خانهاخبار
تاریخ معرفی اسنپدراگون 875 مشخص شد

تاریخ معرفی اسنپدراگون 875 مشخص شد

تراشه جدید کمپانی کوالکام به زودی معرفی می‌شود.
۱۳۹۹/۷/۱۶

شرکت کوالکام روز گذشته، دعوت نامه‌های خود برای رویداد دیجیتالی اول دسامبر را برای مدعوین ارسال کرد. با وجود اینکه در این دعوت نامه‌ها که توسط وب سایت Android Authority رسانه‌ای شده است، هیچ اثری از معرفی پردازنده جدید به چشم نمی‌خورد، اما تمامی افراد فعال در حوزه تکنولوژی بر این باور هستند که در روز موعود و رویداد یاد شده، شاهد رونمایی از تراشه اسنپدراگون 875 خواهیم بود.

طبق گزارش‌ها، چیپست اسنپدراگون 875 اولین محصول این شرکت خواهد بود که بر اساس فناوری 5 نانومتری طراحی و توسعه یافته است. پیش بینی می‌شود که این تراشه، از هسته‌های زیر ساخته شده باشد:

  • یک هسته Cortex-X1
  • سه هسته Cortex-A78
  • چهار هسته Cortex-A55

بد نیست بدانید که این چیپست توسط سامسونگ ساخته می‌شود.

image

 

به نظر می‌رسد که محصول جدید کوالکام نسبت به مدل پیشین، با افزایش بهره وری حدودا 20 درصدی روبرو بوده و توان پردازشی آن نیز 10 درصد بالاتر رفته است.

مودم اسنپدراگون X60 5G نیز به عنوان مکمل آن، عرضه می‌شود.

هنوز مشخص نیست که کمپانی کوالکام در رویداد یاد شده، چیپست‌های دیگری را نیز معرفی کند یا خیر. پیشتر در رسانه‌های خبری، صحبت‌هایی در مورد تراشه شش نانومتری Snapdragon 775G مطرح شده بود که ادامه دهنده راه اسنپدراگون 765G خواهد بود. در کنار آن، شایعاتی در مورد معرفی یک تراشه پنج نانومتری و یک پردازنده پایین رده نیز شنیده می‌شود.

برخی گزارشات حاکی از آن است که اسنپدراگون 875 از تراشه قرار گرفته در آیفون 12 اپل قوی‌تر خواهد بود. در حالی که بسیاری از کاربران محصولات اندرویدی نسبت به خرید محصولات پرچمدار تمایل زیادی دارند، اما به دلیل قیمت بالای اسنپدراگون 875، بعید به نظر می‌رسد که اسمارت فون‌های معرفی شده در سال 2021 بتوانند میزبان این قطعه سخت‌افزاری باشند.

image

 

در میان شایعاتی که این روزها نقل می‌شود، صحبت‌هایی مبنی بر این که تنها بهترین و بالاترین مدل خانواده اس 21، یعنی Galaxy S21 Ultra به تراشه اسنپدراگون 875 مجهز خواهد بود و سایر مدل‌ها از اسنپدراگون 865 یا چیپست اختصاصی سامسونگ بهره می‌برند، به گوش می‌رسد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۹/۷/۱۷
رقیب سرسخت و سمج و تُخس و لج‌درارِ اگزینوس۱۰۰۰ است

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۹/۷/۱۶
می‌خواد مجهز بشه یا نشه. به ما چه؟؟ کِیف‌شو اروپا و آمریکا می‌کنن.
،،
به ما فقط اگزینوس میدن?