خانهاخبار
نمودار تغییرات سهم بازار موبایل در یک دهه اخیر منتشر شد

نمودار تغییرات سهم بازار موبایل در یک دهه اخیر منتشر شد

نموداری که در ادامه می‌بینید تغییرات سهم بازار بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند 10 سال گذشته را نشان می‌دهد که حاوی نکات جالبی است.
۱۳۹۹/۷/۱۸

بازار تلفن‌های هوشمند در طول ۱۰ سال اخیر به‌شکل قابل توجهی تغییر کرده است. شرکت CompararAcciones با کمک اطلاعات شرکت IDC دست به تولید نموداری زده که اطلاعات بسیار جذابی را درباره سال‌های گذشته نشان می‌دهد.

این شرکت سهم بازار چند تولیدکننده بزرگ تلفن‌های هوشمند را از سال ۲۰۰۹ تاکنون منتشر کرده است. در واقع، اگر دقیق‌تر بگوییم آن‌ها اطلاعات فصول مالی مختلف شرکت‌ها را از فصل چهارم ۲۰۰۹ تا فصل دوم ۲۰۲۰ به نمایش گذاشته‌اند. نمودار زیر به‌خوبی نشان می‌دهد که شرایط بازار در یک دهه گذشته تا چه اندازه دستخوش تحول شده است.

هوآوی و سامسونگ بزرگ‌ترین فروشندگان موبایل در فصل دوم ۲۰۲۰ بوده‌اند و بیشترین سهم بازار را در اختیار داشته‌اند. البته هوآوی عملا با اختلاف ناچیزی توانسته با در اختیار گرفتن سهمی ۲۰ درصدی سامسونگی را پشت سر بگذارد که ۱۹.۵ درصد از سهم بازار را در دست گرفته است. اپل با سهم ۱۳.۵ درصدی در رده سوم قرار دارد و پس از آن با سهم ۱۰.۲ درصدی نوبت به شیائومی می‌رسد. در جایگاه بعدی اوپو را می‌بینیم که ۸.۶ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده و در انتها سایر شرکت‌ها ۲۸.۲ درصد از سهم بازار را در دست دارند.

حالا اگر به سال ۲۰۰۹ نگاه کنیم، نام هوآوی اصلا دیده نمی‌شود و سامسونگ فقط ۳.۳ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. نوکیا حاکم بلامنازع بازار است و پس از آن نام سونی و اپل قرار می‌گیرد. اگر با دقت به نمودار زیر نگاه کنید، می‌توانید وسعت این تغییرات را ببینید. شرکت‌های زیادی در طول این سال‌ها در دل کاربران جا باز کرده و تعدادی از صحنه رقابت کنار رفته‌اند.

برای مثال، اچ‌تی‌سی در بازه زمانی ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ یکی از بازیگران بزرگ بازار تلفن‌های هوشمند بود. ولی حالا همه می‌دانیم که این شرکت به چه روزی افتاده است. این نمودار نشان می‌دهد که سامسونگ در فصل سوم ۲۰۱۹ با در اختیار گرفتن سهم ۳۲.۵ درصدی بیشترین سهم بازار را در دست گرفته بود. بهترین عملکرد هوآوی مربوط به فصل دوم امسال است. و اپل هم در فصل چهارم ۲۰۱۱ و فصل اول ۲۰۱۲ با ۲۳ درصد بیشترین سهم را در اختیار داشته است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)