خانهاخبار
برترین گوشی های مناسب برای بازی ( قسمت دوم )

برترین گوشی های مناسب برای بازی ( قسمت دوم )

در این مطلب قصد داریم به معرفی برترین گوشی‌های مناسب برای بازی بپردازیم پس اگر از طرفداران سرسخت بازی بر روی موبایل هستید این مطلب را از دست ندهید.
۱۳۹۹/۷/۲۴

برترین گوشی های مناسب برای بازی ( قسمت اول )

 

اما این هم از قسمت دوم برترین گوشی ها مناسب برای بازی.

image

 

Samsung Galaxy Note20 Ultra

image

 

قرار این قسمت براین بود که به برترین گوشی‌هایی بپردازیم که گیمینگ نیستند اما برای بازی بسیار مناسب به نظر می‌رسند. بدون اغراق گوشی نوت 20 اولترا یکی ازهمین گوشی‌هایی است که برای این کار بسیار مناسب به نظر می‌رسد. پرچم‌دار تازه‌نفس سامسونگ از بهترین متریال  ممکن در بازار اسمارت فون ها ساخته شده است. اندازه این گوشی واقعا بزرگ است. سایز این گوشی 164.8 x 77.2 x 8.1 mm است و وزنی معادل 208 گرم دارد. وزن این گوشی کمی بیش‌تر از گوشی‌های نسل  قبل  نوت است. پرچم‌دار سامسونگ  در جلو و عقب از شیشه محافظ  گوریلا  گلس با عنوان Victus استفاده می‌کند. به گفته خود سامسونگ این گلس محافظ  تا به اینجا مقاوم‌ترین گلس ساخته شده برای یک اسمارت فون است. البته سامسونگ رویه اپل را در پیش گرفته است و از فولاد ضد زنگ در فریم گوشی خود استفاده کرده است. گوشی سامسونگ ازIP68 نیز پشتیبانی می‌کند که به معنی مقاومت زیاد این گوشی در برابر آب و گرد وغباراست.

 

image

 

در بحث صفحه‌نمایش که اهمیت بسیار زیادی برای بازی دارد سامسونگ بهترین نمونه موجود درکل جهان هستی را به شما تقدیم می‌کند. سامسونگ دراین گوشی از صفحه‌نمایش موسوم به Dynamic AMOLED 2X استفاده  کرده است. این پنل در حال حاضر پیشرفته‌ترین پنل ساخته شده توسط  سامسونگ محسوب می‌شود. اندازه صفحه‌نمایش این گوشی 6.9 اینچ است که واقعا بزرگ محسوب می‌شود و تقریبا 91.7% از پنل جلوی صفحه‌نمایش را اشغال کرده است. کیفیت این صفحه‌نمایش در حد 1440 x 3088 پیکسل است که بسیار با کیفیت به  نظر می‌رسد. درباره نرخ نوسازی صفحه‌نمایش سامسونگ با توجه به صفحه‌نمایش پرمصرف اسمارت  فون بزرگش به شدت  زیرکانه عمل کرده است. سامسونگ با مانور بر روی این موضوع که این گوشی از نرخ نوسازی 120Hz پشتیبانی می‌کند توانست در فروش گوشی خود تاثیر زیادی بگذارد.

 

image

 

اما در واقعیت این اتفاق تنها بر روی حالت FHD امکان پذیراست و نرخ نوسازی در کیفیت QHD تنها روی 60Hz تنظیم می‌شود. نرم‌افزار گوشی سامسونگ مانند همیشه به‌روزترین نسخه  اندروید و البته جدیدترین رابط کاربری این شرکت یعنی One UI 2.5 است. در بحث سخت‌افزار مانند همیشه گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ در دوسری عرضه می‌شوند. یکی که مخصوص بازار آمریکا است که با اسنپ دراگون 865 و دیگری با Exynos990 که نسخه  گلوبال یا همان جهانی محسوب می‌شود. نسخه‌ای که از این گوشی در ایران وجود دارد همان نسخه Exynos 990 است. این پردازنده بسیار قدرتمند است اما واقعیت این است که در بنچمارک ها حریف نسخه اسنپ دراگون نمی‌شود. ساختار Exynos 990 به صورت یک پردازنده هشت هسته‌ای با فرم ساختاری رو به رواست: 2x2.73 GHz Mongoose M5 و2x2.50 GHz Cortex-A76 و4x2.0 GHz Cortex-A55 است. بر خلاف  کوالکام  سامسونگ ترجیح  داده از تنها دو هسته سفارشی قدرتمند M5 استفاده کند. واحد GPU این گوشی Mali-G77 MP11 است. با اینکه این واحد گرافیکی قدرتمند است اما بازهم در بنچمارک ها حریف آدرنو همیشه پیروز نمی‌شود. در بخش حافظه  گوشی سامسونگ از دو حافظه 256 و 512 گیگابایت ازنوع UFS3.0 استفاده می‌کند. سامسونگ برای گوشی خودش از رم‌های 8 استفاده کرده است که ازنوع LDDR5 هستند. از دیگر ویژگی‌های مثبت این گوشی برای بخش گیم می‌توان به اسپیکرهای استریو این گوشی اشاره کرد  که توسط AKG تیون شده و از کیفیت صدای عالی بهره می‌برند.

 

image

 

اما آخرین فاکتور مهم برای یک گوشی گیمینگ به بحث باتری آن برمی‌گردد که سامسونگ توانسته نسبتا دراین بخش موفق عمل کند. باتری این گوشی یک نمونه 4500 میلی‌آمپری است که با توان 25 واتی شارژ می‌شود. این گوشی از نظر نگه‌داری شارژ گوشی موفقی محسوب می‌شود اما در واقعیت از اساتید این زمینه  فاصله معنا داری دارد. البته از نقاط  ضعف دیگر این گوشی می‌توان به شارژ نا معقول 25 واتی این گوشی یاد کرد که به هیچ عنوان برای یک گوشی حداقل هزار دلاری راضی کننده به نظر نمی‌رسد.

 

Apple iPhone 11

image

 

شاید خیلی‌ها بپرسید با وجود آیفون‌های قوی‌تر چرا این یکی را انتخاب کردیم. شاید بهترین توضیح ما به عملکرد باتری این گوشی برگردد که در حال حاضر بهترین عملکرد باتری در بین آیفون‌های دیگر در بحث نگهداری شارژ را دارد. با این که بیش از یک سال ازعرضه این گوشی می‌گذرد اما با قاطعیت می‌توان گفت این گوشی یکی از بهترین اسمارت  فون های معرفی شده تا به حال توسط اپل است. اندازه آیفون11 برابر150.9 x 75.7 x 8.3mm  و وزن آن معادل 194 گرم است که برای یک گوشی 6.1 اینچی کاملا  قابل  قبول به نظر می‌رسد. مهندسی خوب این گوشی باعث می‌شود تا حتی بعد از چندین ساعت استفاده از آن احساس خستگی نکنید. کیفیت ساخت این گوشی بسیار بالا است اما بسیار شبیه به اکثریت پرچم‌داران دیگر کمپانی‌هاست. جلو و پشت گوشی از گلس پوشانده شده است با این تفاوت که این گلس بر خلاف برادران گران قیمت این گوشی از نوع مات نبوده و به شدت به جذب چربی روی خوش‌نشان می‌دهد . فریم گوشی هم به رسم همیشگی اپل ازآلومینیوم 7000 هزار ساخته  شده است تا کیفیت و استحکام  بالای گوشی تضمین شده باشد. ازدیگر ویژگی‌های ساختاری این گوشی می‌توان به پشتیبانی ازIP68 اشاره کرد. اما صفحه‌نمایش این گوشی همان جایی است که جای بحث زیادی در مورد آن وجود دارد. همان‌طور که  قبل‌تر نیز اشاره شد اندازه پنل این گوشی برابر 6.1 اینچ و نوع آن LCD است که به واسطه وجود حاشیه‌های قطورتر در آن نسبت به برادرانش تنها 79.0% از پنل جلو را اشغال کرده است.

 

image

مطابق انتظار از یک پنل LCD ، کیفیت این صفحه‌نمایش به هیچ وجه بر روی کاغذ راضی کننده نبوده و تنها 828x 1792 پیکسل است که به معنای تراکم 326 پیکسل درهراینچ است. شاید در ابتدا خیلی‌ها نسبت به این اعداد و ارقام واکنش نشان دهند اما در عمل این صفحه‌نمایش توانمندی  خوبی از خود نشان می‌دهد و با حداکثر روشنایی بی نظیر 625 نیتی‌اش وشارپنس و رنج خوبش می‌تواند اکثرافراد را راضی کند. البته این رضایت شامل حال سختگیرها و حرفه‌ای‌ها نمی‌شود. با تمام این تفاسیر آیفون 11 صفحه‌نمایش خوب و مناسبی دارد که گرچه بهترین نیست و حتی در جمع  بهترین‌ها هم  قرار نمی‌گیرد اما می‌تواند راضی کننده باشد. البته کیفیت این صفحه‌نمایش در مجموع باعث ایجاد یک اتفاق بسیار مثبت در قسمت مصرف باتری شده است. در بحث نرخ نوسازی هیچ کدام از آیفون‌ها حرفی برای گفتن در مقابل پرچم‌داران اندرویدی  ندارند. البته آیفون‌های این نسل از نرخ دریافت خوبی برای تاچ صفحه‌نمایش بهره می‌برند. این نرخ برای تمامی آیفون‌ها 120Hz در نظر گرفته شده است که معنی دریافت سریع‌تر فرامین در بخش صفحه‌نمایش است. در بخش نرم‌افزار این گوشی ازIOS 13 استفاده می‌کند که  البته در حال حاضر قابلیت دریافت جدیدترین نسخه از این سیستم عامل یعنی نسخه 14 برای این گوشی فراهم شده است. در بخش سخت‌افزار این گوشی از یکی ازسریع ترین چیپست های حال حاضر جهان استفاده شده است. A13 Bionic که تا همین چند وقت قبل پرچم‌دار پردازنده‌های اپل محسوب می‌شد یکی از بهترین‌ها هم در زمینه CPU  و هم GPU محسوب می‌شود. این پردازنده از پروسه 7 nm+ استفاده می‌کند. ترکیب چینش هسته‌ها دراین گوشی به صورت 2x2.65 GHz Lightning و4x1.8 GHz Thunder هستند. در بخش گرافیک نیز اپل دراین گوشی برای اولین بار ازGPU اختصاصی خود استفاده می‌کند.

 

image

این گرافیک یک گرافیک 4 هسته‌ای است که توان فوق‌العاده‌ای در اجرای بازی‌های روز دارد البته یک مقداری تفاوت اندک با عملکرد افسانه‌ای آدرنو کوالکام دارد اما جزو یکی از بهترین‌ها برای بازی با تنظیمات بالا محسوب می‌شود. در بخش حافظه نیز این گوشی از نوع حافظه  NVMe استفاده می‌کند. این گوشی در سه نوع حافظه 64 و 128 و 256 عرضه می‌شود که  درهمه مدل‌ها فقط  4  گیگابایت رم وجود  دارد. از دیگر ویژگی‌های مثبت  دیگر این گوشی می‌توان اسپیکرهای استریو آن اشاره کرد که صدای فوق‌العاده خوب و فراگیری تولید می‌کنند. در بخش باتری این گوشی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد . این گوشی از یک باتری 3110 میلی‌آمپری استفاده می‌کند. این باتری عملکرد درخشانی دارد که باعث می‌شود تا به اینجا لقب بهترین آیفون از نظر شارژدهی را به خود اختصاص  دهد. البته اپل در بخش باتری همیشه متهم به کم کاری بوده است. متاسفانه همچنان قابلیت شارژ سریع در گوشی‌های اپل معنای آن چنانی  ندارد. گوشی اپل  تنها از شارژ 18 واتی پشتیبانی می‌کند که  تازه با وجود شارژر5 واتی در جعبه این گوشی عملا غیر قابل دسترس است. در نهایت این گوشی با قیمت مناسبی درحال حاضرعرضه می‌شود. قیمت جهانی این گوشی بین 700 تا 800 دلار است. درپایان می‌توانیم  بر روی گوشی اپل به عنوان یک گزینه مناسب برای بازی حساب ویژه‌ای باز کنیم.

 

Xiaomi Poco F2 Pro

image

 

بازهم XIAOMI اما این بار با برند پوکو. شاید این برند به شدت به هدف اصلی خود نزدیک شده باشد. فروش گوشی‌های با کیفیت با قیمت معقول که روزی هدف برند مادر بود حالا هدف اصلی پوکو شده است که البته دراین امرکاملا موفق بوده است. ابعاد این گوشی بسیار معقول به نظر می‌رسد. اندازه این گوشی 163.3x75.4x8.9mm است و وزنش هم به عدد عجیب 219 گرم می‌رسد. در بحث ساخت و کیفیت متریال گوشی پوکو فوق‌العاده خوب عمل می‌کند. جلو وعقب گوشی از جنس گلس آن هم از نوع  گوریلا  گلس 5 است و فریم گوشی هم از جنس آلومینیوم است. اما در بخش صفحه‌نمایش ما یکی از بهترین صفحه‌نمایش‌های این لیست را می‌بینیم. این گوشی از یک صفحه‌نمایش 6.7 اینچی استفاده می‌کند که به میزان 87 درصد از پنل جلو گوشی را اشغال کرده است. این صفحه‌نمایش که به طور تمام صفحه قرار گرفته است هیچ گونه  ناچ یا حاشیه‌ای ندارد تا بتوانید برای استفاده از محتوای بصری بر روی آن نهایت لذت را ببرید. این صفحه‌نمایش از نوع  سوپر امولد بوده والبته که ساخت شرکت سامسونگ است. اندازه دقیق صفحه‌نمایش دراین گوشی 6.67 اینچ است. کیفیت صفحه‌نمایش دراین گوشی 1080x2400 پیکسل است که این به معنی تراکم 395 پیکسل بر هراینچ است. صفحه‌نمایش این گوشی از HDR10+ پلاس نیز پشتیبانی می‌کند و حداکثر روشنایی آن نیز به 500 نیت می‌رسد. البته دراین گوشی خبری از نرخ نوسازی بالا نیست و از این لحاظ این گوشی نشان می‌دهد که تفاوت معنا داری با پرچم‌داران واقعی دارد. در بخش نرم‌افزار این گوشی همانند بسیاری از گوشی‌های دیگرازاندروید 10 استفاده می‌کند. رابط کاربری این گوشی از نوع MIUI 12 است که خب یکی از بهترین نمونه‌ها در دنیای اندرویدی ها به حساب می‌آید. در بخش سخت‌افزار این گوشی اختلاف خود با پرچم‌داران گران قیمت اندرویدی را به حداقل می‌رساند.

 

image

 

پردازنده استفاده شده در این گوشی از نوع اسنپ 865 است که قدرت فوق‌العاده بالایی در اجرای سنگین‌ترین فرامین ممکن دارد. گوشی پوکو در بخش حافظه به طور کلی بی خیال استفاده از کارت حافظه جانبی شده است. پوکو در کل در دو مدل 128 با رم 6 گیگابایتی از نوع LPDDR4X و در نسخه گران قیمت‌تر با حافظه 256 گیگابایتی با 8 گیگابایت رم از نوع LPDDR5 عرضه می‌شود. خوشبختانه دراین گوشی از جک هندزفری 3.5 نیز استفاده  شده است که اتفاق مثبتی برای این گوشی محسوب می‌شود. اما آخرین ویژگی پوکو نیز می‌تواند به حد زیادی شما را راضی کند. باتری این گوشی یک نمونه حجیم 4700  میلی‌آمپری است که از شارژ سریع 30 واتی نیز پشتیبانی می‌کند. خوشبختانه به واسطه کیفیت مناسب صفحه‌نمایش و البته پردازنده کم  مصرف عملکرد باتری بسیار فوق‌العاده است و می‌تواند به‌راحتی در یک روز کاری سنگین نیز تا پایان ما را همراهی کند. در پایان باید به قیمت این گوشی نیز اشاره کنیم.

 

image

 

این گوشی در حال حاضر در بازار جهانی در بازه قیمتی 380 تا 420 دلارحضور دارد که به شدت قیمت اغوا کننده ای به نظرمی رسد البته این گوشی در کشورما نیز مدتی هست که موجود شده است اما برای داشتن آن باید حداقل بیش از 24 میلیون تومان خرج کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)