تست همراه اول

سرویس خبر
13 آبان 1399 ساعت 16:51
0 نظر

 

برترین خودروهایFWD بازار جهانی ( قسمت دوم )

هنوز که هنوزه خودروهای FWD در جهان خودروسازان وجود دارند. در این مطلب سعی دازیم به مطرح ترین خودروها که هنوز از این سیستم حرکتی استفاده می کنند بپردازیم.

برترین خودروهای FWD بازار جهانی ( قسمت اول )

اما این هم از قسمت دوم

Volvo V90


 

اما نوبتی هم که باشد نوبت ولوو است  تا در این لیست خودرویی  برای عرض اندام  داشته  باشد. تا  قبل از این هیچ کدام از خودروهای  ما از سقف  قیمتی 40 هزار دلار عبور نکردند  اما این خودرو با حداقل قیمت 50 هزار دلار یکی از گران قیمت ترین خودروهای این لیست محسوب  می شود. خودرو  ولوو  چهره فوق العاده ای دارد. چهره این خودرو به شدت سنگین و با وقار است و می تواند  نظر هر کسی را به خود جلب کند. طراحی بخش جلو به شدت حرفه ای  و مهندسی  شده است. جلوی  خودرو کاملاً  کشیده طراحی شده.


 

استفاده از یک جلو پنجره تقریباً کوچک والبته چراغ‌های کشیده اما با سایز متوسط باعث شده تا بخش‌های زیادی از قسمت جلو خالی بماند اما می توان با قاطعیت گفت که طراحی جلوی این خودرو به شدت دوست داشتنی است و حس بسیار خوبی را به خریداران خود منتقل می کند. از کنار نیز نمای دوست داشتنی را شاهد هستیم. استفاده از رینگ‌های 19 اینچی فولادی جذابیت خاصی به  این خودرو بخشیده است. در قسمت پشتی نیز خودرو ولوو نمای جذاب ، ساده و البته  دلنشینی را عرضه  می کند. در قسمت رنگ  خودرو  ولوو 12 رنگ را عرضه می کند که به دلیل نامشخصی تمام این رنگ‌ها  در تم‌های مشکی و طوسی عرضه‌ شده‌اند. در مجموع  می توان به بخش طراحی این خودرو نمره بسیار خوبی داد. اما بپردازیم به بحث پیشرانه این خودرو. در بخش پیشرانه با  توجه به بازه قیمتی از این خودرو انتظار  یک سیستم  قدرت  خوب  را  داریم. در واقعیت اما این اتفاق نمی افتد و ولوو در این بخش نمره قبولی  نمی گیرد. این خودرو با دو نوع پیشرانه عرضه می شود. ظرفیت موتور در هر دو مدل 2 لیتر است اما با این  تفاوت که یکی با توربو عرضه می شود و دیگری با یک  توربوشارژ دوگانه عرضه می شود.


 

قدرت نمونه  توربو به 250 اسب بخار می رسد این در صورتی است که  قدرت نمونه دو توربویی به 316  اسب بخار می رسد. انتظار شخص من این بود که در این بازه قیمتی حداقل موتور عرضه شده برای این خودرو یک نمونه 6 سیلندر باشد. در قسمت سیستم انتقال قدرت همه  مدل‌های این خودرو با گیربکس‌های 8 سرعته اوتومات عرضه می شوند. درباره سیستم حرکتی این خودرو مدل مجهز به توربو تکی از سیتم FWD استفاده می کند این در حالی است که مدل مجهز به دو توربو به سیتم حرکتی AWD مجهز شده است. درباره کیفیت رانندگی با این خودرو می توان با قاطعیت گفت که این خودرو  یکی از بهترین  نمونه‌ها در زمینه رانندگی شهری به حساب می آید. خودرو  ولوو V90 فرمان پذیری بسیار خوبی دارد و در اکثر مواقع واکنش نرمی نسبت به  فرامین راننده  دارد. در زمینه مصرف سوخت  نیز این خودرو به یک باک 60 لیتری مجهز شده است تا خیال همه را از بابت مدت زمان  رانندگی  طولانی با این خودرو راحت کند. اما طراحی داخلی کابین به شدت دوست داشتنی است و البته حس لوکس بودن را به شدت خوب انتقال می دهد. ولوو در داخل کابین این خودرو از چرم سفید و چوب با کیفیت نیز استفاده کرده است.


 

استفاده از بهترین متریال ممکن برای این خودرو در این بازه قیمتی یک فاکتور بسیار مهم برای خرید این خودرو محسوب می شود. در پایان می توان به قیمت این خودرو نیز اشاره کرد. قیمت این خودرو در بازه قیمتی 51 تا 59 هزار دلار در بازار جهانی قرار دارد.

Mercedes-Benz A-Class


 

درست است قرار است از مرسدس هم در اینجا نماینده‌ای داشته باشیم. اما این نماینده ارزان ترین مرسدس حال حاضر در بازارهای جهانی محسوب می شود. قیمت مرسدس کلاس A در حال حاضر بین 32 تا 34 هزار دلار تعیین شده است. اما بپردازیم به طراحی این  خودرو. طراحی بخش جلویی به طرز معناداری با بقیه مرسدس‌ها متفاوت است. البته این تفاوت به معنای زشتی این خودرو نیست. طراحی بخش جلویی این خودرو بسیار زیبا و دوست داشتنی است. استفاده از چراغ‌های کوچک اما جذاب و جلو پنجره متوسط به همراه سپر یک تکه با دماغه جذابیت بصری قسمت جلو را دوچندان کرده است.


 

در بخش پشتی رابطه  این خودرو با بقیه مرسدس‌ها به کلی از بین می رود و ظاهر این قسمت به شدت به خودروهای ژاپنی اللخصوص  خودروهای لکسوس شباهت عجیبی پیدا می کند. در نمای جانبی خودرو همه چیز معمولی و البته به همراه یک نکته منفی  وجود دارد. درحالی‌که اکثر خودروهای هم رده این خودرو از رینگ‌های حداقل 19 اینچی استفاده می کنند خودرو مرسدس از رینگ‌های 17 اینچی آلومینیومی استفاده می کند. در قسمت رنگ نیز خودرو مرسدس در 10 رنگ مختلف عرضه می شود که عموم این رنگ‌ها شاد هستند و از این بابت می توان به این خودرو نمره خوبی داد.


 

از لحاظ سایز و ابعاد نیز خودرو مرسدس در دسته سدان های کوچک و سبک وزن قرار می گیرد. مشکل اصلی این خودرو به  فضای سرنشینان عقب باز می گردد  که آن طور که باید نمی تواند حس راحتی را القا نماید. در مجموع می توان به خودرو مرسدس در زمینه طراحی نمره متوسط رو به بالایی داد و از آن راضی بود. در زمینه پیشرانه خودرو مرسدس  حتی در رده میان رده‌ها  نیز قرار نمی گیرد و به دسته خودروهای پایین رده می رود. مرسدس بدترین ترکیب را برای این خودرو در نظر گرفته است. استفاده از یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر به همراه یک توربو. شاید با خود بگویید که این ترکیب مانند اکثر خودروهای دیگر این لیست است. بله درست است اما در قسمت  تنظیم  قدرت خروجی مهندسان مرسدس یک افتضاح  کامل به بار آورده‌اند. خودروهای قبلی در ورژن های 2 لیتری‌شان همگی به راحتی می‌توانستند از مرز 200 اسب بخار عبور کنند این در حالی است که خودرو مرسدس با همان ترکیب تنها می تواند توان ناامید کننده 188 اسب بخار را تولید کند.


 

با این که این خودرو سبک است اما به‌ واسطه قدرت کم تر نسبت به رقبا 0 تا 100 را در 7.1 ثانیه می پیماید که یک ناامیدی بزرگ برای این خودرو محسوب می شود. به طور حتم  تفاوت اصلی ارزان ترین مرسدس بازار با برادران دیگرش در همین بخش پیشرانه نهفته است. مرسدس بر خلاف کم‌ کاری‌هایش در قسمت پیشرانه تصمیم گرفته تا خودرو خود را با یک گیربکس 7 سرعته اوتومات به فروش برساند. درباره سیتم حرکتی خودرو نیز هر دو سیستم FWD  و AWD برای این خودرو موجود است ک  خب طبق  آمارها تا به اینجا نسخه FWD پرفروش تر از نسخه AWD بوده است. درباره  کیفیت رانندگی این خودرو نیز می توان رضایت نسبی داشت. البته این خودرو نسبت به رقیب اصلی‌اش یعنی BMW 2  بسیار کندتر عمل می کند ولی با این حال عملکرد مطلوب و پایداری در قسمت رانندگی به‌جا می گذارد. در قسمت مصرف سوخت نیز این خودرو از یک باک 50 لیتری استفاده می کند. اما نوبتی هم که باشد نوبت طراحی داخل کابین این خودرو است که مرسدس از آن به عنوان نقطه قوت  خودرو خود یاد می کند. بر خلاف  قسمت‌های دیگری که اصلاً شما را به یاد خودروهای گران قیمت مرسدس نمی انداخت این قسمت می تواند به خوبی این کار را انجام دهد.


 

مرسدس در این خودرو برای پوشش صندلی‌ها و قسمت‌هایی از کنسول از چرم استفاده کرده است. هم چنین از یک صفحه نمایش بزرگ  که از جلوی راننده  تا وسط  کنسول امتداد داشته  نیز در این خودرو استفاده شده است. طراحی کنسول نیز به خودروهای بالا رده این شرکت به شدت شبیه است. یکی از ویژگی‌های کابین که تا پیش از این صرفاً در سری‌های گران قیمتی چون S دیده بودیم استفاده از نوار LED  در قسمت کنسول است. با اطمینان کامل می توان گفت که طراحی داخل این خودرو به  شدت خوب است و نمره‌ی  بالایی دریافت می کند.

Hyundai Ioniq Hybrid


 

بازهم هیوندایی اما این بار با یک خودرو هیبریدی. خودرو هیوندایی یکی از ضعیف ترین خودروهای این لیست نیز هست  ولی با این فرق که این خودرو یک خودرو هیبریدی محسوب می شود. درباره طراحی این خودرو نمی توان با قاطعیت عنوان کرد که این خودرو در دسته سدان ها جا می گیرد یا در دسته هاچبک ها . این خودرو یک خودرو چهار درب است اما  در قسمت عقب انحنای عجیبی دارد که بیشتر شبیه هاچبک هایش می کند. با تمام این ها در قسمت طراحی این خودرو یک خودرو کاملاً معمولی است. در بخش جلو طراحی خوب و مرسومی را شاهد هستیم که بسیار شبیه طراحی‌های دیگر خودروهای برند هیوندای است. در قسمت جانبی انحنای عجیب این خودرو بیش از هر چیز دیگری نظرها را به خود جلب می کند. هیوندای در قسمت چرخ‌ها ترجیح داده است تا از رینگ‌های 17 اینچی آلومینیومی استفاده کند.


 

اما در قسمت پشتی آن چنان طراحی دلپسندی را نمی بینیم. البته که  در این قسمت این خودرو از خودروی رقیب یعنی پریوس بسیار بهتر عمل می کند ولی با تمام این ها طراحی قسمت عقب بسیار زمخت و نچسب است. در زمینه رنگ نیز برای این خودرو تنها 6 رنگ  در نظر گرفته  شده است. در مجموع می توان به طراحی این خودرو امتیاز متوسطی  داد. اما در زمینه  پیشرانه با دو نوع پیشرانه برای این خودرو سر و کار داریم. ارزان ترین مدل این خودرو از یک موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر ساده استفاده می کند که در نهایت تلاش تنها 104 اسب بخار توان تولید می کند. اما بهترین مدل این خودرو از همان موتور 1.6 استفاده می کند با این تفاوت که این موتور به صورت پلاگین هیبرید طراحی شده است و در کنار آن یک موتور الکتریکی  قرار داده شده است که می تواند در نهایت تلاش خود 49 اسب بخار توان تولید نماید. درباره  قسمت انتقال  قدرت نیز هیوندایی برای این خودرو تنها یک گیربس 6 سرعته اوتومات در نظر گرفته است. سیستم حرکتی تمامی مدل‌های این خودرو نیز به صورت FWD طراحی شده است. در نهایت  نمی توان به مجموعه پیشرانه این خودرو نمره  قبولی داد چرا که  از بقیه رقبا عقب است اما درباره کیفیت رانندگی امتیازات  کسب‌شده  توسط این خودرو به مراتب بالاتر می رود و دلیل اصلی این امر هم به این خاطر است که این خودرو به‌منظور خانوادگی بودن طراحی شده است. در زمینه مصرف سوخت نیز این خودرو از یک باک 44 لیتری استفاده می کند. در ضمن به این باک باید در مدل‌های هیبرید یک باتری 8.8 کیلو ولتی نیز اضافه کنید. به لطف موتور کم مصرف و البته هیبریدی بودن این خودرو عملکرد کم  نقصی را در زمینه مصرف سوخت از این خودرو می بینیم. این خودرو  می تواند  در سرعت‌های ثابت تقریباً با یک باک پر و موتور الکتریکی‌اش مسافت فوق العاده 900 کیلومتری را بپیماید که در نوع خود بی نظیر به نظر می رسد. اما در قسمت طراحی  داخلی این خودرو هیوندایی همه را غافلگیر می کند. با قاطعیت تمام می توان گفت که داخل و خارج این خودرو هیچ ربطی به هم ندارند. این خودرو جزو معدود خودروهای هیوندایی است که در جلوی راننده به جای استفاده از سرعت سنج‌های معمولی از صفحه نمایش‌های دیجیتالی استفاده شده است. در فضای داخلی این خودرو ظرافت‌های جالبی  وجود دارد من‌جمله استفاده از تریم های LED برای قسمت کنسول.  در کل فضای داخلی این خودرو بسیار قابل قبول و به طور حتم فراتر از انتظار است. در پایان باید به قیمت این خودرو نیز اشاره کرد. قیمت این خودرو در بازارهای جهانی بین 23 تا 32 هزار دلار تعیین شده است.

 Nissan Sentra


 

اما آخرین خودرو لیست ما که ارزان  ترین خودرو لیست نیز هست متعلق به برند خوش نام نیسان است. سنترا یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کسانی است که می خواهند با  بودجه  کم صاحب خودرویی ارزشمند و البته کار راه انداز باشند. در زمینه طراحی سنترا عملکرد خوبی دارد. با این که این خودرو یک خودرو ارزان قیمت است اما با این حال می توان به این خودرو نمره‌ی خوبی در زمینه طراحی داد. طراحی جلو خودرو کاملاً همگام با طراحی خودروهای میان رده بازار است. چراغ‌های کشیده و البته  کاملاً فرم دار و زیبا که البته از نوع LED هستند و  دماغه خودرو که  به نسبت رقبای به نام این خودرو هم چون کمری طراحی  بسیار بهتری دارد. در قسمت جانبی خودرو دو رنگ بودن قسمت سقف و بدنه خودرو بسیار جلب نظر می کند.


 

در قسمت چرخ‌ها نیز سنترا  از رینگ‌های 16 تا 18 اینچی استفاده می کند. در مدل پایه رینگ‌های 18 اینچی آلومینیومی عرضه می شود درحالی‌که در مدل‌های گران قیمت تر سایز رینگ به 16 اینچ کاهش می یابد اما جنس رینگ‌ها از آلومینیوم به  فولاد  ضدزنگ تغییر پیدا می کند. در نمای پشت نیز شاهد یک طراحی خوب و حرفه ای هستیم. در زمینه رنگ سنترا دارای 11 رنگ مختلف است که خب برای این خودرو در این رنج قیمت یک اتفاق مثبت دیگر محسوب می شود. در کل می توان به طراحی این خودرو نمره خوبی داد و از آن به شدت راضی بود. اما قسمت پیشرانه آنجایی است ک تفاوت معنا دار سنترا ارزان قیمت با دیگر خودروهای این لیست مشخص می شود. نیسان با توجه به اقتصادی بودن این خودرو خیلی امکانات خاصی برای این قسمت در نظر نگرفته است. تنها پیشرانه این خودرو در تمامی مدل‌های آن یک نمونه 2 لیتری معمولی بدون هیچ اضافاتی است. توان خروجی این موتور به 150 اسب بخار می رسد.


 

در قسمت شتاب  گیری این خودرو حتی زیر 10 ثانیه هم نمی تواند از 0 به 100 برسد. نیسان در زمینه انتقال قدرت نیز تصمیم  گرفته است از یک گیربکس اوتومات در این خودرو استفاده کند. در باب سیستم حرکتی خودرو نیز مشخصاً تنها گزینه در دسترس برای این خودرو با این رنج قیمت  فقط FWD است و بس. درباره کیفیت رانندگی نیز خیلی نمی توان از این خودرو انتظار زیادی داشت. شاید تنها هنر سنترا این باشد که بتواند نیازهای یک خانواده را در رانندگی‌های سطح شهر را  در سطح متوسطی  انجام دهد. در قسمت سوخت نیز این خودرو از یک باک 46 لیتری استفاده می کند. البته این حجم  باک برای یک سدان تقریباً بزرگ سایز به هیچ عنوان کافی به نظر نمی رسد. در واقعیت هم این خودرو به  لطف موتور تنفس طبیعی  و وزن زیاد عملاً به برد متوسط زیر 450 کیلومتر دست پیدا می کند. اما  درباره  طراحی داخلی  خودرو. شاید نیسان در قسمت فنی خودرو عملکرد مطلوبی نداشته است اما درباره  طراحی  داخلی این خودرو کاملاً  سرافراز بوده است.


 

تنها با یک نگاه به  داخل کابین این خودرو شما را به شدت هیجان زده می کند. استفاده از چرم آن هم در دو رنگ متفاوت و استفاده از کنسولی شبیه به  خودروهای گران قیمت مرسدس و البته صندلی‌های با کیفیت به شدت فضای داخلی این خودرو را دوست داشتنی می کند. در پایان باید به قیمت این خودرو نیز اشاره کرد که به شدت رقابتی به نظر می رسد. قیمت این خودرو در بازار جهانی بین 19 تا 21 هزار دلار است و رقبای مستقیمش هم از برندهای هیوندایی و تویوتا هستند.


شاید بد نباشد تا به این موضوع نیز اشاره‌ای کنیم که سیستم FWD مدت زمان زیادی است که از سوی سازندگان سطح بالا  رد می شود. البته این گزینه هنوز مد نظر خودروسازان ارزان  قیمت است اما در خودروهای گران قیمت دیگر خبری از این فناوری تاریخ مصرف گذشته نیست. البته هنوز هم در بعضی از کشورهای جهان که خودروسازی پیشرفته‌ای  ندارند  مانند  کشور خودمان سیستم‌های قدیمی مانند FWD انتخاب اول اکثر خودروسازان محسوب می شود. با این وجود می توان با قاطعیت گفت که دیگر چیزی به پایان عمر FWD ها نمانده و به زودی خودروهای AWD تبدیل به استانداردهای رسمی در صنعت خودروسازی خواهند شد.


 



  13 آبان 1399
1877 بازدید
0 نظر
5.00
  1 رای
نظرات کاربران

در حال بارگذاری