خانهاخبار
تاریخ عرضه، قیمت و قابلیت‌های خانواده آیفون 12 مشخص شد

تاریخ عرضه، قیمت و قابلیت‌های خانواده آیفون 12 مشخص شد

در این مطلب می‌خواهیم کلیه اطلاعات پیرامون آيفون‌های 2020 را مرور کنیم.
۱۳۹۹/۷/۲۰

در سال‌های اخیر، با برخی تغییرات گسترده در خط تولید آیفون‌ها روبرو شده ایم. از حذف دکمه نوستالژیک و شگفت انگیز تاچ آيدی گرفته تا جایگزین شدن آن با فیس آیدی، تکنولوژی تشخیص چهره ارائه شده توسط اپل و اضافه شدن یک فریم مشکی رنگ به قسمت بالایی نمایشگر برای قرارگیری دوربین سلفی و ملزومات مرتبط با فیس آیدی. از طرف دیگر، جسچرهای حرکتی به آیفون‌ها اضافه شد و در نهایت، شاهد نمایشگر آمولد در گوشی‌های هوشمند اپل بودیم. نکته جذاب ماجرا، اضافه شدن مدل مکس و نمایشگرهای بزرگ به آیفون‌ها بود که این اتفاق در نهایت روی داد. اما برای آيفون‌های 2020 باید منتظر چه اتفاقی باشیم؟

این موضوع را در این مطلب مورد بررسی قرار خواهیم داد. در ادامه با ما همراه باشید.

تاریخ عرضه آیفون 12

از آن جا که شایعات پیرامون آیفون‌های 2020 بسیار زیاد است، لذا احتمالا شاهد معرفی چهار مدل آیفون با نام‌های زیر خواهیم بود:

  • آیفون 12 مینی با نمایشگر 5.4 اینچی
  • آیفون 12 با نمایشگر 6.1 اینچی
  • آیفون 12 پرو با نمایشگر 6.1 اینچی
  • آیفون 12 پرو مکس با نمایشگر 6.7 اینچی

image

 

اپل چند روز پیش، دعوتنامه کنفرانس آنلاین و مجازی خود را صادر کرد و روز سه شنبه سیزدهم اکتبر مصادف با بیست و دوم مهر ماه، این رویداد به صورت آنلاین برگزار خواهد شد و علاقمندان می‌توانند این اتفاق جهانی را از وب سایت اپل بدون نیاز به پرداخت اشتراک و مسائلی از این قبیل شاهد باشند. هنوز به صورت کامل مشخص نیست که روند معرفی و عرضه آیفون‌های 2020 به چه صورت خواهد بود. اما شواهد و قراین بر این باور هستند که خانواده آیفون 12 به صورت همزمان معرفی خواهند شد، اما زمان عرضه آن ها متفاوت خواهد بود و در چند موج مختلف اتفاق می‌افتد که طبق پیش بینی‌ها، به صورت زیر است:

  • جمعه شانزدهم اکتبر مصادف با بیست و پنجم مهر ماه: پیش فروش آیفون 12 و آيفون 12 پرو
  • جمعه بیست و سوم اکتبر مصادف با دوم آبان ماه: عرضه آیفون 12 و آیفون 12 پرو

 

  • جمعه ششم نوامبر مصادف با شانزدهم آبان ماه: پیش فروش آیفون 12 مینی
  • جمعه سیزدهم نوامبر مصادف با بیست و سوم آبان ماه: عرضه آیفون 12 مینی

 

  • جمعه سیزدهم نوامبر مصادف با بیست و سوم آبان ماه: پیش فروش آیفون 12 پرو مکس
  • جمعه بیستم نوامبر مصادف با سی‌ام آبان ماه: عرضه آیفون 12 پرو مکس

 

قیمت خانواده آیفون 12

در مورد قیمت، رسانه‌های مختلف خبری هنوز به جمع بندی اصلی نرسیده و استراتژی اهالی کوپرتینو نیز در این مورد به صورت دقیق مشخص نشده است. بهره گیری از مودم 5G در این محصولات موجب افزایش قیمت چشمگیری خواهد شد و بسیاری از تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند در این مورد با مشکلات مختلفی روبرو شده‌اند. اما طبق شنیده‌ها، قیمت آیفون‌های 2020 احتمالا به صورت زیر خواهد بود:

  • قیمت آیفون 12 مینی: 749 دلار
  • قیمت آیفون 12: 799 دلار
  • قیمت آيفون 12 پرو: 999 دلار
  • قیمت آيفون 12 پرو مکس: 1099 دلار

 

طراحی آیفون‌های 2020: لبه‌های تخت و ظاهری جذاب

در بسیاری از منابع خبری، شاهد انتشار اطلاعاتی در مورد عوض شدن زبان طراحی خانواده آیفون 12 بوده‌ایم. گوشه‌های بدنه که در حال حاضر حالت خمیده و منحنی دارند، جای خود را به لبه‌هایی تخت و تیز خواهند داد و به این ترتیب، ظاهر آن ها به آيپد پرو اپل شبیه می‌شود. برخی افراد نیز بر این باور هستند که اهالی کوپرتینو مجددا یک بازگشت به عقب و اجرای مجدد زبان طراحی آیفون 4 را تجربه خواهند کرد. این موضوع با توجه به این که چند نسل مختلف از آیفون‌ها از این زبان طراحی پیروی کرده‌اند، یک تحول و تازگی را با خود به همراه می‌آورد.

image

 

در پشت بدنه چه اتفاقی خواهد افتاد؟ در جواب این سوال باید بگوییم که چینش مربعی محفظه دوربین به قوت خود باقی خواهد ماند و احتمالا شاهد اضافه شدن یک سنسور جدید در این قسمت خواهیم بود که تعداد دوربین‌های محصولات این خانواده را به عدد چهار می‌رساند.

از مدت‌‌ها پیش، بسیاری از شایعات بر این باور بوده‌اند که اپل در آيفون‌های 2020، قسمت بالای نمایشگر که به عنوان ناچ از آن یاد می‌شود را از بین خواهد برد یا دست کم طول و عرض آن را کمتر خواهد کرد. اما اخیرا حرف و حدیث‌ها حاکی از آن است که خبری از حذف این قسمت نبوده و تنها شاهد کاهش سایز ناچ در آیفون‌های جدید خواهیم بود. تمامی تصاویر رندر شده که اخیرا از این محصولات منتشر شده، گواه این مطلب است.

image

 

اگر به آیفونی با نمایشگری که از حفره دایره‌ای شکل (Punch Hole) بهره می‌برد علاقمند هستید، طبق اعلام نظر تحلیل گران، تا سال 2021 و عرضه آیفون 13 باید منتظر بمانید.

 

آیفون 12 مینی؛ محصولی کوچک و جمع و جور

برای افرادی که به آیفون‌های کوچکتر علاقمند هستند، حامل خبری خوش هستیم. از آن جا که در طراحی های مفهومی و تصاویر رندر شده مشاهده کرده‌ایم، اپل قصد دارد تا آیفونی کوچکتر با نام آیفون 12 مینی را به صورت رسمی معرفی کند و به این ترتیب به سلایق افرادی که به یک گوشی هوشمند جمع و جور علاقه دارند نیز احترام بگذارد. بر اساس گزارشات مختلف که تا به حال منتشر شده، این محصول 5.4 اینچی در مقایسه با آيفون SE 2020، هنگامی که آن را در دستان خود نگه دارید، حس لذت بخش و راحت‌تری را به شما القاء خواهد کرد.

image

 

 

رنگ بندی آیفون‌های 2020

در سال‌های اخیر، اپل یک استراتژی خاص در مورد رنگ بندی محصولات جدید را اتخاذ کرده است. به این صورت که مدل‌های پرو از رنگ‌های جذاب و خاصی برخوردار خواهند بود و سری معمول این گوشی‌های هوشمند، با رنگ بندی متنوع عرضه می‌شود. حال به نظر می‌رسد که این تاکتیک در سال 2020 نیز ادامه داشته و رنگ‌های خانواده آیفون 12 به صورت زیر خواهد بود:

  • آیفون 12 و آیفون 12 مینی: سیاه، سفید، آبی، قرمز و سبز
  • آیفون 12 پرو و آيفون 12 پرو مکس: خاکستری، طلایی، نقره‌ای و آبی

 

نفس‌های خود را برای آيفون آبی رنگ در سینه حبس کنید!

اگر به خاطر داشته باشید، آیفون 11 پرو و مدل مکس آن، با یک رنگ سبز جدید همراه بود که علاقمندان و طرفداران خاص خود را نیز پیدا کرد. در سال 2020 به نظر می‌رسد که رنگ یاد شده جای خود را به رنگ آبی خواهد داد که با نام Navy Blue از آن یاد می‌شود. البته این اولین باری نیست که صحبت از رنگ آبی برای آيفون‌های جدید به میان می‌آید که البته تا به حال، چنین اتفاقی روی نداده است.

image


image

 

دوربین آيفون‌های 2020

دوربین سه گانه، دستاورد نسخه پرو آیفون‌های 2019 به حساب آمد. اما برای سال جدید، باید منتظر چه چیزی باشیم؟ ترکیب لنز اولترا واید، تله فوتو و واید، تمام چیزی است که عکاسان برای ثبت تصاویر فوق‌العاده و جذاب به آن ها نیاز دارند. اما حالا نوبت به آن رسیده است که علاقمندان به واقعیت افزوده نیز لذتی از آیفون‌های جدید ببرند.

مدت هاست که از گوشه و کنار دنیای تکنولوژی، اخباری در مورد مجهز بودن آیفون‌های جدید به دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی به گوش می‌رسد تا از این طریق، اهالی کوپرتینو به جنگ با محصولات سامسونگ بروند. اما به نظر می‌رسد که مهندسان اپل به جای این مورد، ترجیح داده‌اند تا میزان رزولوشن تصاویر را بالا برده و قدرت زوم دوربین آيفون‌های جدید را نیز بهبود بخشند. برخی شایعات حاکی از آن است که آيفون 12 میزبان لنزهای 12 مگاپیکسلی خواهد بود، اما ابعاد و اندازه سنسورها بزرگتر از پیش می‌شود. افزایش سایز لنزها باعث می‌شود تا پیکسل‌های بزرگ‌تر، جذب نور بیشتر و تصاویری با پس زمینه محو بهتری را شاهد باشیم. ظاهرا اندازه این سنسورها روی آیفون 12 پرو مکس که پیشرفته ترین مدل این خانواده به حساب می‌آید، بیشتر از مدل‌های دیگر خواهد بود.

البته هنوز هیچ گونه حرف و حدیثی در مورد استفاده از تکنولوژی پریسکوپ روی آیفون‌های جدید به میان نیامده است. لذا به نظر می‌رسد که کوپرتینویی‌ها به جای استفاده از این فناوری، از قدرت زوم نرم‌افزاری استفاده کنند.

اپل در آیفون‌های جدید نه تنها از سنسورهای جدیدی استفاده کرده است، بلکه ابعاد و اندازه این لنزها نیز با افزایش قابل ملاحظه‌ای روبرو خواهد شد. متأسفانه این موضوع و شیوع ویروس کرونا نیز می‌تواند دلیل محکمی برای عرضه با تأخیر آیفون‌های 2020 باشد.

لنزهای تله فوتو و اولترا واید در آیفون‌های جدید نیز با بهبود روبرو خواهند شد و بر اساس گزارشات جدید، این موارد نیز به حالت Night Mode مجهز بوده و از این ویژگی پشتیبانی خواهند کرد. این گزینه در حال حاضر در خانواده آیفون 11 تنها به دوربین اصلی دستگاه محدود شده است. دریچه دیافراگم لنز اولترا واید در آیفون 12 حدودا 36 درصد افزایش پیدا کرده و به F/1.6 خواهد رسید و به این ترتیب، جذب نور آن بیشتر از قبل خواهد بود.

image

 

شایعاتی در مورد اضافه شدن سنسور LiDar که در آخرین نسل از آیپد پرو شاهد آن بودیم نیز به گوش می‌رسد که البته این مورد تنها به نسخه پرو آیفون 12 محدود خواهد بود. این سنسور قدرتمند، قادر خواهد بود تا محیط اطراف شما را با دقت بالا اسکن کرده و به این ترتیب شما قادر خواهید بود تا با اشیاء قرار گرفته در پیرامون خود تعامل برقرار کنید. البته برعکس این قضیه نیز صادق خواهد بود. به این صورت که امکان قرارگیری اشیاء دیجیتال در محیط واقعی فراهم خواهد شد.

 

اسلوموشن در رزولوشن 4K

بر اساس گزارشات نقل شده، آیفون 12 پرو و مدل مکس آن، امکان ثبت و ضبط ویدئوهایی با رزولوشن 4K و نرخ فریم 240 fps را خواهند داشت. به این ترتیب سرعت ویدئوهای اسلوموشن نسبت به نسل پیشین هشت برابر کاهش پیدا خواهد کرد. بهره گیری از این قابلیت به واسطه همکاری چیپست A14 Bionic و سنسورهای جدید امکان پذیر خواهد شد.

 

آیا سنسور LiDar تنها به نسخه پرو محدود خواهد شد؟

حرف و حدیث‌هایی که به تازگی به گوش می‌رسد، حاکی از آن است که سنسور Time of Flight در آیفون‌های 2020 تنها به نسخه پرو محدود خواهد شد. به این ترتیب در آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس، شاهد آن خواهیم بود که سه لنز اصلی در جایگاه خود قرار گرفته و سنسور LiDar در قسمت پایینی و سمت راست دیده خواهد شد

image

 

نمایشگر آیفون‌های 2020

طبق گزارشات منتشر شده تا این لحظه، اپل تصمیم گرفته تا چهار مدل آیفون را در سال جاری میلادی به دنیای تکنولوژی معرفی کند. به این ترتیب با یک آيفون 5.4 اینچی، دو آيفون 6.1 اینچی و یک آیفون 6.7 اینچی روبرو خواهیم بود که در قسمت مربوط به قیمت این محصولات، به نام‌های آن‌ها اشاره کردیم.

از مدت ها پیش، خبرهایی در مورد حذف پنل‌های LCD از خانواده آیفون 12 به گوش می‌رسد و تحلیل گران مختلفی نیز با اظهار نظر در این مورد، روی چنین مطلبی صحه گذاشته‌اند. ظاهرا کمپانی سامسونگ مسئولیت تولید نمایشگر برای نسخه‌های پرو را بر عهده خواهد داشت و روند تأمین نمایشگر OLED برای دو مدل دیگر توسط کمپانی ال جی انجام می‌شود.

image

 

نرخ رفرش 120 هرتزی؛ شاید آری و شاید هم خیر!

چندی است که حرف و حدیث‌هایی در مورد قابلیت ProMotion در آیفون‌های جدید به گوش می‌رسد. این تکنولوژی باعث می‌شود که نرخ رفرش صفحه نمایش به 120 هرتز رسیده، انیمیشن‌های نرم و روانی را شاهد باشیم و از طرف دیگر، آیفون‌های 2020 امکان رقابت با پرچمداران اندرویدی در سال جاری میلادی را خواهند داشت. اما خبرهایی در مورد بروز مشکلات مختلف در چرخه تولید نمایشگرهای 120 هرتزی به گوش می‌رسد که به این ترتیب، عرضه آن ها در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. لذا هنوز مشخص نیست که این اتفاق روی می‌دهد یا خیر و باید تا سه شنبه، یعنی موعد معرفی رسمی این محصولات منتظر بمانیم.

 

پردازنده خانواده آیفون 12

 

مشخصات سخت‌افزاری آيفون 12 مینی

  • نمایشگر: اولد، 5.4 اینچ با رزولوشن 2340 × 1080
  • تراشه: اپل A14 Bionic، شش هسته‌ای با معماری 5 نانومتری
  • رم: چهار گیگابایت LPDDR5
  • دوربین: 12 مگاپیکسل اصلی، 12 مگاپیکسل تله فوتو، 12 مگاپیکسل اولترا واید، 12 مگاپیکسل سلفی

 

مشخصات سخت‌افزاری آيفون 12

  • نمایشگر: اولد، 6.1 اینچ با رزولوشن 2532 × 1170
  • تراشه: اپل A14 Bionic، شش هسته‌ای با معماری 5 نانومتری
  • رم: چهار گیگابایت LPDDR5
  • دوربین: 12 مگاپیکسل اصلی، 12 مگاپیکسل تله فوتو، 12 مگاپیکسل اولترا واید، 12 مگاپیکسل سلفی

 

مشخصات سخت‌افزاری آيفون 12 پرو

  • نمایشگر: اولد، 6.1 اینچ با رزولوشن 2532 × 1170
  • تراشه: اپل A14 Bionic، شش هسته‌ای با معماری 5 نانومتری
  • رم: شش گیگابایت LPDDR5
  • دوربین: 12 مگاپیکسل اصلی، 12 مگاپیکسل تله فوتو، 12 مگاپیکسل اولترا واید، 12 مگاپیکسل سلفی، سنسور لیدار

 

مشخصات سخت‌افزاری آيفون 12 پرو مکس

  • نمایشگر: اولد، 6.7 اینچ با رزولوشن 2778 × 1284
  • تراشه: اپل A14 Bionic، شش هسته‌ای با معماری 5 نانومتری
  • رم: شش گیگابایت LPDDR5
  • دوربین: 12 مگاپیکسل اصلی، 12 مگاپیکسل تله فوتو، 12 مگاپیکسل اولترا واید، 12 مگاپیکسل سلفی، سنسور لیدار

تراشه A13 Bionic اپل در حال حاضر در نوع خود بی‌نظیر است. بسیاری از افراد معتقد هستند که عملکرد فوق‌العاده این پردازنده به دلیل سیستم عامل آی او اس است، اما باید بگوییم که این قطعه سخت‌افزاری در نوع خود، از عملکرد مناسب و چشمگیری برخوردار است و به این ترتیب، قدرت عکس برداری آیفون‌های 2019 را تا حد امکان بالا برد.

image

 

حالا صحبت‌هایی از تراشه A14 Bionic به گوش می‌رسد که در نسل چهارم آیپد ایر نیز شاهد عملکرد فوق‌العاده آن بودیم. ظاهرا عملکرد این چیپست در نوع خود بی نظیر بوده و با کاهش مصرف انرژی، کاهش مصرف باتری و فرآیند گرمایشی کمتر، باید انتظار یک تحول عظیم در این عرصه را داشته باشیم. این اولین باری است که اپل از تراشه‌ای با معماری پنج نانومتری در محصولات خود استفاده کرده است.

اما این اعداد نانومتری به چه معناست؟ در جواب این سوال باید بگوییم که هر چه فاصله میان اجزای تراشه کمتر باشد، میزان هدر رفت انرژی کمتر خواهد بود و به این ترتیب، شارژ باتری کمتری مصرف می‌شود. طبق گزارشات، سرعت تراشه A14 Bionic در مقایسه با گزینه موجود حدودا 15 درصد افزایش پیدا کرده است و از طرف دیگر، میزان مصرف انرژی آن نیز با کاهش 30 درصدی روبرو شده است. به این ترتیب طبق نظر تحلیل گران، با سریع ترین پردازنده در گوشی‌های هوشمند در سال 2020 روبرو خواهیم بود. بد نیست بدانید که عملکرد این چیپست در مقایسه با اسنپدراگون 865 پلاس کوالکام که اخیرا معرفی شد نیز بالاتر بوده است.

 

ظرفیت باتری آیفون‌های 2020

در حالی که در سال 2019 شاهد افزایش ظرفیت باتری خانواده آیفون 11 بودیم، اما به نظر می‌رسد که در سال 2020 نه تنها افزایشی در کار نخواهد بود، بلکه ظرفیت باتری نسبت به مدل پیشین کمتر خواهد شد.

در این قسمت، ظرفیت باتری آیفون‌های 2019 و 2020 را با هم مقایسه خواهیم کرد:

  • آیفون 11: 3110 میلی آمپر ساعت
  • آیفون 11 پرو: 3046 میلی آمپر ساعت
  • آیفون 11 پرو مکس: 3969 میلی آمپر ساعت
  • آیفون SE 2020: 1821 میلی آمپر ساعت

 

  • آیفون 12 مینی: 2227 میلی آمپر ساعت
  • آیفون 12: 2775 میلی آمپر ساعت
  • آیفون 12 پرو: 2775 میلی آمپر ساعت
  • آیفون 12 پرو مکس: 3687 میلی آمپر ساعت

البته همان طور که از واژه شایعه پیدا است، ممکن است این اعداد و ارقام به واقعیت تبدیل نشوند. اما از طرف دیگر تراشه‌های جدید رفته رفته با مصرف انرژی کمتری همراه خواهند بود که همین موضوع باعث می‌شود تا نیازی به افزایش ظرفیت باتری حس نشود.

از گوشه و کنار دنیای تکنولوژی، شایعاتی در مورد حذف آداپتور شارژر از جعبه آیفون‌های 2020 به گوش می‌رسد. همچنین در هفته‌های اخیر، شاهد انتشار تصویر رندر شده جعبه این محصولات بوده‌ایم که ارتفاع آن به دلیل حذف آداپتور شارژر، کاهش پیدا کرده است.

image

 

سنسور اثر انگشت در آیفون‌های 2020

در این مقوله، اخبار ضد و نقیضی در رسانه‌ها منتشر شده است. برخی از سایت‌ها بر این باور هستند که اپل از تکنولوژی سنسور اثر انگشت تعبیه شده درون نمایشگر استفاده می‌کند و از طرف دیگر، بعضی تحلیل گران از این موضوع حکایت می‌کنند که این گزینه به سال 2021 موکول خواهد شد. اگر نظر ما را بخواهید، باید بگوییم بعید به نظر می‌رسد که اپل، هر دو تکنولوژی تشخیص چهره و تشخیص اثر انگشت را به صورت همزمان در آیفون به کار گیرد.

اما برخی منابع که درخواست عدم فاش شدن نام‌شان را کرده‌اند، بر این باور هستند که اهالی کوپرتینو در حال تست سنسور اثر انگشت تعبیه شده درون نمایشگر هستند. به این ترتیب تنها گذشت زمان و رسیدن به روز موعود و معرفی رسمی محصولات، این موضوع را روشن خواهد کرد.

چندی پیش صحبت‌هایی در مورد تولید آیفون به صورت اختصاصی برای کاربران چینی به گوش ‌می‌رسید. ظاهرا در این مدل، هیچ گونه اثری از وجود سنسور تشخیص چهره نخواهد بود و سنسور تشخیص اثر انگشت تعبیه شده درون نمایشگر جای آن را خواهد گرفت. به این ترتیب قیمت تمام شده این محصول برای خریدار نیز پایین تر از ارزش سایر مدل‌ها خواهد بود.

image

 

البته به یاد داشته باشید که نسل چهارم آیپد ایر با زبان طراحی آیپد پرو همراه بود، اما قابلیت تشخیص چهره از این محصول حذف گردید و جای خود را به سنسور اثر انگشت که درون دکمه هوم آن تعبیه شده بود، داد. ممکن است که کوپرتینویی‌ها از این تکنیک برای آیفون 12 مینی نیز استفاده کنند و به این ترتیب، شاهد حذف شدن ناچ از این محصول باشیم.

 

آیفون 12 5G؛ حرکتی با سرعت به سوی آینده

باز هم صحبت از یک تکنولوژی جدید به میان آمد و مجددا اپل، اولین شرکتی نخواهد بود که از این فناوری استفاده خواهد کرد. نسل پنجم شبکه مخابراتی که با نام 5G از آن یاد می‌شود، چندی است که روی گوشی‌های هوشمند نیز وارد شده و تولید کنندگان محصولات اندرویدی از آن بهره گرفته‌اند.

image

 

حالا در پایان سال 2020، نوبت به کوپرتینویی‌ها رسیده تا این تکنولوژی را به آیفون‌های خود بیاورند. طبق گزارشات منتشر شده، کلیه آیفون‌هایی که به زودی معرفی خواهند شد، به این فناوری مجهز خواهند بود. البته صحبت‌هایی پیرامون تولید نسخه 4G از آیفون 12 نیز به گوش می‌رسد که گذشت زمان، صحت این امر را مشخص خواهد کرد.

image

 

 

عدم وجود هدفون در جعبه آیفون‌های 2020

برخی تحلیل گران بر این باور هستند که اپل، تولید ایرپادها (هدفون‌هایی که درون جعبه آیفون‌ها عرضه می‌شد) را متوقف خواهد کرد و به این ترتیب، درون جعبه خانواده آیفون 12 اثری از هدفون نخواهد بود. چنین حرکتی احتمالا خشم خریداران این محصولات و طرفداران این برند را با خود به همراه خواهد داشت.

بعضی منابع خبری در این مورد، چنین نقل کرده‌اند که کورتینویی‌ها قصد دارند تا با انجام چنین حرکتی، میزان فروش ایرپادهای (AirPods) خود را بیش از پیش بالا ببرند. حذف همزمان آداپتور شارژر و هدفون از جعبه آیفون‌ها، یک حرکت خطرناک برای اپل به حساب می‌آید و باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا آن ها ریسک این موضوع را به جان خریده‌اند یا خیر؟

image

 

اگر به خاطر داشته باشید، هنگام معرفی آیفون 10 اس، اپل دانگل مربوط به رابط لایتنینگ به جک هدفون را از جعبه این محصول حذف کرد. به این ترتیب کاربران محبور بودند تا از هدفون‌های لایتنینگ استفاده کرده، یا دانگل مربوطه را جداگانه خریداری کنند یا در نهایت از محصولات بی‌سیم (همراه با تکنولوژی بلوتوث) استفاده کنند.

 

تنها دو روز تا معرفی آیفون‌های 2020 باقی مانده است. در روز موعود با جی اس ام و پوشش آنلاین این رویداد همراه ما باشید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)