خانهاخبار
اپل تی وی با پردازنده‌ای مانند A14X Bionic در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفت

اپل تی وی با پردازنده‌ای مانند A14X Bionic در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفت

آیا محصولی جدید از سوی کمپانی اپل در راه است؟
۱۳۹۹/۷/۱۳

مدت کوتاهی است که در رسانه‌های خبری، شاهد انتشار اطلاعاتی در مورد دستگاه اپل تی وی هستیم که موضوعی جدید را با خود به همراه آورده است. نسل پیشین اپل تی وی با تراشه A12X Bionic همراه بود. به یاد داشته باشید که این قطعه سخت‌افزاری، همان پردازنده‌ای است که روی آیپد پرو 2018 قرار گرفته بود و همچنین با تراشه A12Z Bionic که در آیپد پرو 2020 شاهد آن بودیم نیز تنها در یک پردازنده گرافیکی مجزا تفاوت دارد.

مک مینی جدیدی با پردازنده A12Z Bionic نیز در دست توسعه است که برای برنامه نویسان ارسال شده تا اپلیکیشن‌های خود را با آن هماهنگ کنند. اما این تنها محصولی نیست که در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفته است. طبق اعلام یکی از افشاگرهای حوزه تکنولوژی، یک دستگاه اپل تی وی با تراشه‌ای مانند A14X Bionic به تازگی برای شرکت‌های بزرگ برنامه نویسی ارسال شده است.

پیش تر در رسانه‌های خبری، حرف و حدیث‌هایی در مورد ارائه اپل تی وی با دو ظرفیت مختلف در ماه سپتامبر شنیده می‌شد. حال ماه سپتامبر آمد، گذشت و رفت و هنوز اثری از این محصول دیده نمی‌شود. اما شخصی با نام Fudge در شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرد که این محصول در دست توسعه بوده و در آینده نزدیک، شاهد رونمایی آن خواهیم بود. طبق شایعه‌ای که در گذشته نقل شده بود، نسل جدید اپل تی وی با استناد به سیستم خنک کنندگی جدیدی که برای آن در نظر گرفته شده، از قابلیت‌های پردازشی ارزشمندی بهره‌مند خواهد بود.

image

 

اگر آقای Fudge در مورد یک دستگاه اپل تی وی مجهز به پردازنده‌ای مانند A14X Bionic صحبت کرده باشد، دو موضوع مختلف را از این سخنان می‌توان استنباط کرد. عملیات پردازشی این تراشه به قدری زیاد و قدرتمند است که امکان مقایسه با پردازنده A14 Bionic را خواهد داشت، یا این که اپل در حال کار روی تراشه‌ای جدید است.

از آن جا که طبق گزارش منابع خبری، تا پایان سال جاری میلادی (2020) شاهد برگزاری دو رویداد مستقل دیگر از سوی اهالی کوپرتینو هستیم، لذا طی هفته‌های آینده شاهد رونمایی از اپل تی وی جدید خواهیم بود. جهت اطلاع شما عرض می‌کنیم که ظرف چند روز گذشته، پروژه خط تولید تراشه A14X Bionic استارت خوده و تولید انبوه این قطعه سخت‌افزاری با قدرت تمام آغاز شده است.

یکی از تحلیل گران دنیای تکنولوژی که با مسئولان اپل بسیار صمیمی بوده و در جریان توسعه و تولید A14X Bionic است، اذعان داشته که عملکرد این تراشه با پردازنده Core i9-9980H برابری می‌کند و به این ترتیب، باید شاهد ظهور تراشه‌ای قدرتمند و اعجاب برانگیز باشیم.

ظاهرا هفته‌ای پیش رو برای دنیای فناوری، با خبرهای خوب و هیجان انگیزی همراه خواهد بود. باید منتظر بمانیم و ببینیم که در نهایت چه اتفاقاتی برای پردازنده A14X Bionic خواهد افتاد و این حرف و حدیث‌ها تا چه اندازه به واقعیت نزدیک هستند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)