خانهاخبار
ظرفیت حافظه در دسترس پلی استیشن 5 مشخص شد

ظرفیت حافظه در دسترس پلی استیشن 5 مشخص شد

طبق اعلام مسئولین سونی، این دستگاه از حافظه داخلی 825 گیگابایتی برخوردار است.
۱۳۹۹/۷/۱۴

از آن جا که تاریخ رونمایی از پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس، بین دهم تا نوزدهم نوامبر مصادف با بیستم تا بیست و نهم آبان ماه عنوان شده است، لذا علاقمندان به این کنسول‌ها به طرز هیجان انگیزی منتظر اخبار و اطلاعیه‌های جدید پیرامون آن ها هستند.

امروز در تصویری که در وب سایت ResetEra منتشر شد، میزان فضای در دسترس برای کاربران در کنسول پلی استیشن 5 مشخص شد.

مسئولان سونی در کنفرانس رونمایی از PS5 عنوان کردند که این کنسول از حافظه داخلی 825 گیگابایتی SSD‌ برخوردار خواهد بود. اما حال باید بدانید که بخشی از مقدار به سیستم عامل دستگاه اختصاص خواهد یافت و در واقع، شما تنها 664 گیگابایت فضا برای کار در اختیار خواهید داشت.

image

 

در مقابل کنسول ایکس باکس سری ایکس از حافظه داخلی 1 ترابایتی برخوردار است. اما در این دستگاه نیز بخش از این مقدار به سیستم عامل آن اختصاص یافته و در واقع، شما تنها 930 گیگابایت فضا در اختیار خواهید داشت. به این ترتیب شما در مقایسه با پلی استیشن 5، حدودا 135 گیگابایت فضای بیشتر برای کار و کپی کردن بازی‌ها در دسترس دارید.

یکی از دلایل این اختلاف، استفاده کمپانی سونی از سیستم خواندن و نوشتن دقیق‌تر اطلاعات روی حافظه‌های SSD است که هزینه بیشتری را نیز برای آن ها در پی داشته است. حافظه داخلی پلی استیشن در حالت عادی برای خواندن اطلاعات فشرده نشده، سرعت 5.5 گیگابایت در ثانیه را در نظر گرفته و این عدد برای اطلاعات فشرده شده به 17.38 گیگابایت بر ثانیه خواهد رسید.

اما مایکروسافت برای حافظه داخلی ایکس باکس سری ایکس از تکنولوژی NVMe SSD استفاده کرده که سرعت خواندن اطلاعات فشرده نشده در آن برابر با 2.4 گیگابایت بر ثانیه است. اما از طرف دیگر، آن ها فضای بیشتری را در اختیار داشته و به این ترتیب موفق شده‌اند تا ظرفیت حافظه داخلی را افزایش دهند.

image

 

با انتشار این خبرها، بسیاری از گیمرها در مورد کم بودن فضای در دسترس در این کنسول‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند. با وجود این که هر دو دستگاه امکان ارتقاء ظرفیت حافظه را دارا هستند، اما شرکت‌های مایکروسافت و سونی در این زمینه نیز با رویکرد مختلفی ظاهر شده‌اند.

پلی استیشن 5 از هاردهای SSD با تکنولوژی NVMe M.2 پشتیبانی می‌کند، اما این محصولات باید با سرعتی معادل سرعت هارد داخلی این کنسول همراه باشند. اما مایکروسافت در سمت دیگر، هاردهایی SSD با ظرفیت 1 ترابایت را با همکاری کمپانی Seagate به قیمت 220 دلار طراحی و در دسترس کاربران و گیمرها قرار داده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

علی

۱۳۹۹/۷/۱۵
خوب همونجا تو کانال تلگرام بگید دیگه حتما باید بکشونید مارو تو وبسابت؟؟