خانهاخبار
اولین شایعات درباره آیفون 13 و آیفون SE 3 منتشر شد

اولین شایعات درباره آیفون 13 و آیفون SE 3 منتشر شد

راس یانگ، تحلیل‌گر بازار نمایشگرها، در چند توئیت به انتشار اطلاعاتی پرداخته که از آیفون‌های سال 2021 و نسل سوم آیفون SE در اختیار دارد.
۱۳۹۹/۷/۱۲

با وجود این‌که سری آیفون ۱۲ هنوز رسما معرفی نشده است، ولی تحلیل‌گر معروف حوزه نمایشگرها، راس یانگ، دیروز اطلاعاتی را درباره آیفون ۱۳ و نسل سوم آیفون SE به اشتراک گذاشت. آیفون ۱۳ احتمالا سال ۲۰۲۱ به‌عنوان جانشین آیفون ۱۲ معرفی خواهد شد.

ترکیب اعضای خانواده آیفون ۱۳ شباهت زیادی به خانواده آیفون ۱۲ خواهد داشت. این سری شامل یک مدل ۶.۷ اینچی تحت عنوان پرو مکس، یک مدل پرو ۶.۱ اینچی، یک مدل غیرپرو ۶.۱ اینچی و یک مدل مینی ۵.۴ اینچی خواهد بود. علاوه بر این، گفته شده که این دستگاه‌ها قرار نیست تغییر ظاهری قابل توجهی نسبت به گذشته داشته باشند.

نمایشگر مدل‌های ۶.۱ اینچی آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو با همکاری مشترک BOE و ال‌جی تولید می‌شود. با این حال تامین فناوری Y-Octa تمامی آیفون‌ها از سوی سامسونگ انجام خواهد شد. یانگ می‌گوید مهم‌ترین ویژگی آیفون ۱۳ پرو استفاده از پنل ۱۲۰ هرتزی با نرخ نوسازی متغیر خواهد بود که از طریق فناوری LTPO پیاده‌سازی می‌شود. علی‌رغم اختلاف‌نظرهای بسیار، حالا ظاهرا اکثر منابع اتفاق نظر دارند که سری آیفون ۱۲ فاقد نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی است.

image

آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی احتمالا از پیکربندی دوربین آیفون ۱۲ پرو مکس بهره‌مند می‌شوند، در حالی که اندازه سنسور مدل‌های پرو افزایش خواهد یافت. با این حساب، دوربین همه مدل‌های سری آیفون ۱۳ دستخوش تغییرات مهمی می‌شوند. یانگ انتظار دارد که مدل‌های پرو آیفون ۱۳ اسکنر لیدار داشته باشند، اما مشخص نیست که این قابلیت در مدل‌های غیرپرو هم حاضر می‌شود یا نه. این مسئله فعلا در خصوص آیفون ۱۲ واضح نیست.

علاوه بر این، تمامی مدل‌های آیفون ۱۳ از شبکه زیر ۶ گیگاهرتز 5G پشتیبانی خواهند کرد، اما مدل‌های پرو با شبکه‌های موج میلی‌متری هم سازگاری دارند. امسال گفته می‌شود که فقط مدل آیفون ۱۲ پرو مکس با پشتیبانی از شبکه موج میلی‌متری 5G از راه می‌رسد.

در خصوص نسل سوم آیفون SE به نظر نمی‌رسد که تا بهار سال ۲۰۲۲ شاهد رونمایی از آن باشیم. این دستگاه احتمالا نمایشگری ۶.۱ اینچی از نوع LCD با تاچ آیدی، دوربین آیفون ۱۱ و پشتیبانی از شبکه زیر ۶ گیگاهرتز 5G خواهد داشت. از این رو ممکن است مثل نسل‌های قبلی SE دستگاهی با ظاهر یک مدل قدیمی‌تر، در این‌جا آیفون ۱۱، را ببینیم که صرفا به پردازنده و قطعات داخلی جدیدتری مجهز می‌شود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)