خانهاخبار
مشکلات کیفیتی سرفیس دوئو در حال افشا شدن است

مشکلات کیفیتی سرفیس دوئو در حال افشا شدن است

ظاهرا محصول جدید مایکروسافت با ایراداتی در زمینه طراحی روبرو است.
۱۳۹۹/۷/۱۴

گوشی هوشمند جدید ردموندی‌ها که به دو نمایشگر مجهز است، با قیمت 1399 دلاری همراه است و محصولی با این ارزش، مسلما باید از کیفیت ساخت بالایی برخوردار باشد. محصولاتی که در خانواده سرفیس مایکروسافت قرار می‌گیرند، اغلب از سرسختی و مقاومت بالایی برخوردار هستند. اما ظاهرا این موضوع در مورد Surface Duo صدق نمی‌کند.

امروز در رسسانه‌های خبری، شاهد انتشار مطلبی در مورد شکستگی جدیدی در سرفیس دوئو هستیم و البته این اولین باری نیست که چنین موضوعی در محیط اینترنت در مورد محصول جدید ردموندی‌ها مطرح می‌شود.

موضوع شکستگی فریم پلاستیکی سرفیس دوئو چندین و چند بار توسط کاربران مختلف در وب سایت Reddit مطرح شده است. زمانی که شخصی تصویر قسمت شکسته شده را در وب سایت رددیت آپلود کرد، بسیاری از طرفداران مایکروسافت از این موضوع بی خبر بودند که مشکل به وجود آمده، به ایراداتی در حوزه طراحی مربوط می‌شود. اما زمانی که اشخاص دیگری در مطلب یاد شده حضور پیدا کرده و به این موضوع اشاره کردند که دستگاه آن ها نیز دچار چنین مشکلی شده است، قضیه کمی بیخ پیدا کرد و هویت کمپانی مایکروسافت در مورد تولید محصلی بی کیفیت تا حد زیادی زیر سوال رفت.

image

آخرین باری که شکایت‌ها پیرامون سرفیس دوئو در محافل خبری مطرح شده بود، پیرامون شکستگی سنسور اثر انگشت این دستگاه بود. همچنین نمایشگر یا پشت بدنه این محصول نیز چندین بار باعث شکستگی شده که در اثر آن، اطراف بدنه نیز صدمه دیده است. مطمئنا بسیاری از کاربران متوجه این موضوع هستند که سرفیس دوئو، اولین محصول مایکروسافت با نمایشگر دوگانه است و طبیعتا مشکلاتی نیز وجود خواهد داشت. اما پرداخت قیمت 1399 دلاری برای خرید یک محصول، انتظارات را به همان نسبت بالا می‌برد.

آخرین تصاویر منتشر شده از کالبدشکافی سرفیس دوئو حاکی از آن است که پورت USB-C این محصول به صورت مستقیم به مادربورد دستگاه متصل بوده و امکان جداسازی جداگانه آن وجود ندارد. معنی این امر این است که اگر قاب پلاستیکی بیشتر شکسته شود، پورت  USB-C در برابر آسیب های مقطعی آسیب پذیر می‌شود. در نتیجه خریداران این محصول، مجبور هستند تا هزینه جداگانه‌ای را برای تعمیر این قطعه بپردازند. اما در صورتی که مهندسان و طراحان ردموندی کمی زمان بیشتری برای متمرکز شدن روی این قضیه صرف می‌کردند، شاهد چنین اتفاقاتی نبودیم.

image

 

مسلما اگر فریم پلاستیکی قرار گرفته در اطراف پورت USB-C سرفیس دوئو به صورت خودکار دچار شکستگی شود، مسئولیت این امر به صورت مستقیم به کمپانی مایکروسافت مربوط می‌شود و طرح تعویض و تعمیر رایگان آن باید از سوی ردموندی‌ها اجرا شود. همچنین اگر آن ها بخواهند تا به فکر طراحی و توسعه نسل دوم این محصول باشند، در ابتدای امر باید این معضل بزرگ را حل و فصل نمایند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)