خانهاخبار
سامسونگ بعد از سونی بزرگ‌ترین فروشنده سنسورهای دوربین موبایل است

سامسونگ بعد از سونی بزرگ‌ترین فروشنده سنسورهای دوربین موبایل است

شرکت تحقیقاتی Strategy Analytics در گزارش جدیدی می‌گوید که این غول کره‌ای در نیمه اول امسال توانسته سهم بازار قابل توجهی را از آن خود کند.
۱۳۹۹/۷/۱۸

سامسونگ یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان سنسورهای موبایل دنیاست. این شرکت سنسورهای برند ISOCELL را می‌سازد و در این حوزه از رقبای اصلی سونی به حساب می‌آید. بر اساس جدیدترین گزارش شرکت Strategy Analytics، سونی، سامسونگ و OmniVision به‌ترتیب بزرگ‌ترین تولیدکنندگان سنسورهای موبایل در نیمه اول ۲۰۲۰ بوده‌اند.

این شرکت کره‌ای در نیمه اول سال جاری میلادی ۳۲ درصد از سهم درآمدهای بازار را در اختیار داشته، در حالی که این رقم برای سونی ۴۴ درصد بوده است. در جایگاه سوم نام شرکت چینی OmniVision دیده می‌شود که فقط ۹ درصد از سهم بازار را در دست دارد. به‌لطف افزایش میزان تقاضا برای گوشی‌های مجهز به دوربین چندگانه، بازار سنسورهای دوربین نسبت به سال گذشته افزایش ۱۵ درصدی داشته و به ۶.۳ میلیارد دلار رسیده است.

استفن انت‌ویسل، معاون ارشد شرکت Strategy Analytics، می‌گوید: «رشد بازار سنسورهای تصویری تحت تاثیر ضربات همه‌گیری جهانی ویروس کرونا بر پیکره بازار موبایل آهسته شده است. با این وجود، تمایل به استفاده از سنسورهای پیکسل بالا و دوربین‌های چندگانه احتمالا باعث افزایش رشد بازار در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ خواهد شد.»

سامسونگ تولید سنسورهای رزولوشن بالای خود را از چند سال پیش شروع کرد. این شرکت پس از معرفی سنسورهای ۴۸ و ۶۴ مگاپیکسلی به‌سراغ سنسورهایی با تعداد پیکسل بالاتر رفت. آن‌ها سنسورهای ۱۰۸ مگاپیکسلی ایزوسل HM1 و ایزوسل HMX را معرفی کردند که تاکنون در گوشیی‌های شرکت‌های مختلفی از جمله خود سامسونگ و شیائومی استفاده شده است.

این غول کره‌ای چندی قبل از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی ایزوسل GN1 پرده برداشت که از قابلیت فوکوس خودکار دوپیکسله پشتیبانی می‌کرد. به نظر می‌رسد که این محصول بالاخره امکانی را فراهم کرده تا بدون نیاز به قربانی کردن قابلیت فوکوس خودکار شرایط استفاده از پیکسل‌های بیشتر فراهم شود. این شرکت در نظر دارد که در آینده سنسورهای ۱۵۰، ۲۵۰ و ۶۰۰ مگاپیکسلی بسازد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

...قطاری...

۱۳۹۹/۷/۱۸
نمیدونم چرا : بعضی ها زوم کردن به کمپانی سونی تا سونی رو خراب کنند حتما سامسونگ ساپورتت میکنه اگه فردا سونی سرما بخوره اونم تو سایت بذارید تا خیالت راحت شه

Mohamed

۱۳۹۹/۷/۱۸
Good