا به همان نسخه خام آن اکتفا خواهد کرد. از آن جا که کمتر از سه ماه تا پایان سال جاری میلادی باقی مانده است، لذا انتظار برای عرضه این محصول زیاد نخواهد بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

GAMER

۱۳۹۹/۷/۲۰
چرا الکی مینویسین روگ فون ۳ عادیش ۳.۱ نیس بلکه در حالت بوست میشه ۳.۱ عادیش ۲.۸ هست قبل از ارسال متن یه تحقیقی تو سایت بکنین