خانهاخبار
پیکسل 5 با بدنه آلومینیومی چگونه قابلیت شارژ بی‌سیم دارد؟

پیکسل 5 با بدنه آلومینیومی چگونه قابلیت شارژ بی‌سیم دارد؟

گوگل توضیح می‌دهد که چرا و چگونه در طراحی پیکسل 5 از بدنه آلومینیومی استفاده کرده و در عین حال امکان استفاده از فناوری شارژ بی‌سیم را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
۱۳۹۹/۷/۱۱

پیکسل 5 با پیشرفت‌های جدیدی مثل رم بالاتر، نرخ نوسازی بیشتر، فناوری شارژ بی‌سیم و بدنه آلومینیومی معرفی شد. این گوشی ظاهرا همان چیزی است که طرفداران مدت‌ها منتظرش بودند و نسخه Sorta Sage آن که در واقع رنگ خاکستری متمایل به سبز است به‌خوبی دلربایی می‌کند.

ولی گوگل چگونه توانسته قابلیت شارژ بی‌سیم را در محصولی با بدنه آلومینیوم ارائه کند؟ سال‌هاست که شرکت‌ها به‌منظور ارائه قابلیت شارژ بی‌سیم مجبور به استفاده از شیشه یا پلی‌کربنات (پلاستیک) هستند، چون سیگنال‌های الکتریکی نمی‌توانند از فلز عبور کنند. حالا اهالی ماونتین ویویی به نحوی موفق شده‌اند که قابلیت شارژ بی‌سیم را روی پیکسل 5 آلومینیومی فراهم کنند.

image

اگرچه گوگل به‌لحاظ فنی در بدنه پیکسل 5 از آلومینیوم استفاده کرده، ولی این دستگاه لایه دیگری هم دارد که روی آلومینیوم قرار می‌گیرد. گوگل می‌گوید این لایه از جنس بیو-رزین (Bio-Resin) است. بیو-رزین در واقع نامی جذاب و پرمسمی برای پلاستیک فوق باریک به حساب می‌آید. وقتی گوشی را در دست می‌گیرید، این لایه را حس می‌کنید، ولی آلومینیوم زیر آن استحکام بهتری به دستگاه می‌بخشد.

استفاده از بیو-رزین به گوگل اجازه داده تا سوراخی فیزیکی روی بدنه آلومینیومی پیکسل 5 ایجاد کند تا سیم‌پیچ شارژ بی‌سیم را آن‌جا قرار دهد. این شرکت می‌گوید سیم‌پیچ قابل لمس نیست چون لایه رزین علی‌رغم نازکی به خوبی آن را پوشانده است.

گوگل در پاسخ به این سوال که چرا به جای آلومینیوم از شیشه یا پلاستیک استفاده نکرده، می‌گوید علت استفاده از این جنس بدنه نازکی دستگاه بوده است. این شرکت در پیکسل 5 از باتری بزرگی با ظرفیت ۴۰۸۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره گرفته است. هدف سازندگان پیکسل 5 این بوده که بتوانند ضمن افزایش اندازه باتری ظرافت پیکسل 5 را به‌اندازه سایر اعضای خانواده پیکسل نگه دارند. استفاده از آلومینیوم در کنار این لایه فوق باریک بیو-رزین دستیابی به این هدف را میسر کرده و در عین حال حس پریمیوم بودن را به کاربر القا می‌کند.

image

گوشی‌های آلومینیومی نسبت به گوشی‌های شیشه‌ای استحکام بیشتری دارند چون به راحتی نمی‌شکنند. با این حال باید صبر کنیم تا با ورود پیکسل 5 به بازار ببینیم لایه بیو-رزین در عمل در کاربران چه حسی خواهد داشت. اما در مجموع به نظر می‌رسد که راهکار گوگل برای استفاده از شارژ بی‌سیم، افزایش ظرفیت باتری و ارتقای استحکام دستگاه تصمیم درستی بوده است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)