خانهاخبار
برترین گوشی های مناسب برای بازی ( قسمت سوم )

برترین گوشی های مناسب برای بازی ( قسمت سوم )

در این مطلب قصد داریم به معرفی برترین گوشی های مناسب برای بازی بپردازیم پس اگر از طرفداران سر سخت بازی بر روی موبایل هستید این مطلب را از دست ندهید.
۱۳۹۹/۸/۲

OnePlus 8 Pro

image


 

مگر می ‌شود از بهترین‌ها نام برد و نام وان پلاس افسانه‌ای را نبرد. البته این برند مدتی است که اعصاب طرفداران خود را به خاطر بالا بردن قیمت‌های محصولاتش به‌ هم ‌ریخته است اما هم چنان جزو برترین سازندگان اسمارت فون درجهان شناخته می‌ شود. پرچم ‌دار تازه ‌نفس وان پلاس پیشرفته ‌ترین گوشی حال حاضر این کمپانی محسوب می‌ شود که می ‌تواند به‌ راحتی هر چه تمام شانه ‌به ‌شانه برترین‌های بازار شلوغ پرچم‌داران حرکت کند. ازلحاظ ارگونومی و البته وزن با یکی از بهترین گوشی‌های بازار سروکار داریم. این را همه قبول دارند که وان پلاس تلاش بسیاری کرد تا بتواند طراحی خاص محصولات خود را پیدا کند و باید گفت بالاخره این اتفاق در سری جدید به تثبیت رسیده است. گوشی وان پلاس وزنی معادل 199 گرم دارد. جلو و پشت‌ گوشی از جنس شیشه است آن ‌هم از نوع Gorilla Glass 5 و البته که فریم این گوشی همانند اکثر پرچم‌داران از جنس آلومینیوم ساخته ‌شده است. البته خبر خوش این است که گوشی وان پلاس از گواهی IP68 نیز پشتیبانی می ‌کند. قسمت صفحه‌ نمایش آنجایی است که قرار است با یکی از بهترین‌ها روبه‌ رو شویم. این گوشی بی‌ نظیر از به‌ رمزترین فنّاوری موجود در زمینهٔ پنل ها یعنی OLED استفاده می ‌کند. نوع پنل این گوشی FluidAMOLED ذکرشده است که ظاهراً ویژگی بارز آن نسبت به امولدهای معمولی غلظت واقعی ‌تر رنگ‌ها ذکرشده است. اندازه این صفحه نمایش 6.78 اینچ است که 90.8% از جلوی گوشی را اشغال کرده است. این میزان یکی از بالاترین‌ها در بین همه گوشی‌های پرچم‌ دار است.

image

 

البته این پنل تمام صفحه نیست و دوربین سلفی در این گوشی به صورت حفره در خود پنل در نظر گرفته شده است. در زمینه کیفیت پنل این گوشی کیفیت 1440 x 3168 پیکسل را عرضه می کند. این به معنی تراکم پیکسلی 512 پیکسل بر هر اینچ است. پنل این گوشی از فناوری HDR10+  پشتیبانی می کند. نرخ نوسازی در این پنل 120Hz درنظر گرفته شده است که باعث جذابیت بیشتر این پنل برای بازی می شود. سیستم عامل در نظر گرفته شده برای این گوشی اندروید 10 است که البته یکی از بهترین رابط  کاربری‌ها در بین گوشی‌های هوشمند یعنی OxygenOS 10.0 روی آن  قرار گرفته است. پردازنده درنظر گرفته شده برای این گوشی اسنپ 865 است که بارها  درباره کیفیت و قدرت بی نظیرش توضیح  داده‌ایم. در بخش حافظه پرچمدار وان پلاس کمی نا امید کننده عمل می کند. نکته منفی اول اینکه این گوشی از کارت حافظه  خارجی پشتیبانی نمی کند. نکته منفی دوم اینکه برخلاف رقیبان این گوشی برایش حافظه 512 در نظر گرفته نشده است و نکته سوم و آخر این است که بر خلاف پرچمداران سامسونگ استاندارد حافظه UFS 3 است این در حالی است که پرچمداران سامسونگ از استاندارد UFS 3.1 استفاده می کنند.

image

 

بنابراین این گوشی تنها در حافظه‌های 128 با 8  گیگ رم و 256 با 12 گیگ رم عرضه می شود. یکی دیگر از بخش‌هایی که پرچمدار وان پلاس از پرچمدار های سامسونگ عقب می افتند به حسگر اپتیکال آن‌ها بر می گردد. در بخش باتری پرچمدار وان پلاس می تواند تا حد زیادی نکات منفی را کم رنگ سازد و تازه در این بخش عملکرد درخشان تری را نسب به پرچمدار سامسونگ نشان دهد. باتری در نظر گرفته شده برای این گوشی یک باتری حجیم 4510 میلی آمپری است.

image

 

به لطف فناوری شارژ سریع 30 واتی این گوشی در قسمت شارژ عملکرد فوق العاده ای را نشان می دهد البته که در زمینه  نگه داری شارژ نیز این گوشی عملکرد خوبی را از خود به نمایش می گذارد. در پایان می توان از این گوشی به عنوان یکی از بهترین گزینه های موجود برای بازی در بازار جهانی  یاد کرد.

Honor 20 Pro

image

 

یکی دیگر از گوشی‌هایی که می توان بر روی آن به شدت برای هر کاری حساب باز کرد همین گوشی آنر است. این گوشی بی نظیر در کنار قیمت منطقی امکانات  بی نظیری را هم به خریدارانش عرضه می کند. گوشی آنر در قسمت کیفیت و متریال یکی از بهترین‌های بازار تلقی می شود این در صورتی است که این گوشی بر خلاف دیگر گوشی‌های این لیست در سال 2019 عرضه شده است. جلو و پشت این گوشی از جنس شیشه آن هم از نوع گوریلا گلس است و دور این گوشی نیز از آلومینیوم با کیفیت است. البته که این ترکیب چند سالی هست که به  ترند در بین پرچمداران  تبدیل شده است و خب آنر هم برای پرچمدار سال قبلش از همین ترند  پیروی کرده است. ابعاد دقیق این گوشی 154.6 x 74 x 8.4 mm است که نسبت به بقیه گوشی‌های موجود در لیست کمی کوچک تر است. در زمینه وزن نیز این گوشی از سایرین  سبک‌تر است. وزن این گوشی در حدود 186 گرم است. البته که این گوشی از هیچ کدام از استانداردهای معمول در زمینه محافظت در برابر آب و یا ضربه  پشتیبانی نمی کند. در قسمت پنل صفحه نمایش برند آنر تصمیم گرفته تا خیلی خود را به پرچمداران برند مادر یعنی سری P و میت هواووی نزدیک نکند به همین منظور به استفاده از یک پنل LCD در این گوشی رضایت داده است. این پنل از نوع IPS است که تقریباً چند سالی از یکه‌تازی‌اش دربازار پرچمداران گذشته است .اندازه این پنل 6.26 اینچ است که به اندازه 84.1% از جلوی گوشی را اشغال کرده است. البته در این گوشی آنر سلفی را درون یک حفره در بالا و در سمت چپ  قرار داده است. کیفیت این صفحه نمایش 1080 x 2340 پیکسل است که یعنی این پنل می تواند تراکم پیکسلی 412 بر هر اینچ را به ارمغان بیاورد. کیفیت صفحه نمایش بسیار خوب است اما به خاطر LCD   بودن  کمی در غلظت رنگ‌ها و پویا بودن از رقبای تازه‌کار اولد عقب می افتد اما در کل کیفیت صفحه نمایش به قدری خوب است که بتوانید به روز ترین بازی‌ها  را با بالاترین کیفیت روی آن اجرا کنید. در بخش نرم‌افزار این گوشی از اندروید نسخه 9 استفاده  می کند که خب کمی قدیمی به  نظر می رسد البته خبر خوب این است که آنر برای این گوشی نسخه جدیدتر را در دسترس  قرار داده است. رابط کاربری استفاده شده در این گوشی همان رابط  کمی تغییر یافته رابط  کاربری گوشی‌های هواووی است که حالا با نام Magic 2.1 عرضه می شود. در قسمت  پردازشی این گوشی از یکی از بهترین راه کارهای  پردازشی استفاده می کند. کایرین 980 پرچمدار سال گذشته شرکت سیلیکون به عنوان قلب تپنده این گوشی انجام هر کاری را تضمین می کند. در بخش GPU  نیز این گوشی از یکی از بهترین پردازنده‌های ساخت آرم  استفاده می کند تا عملکرد بدون نقص خود در اجرای بازی‌های روز را تضمین نماید.

image

 

این گوشی در بخش حافظه از کارت حافظه جانبی بی بهره است. راه کار آنر برای پرکردن جای خالی این آپشن مهم عرضه این گوشی در مدل‌های  128 و 256 گیگابایتی است که  در هر دو مدل از 8 گیگ رم استفاده شده است. قابل ذکر است که استاندارد حافظه  در این گوشی‌ها از نوع  UFS 2.1 است. در بخش باتری نیز این گوشی از یک باتری 4000 میلی آمپری استفاده می کند که می تواند با توان 22.5  واتی شارژ شود. عملکرد این باتری افسانه‌ای نیست اما باعث هم  نمی شود که بعد از پایان یک روز کاری  مدام آنر را نفرین کنید. در پایان با این که این گوشی از گوشی‌های تولیدی سال 2020 نیست اما به خاطر استفاده از سخت افزار فوق العاده و البته  قیمت به مراتب پایین تر نسبت به رقبای به روزش به یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن برای بازی تبدیل شده است.

OnePlus Nord

image

 

اما آخرین گوشی که در لیست ما قرار می گیرد باز هم محصولی از کمپانی خوش نام وان پلاس است. نورد تازه وارد ترین و البته اولین میان رده وان پلاس تا به امروز است. شاید  وان پلاس دیگر نتوانسته در برابر سود بی نظیر بازار میان رده‌ها مقاومت کند به همین خاطر تصمیم  گرفته  تا با عرضه یک گوشی میان رده اما  قدرتمند جای پای خود را در این بازار محکم کند. تازه ترین دستپخت وان پلاس ابعادی برابر 158.3 x 73.3 x 8.2 mm دارد و ضخامتی برابر 8.2mm دارد. وزن این گوشی نیز مناسب است و تنها 184 گرم در نظر گرفته شده است. در بخش ساخت نیز با گوشی باکیفیتی رو به رو هستیم. جلو و پشت گوشی از نوع شیشه است اما فریم گوشی از نوع پلاستیک است که خب برای یک گوشی میان رده چندان عیب بزرگی به حساب نمی آید. در بخش صفحه نمایش وان پلاس تصمیم  گرفته است تا ازهمان پنل استفاده شده در پرچمدارانش در این گوشی نیز استفاده کند با این تفاوت که قرار است در اینجا با کیفیت پایین‌تری سر و کار داشته باشیم. اندازه این پنل معادل 6.44 اینچ است و کیفیت آن 1080 x 2400 پیکسل است. نکته مثبتی که  درباره این صفحه نمایش وجود  دارد به نرخ نوسازی 90 هرتزی آن باز می گردد  که می تواند برای بازی کردن و مشاهده محتوای ویدیویی بسیار هیجان انگیز باشد. البته این صفحه نمایش به ویژگی مثبت دیگری مجهز شده است و آن هم پشتیبانی از HDR10 است.

image


 

 در بخش سیستم عامل گوشی نورد از اندروید 10 استفاده می کند  البته به روز ترین رابط  کاربری وان پلاس یعنی OxygenOS 10.5.4  هم بر روی این گوشی نصب شده است تا بتواند تجربه بی نظیری از شخصی سازی  را برای خریداران به ارمغان بیاورد. در قسمت سخت افزار با این که  با بهترین پردازنده  بازار روبه رو نمی شویم اما می توانیم بگوییم با  برترین پردازنده  میان رده بازار سر و کار داریم. انتخاب وان پلاس برای این گوشی بهترین پردازنده  میان رده کوالکام است یعنی اسنپ دراگون 765G  است. ترکیب هسته‌های پردازنده 765 به صورت 1x2.4 GHz Kryo 475 Prime و 1x2.2 GHz Kryo 475 Gold و 6x1.8 GHz Kryo 475 Silver  است. واحد گرافیکی این پردازنده هم  آدرنو 620 است. در کل می توان از عملکرد این پردازنده به شدت راضی بود و با قاطعیت  گفت که اگر اهل بازی با موبایل هستید به راحتی می توانید روی این گوشی حساب باز کنید. در بخش حافظه متاسفانه باز هم  وان پلاس  زیر بار پشتیبانی از کارت حافظه خارجی نرفته است. گوشی نورد با حافظه‌های 64 و 128 و 256 عرضه می شود. رم این گوشی نیز با توجه به ظرفیت‌های آن افزایش می یابد. البته میزان رم  در این گوشی با  توجه  به نوع حافظه تعیین شده است .

image

 

رم‌های در نظر گرفته شده برای این گوشی به ترتیب 6 و 8 و12 گیگابایت است. نوع استاندارد در نظر گرفته شده برای حافظه این گوشی نیز UFS 2.1 است که با توجه به میان رده بودن این گوشی کاملاً  قابل قبول است. در پایان باید به باتری این گوشی نیز اشاره کنیم. وان پلاس در این گوشی از یک باتری 4115 میلی آمپری استفاده کرده است. توان پشتیبانی شده توسط این باتری 30 وات است و به لطف شارژر سریع در جعبه این گوشی شما می توانید در تنها 30 دقیقه این گوشی را از 0 تا 70 درصد شارژ نماید.


image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

محمد رضا

۱۳۹۹/۹/۲۶
مقاله مزخرف بود کاش بر اساس قیمت معرفی میشد