خانهاخبار
Mi TV Master، اولین تلویزیون 82 اینچی با پنل mini LED

Mi TV Master، اولین تلویزیون 82 اینچی با پنل mini LED

اولین تلویزیون شیائومی با پنل مینی ال ای دی به صورت رسمی معرفی شد.
۱۳۹۹/۷/۹

تلویزیون جدید شیائومی با نام Mi TV در دو دو مدل مختلف با پنل 82 اینچی mini LED به صورت رسمی معرفی شد. با خرید این تلویزیون، دیگر نگران نرفتن به سینما و از دست دادن فیلم‌های معروف سینمایی را به خاطره‌ها بسپارید.

همان طور که اشاره شد، این تلویزیون جدید در دو مدل مختلف با نام‌های Mi TV Master با رزولوشن 4K و Mi TV Extreme Edition با رزولوشن 8K معرفی شده است.

رزلوشون نسخه Extreme Edition برابر با 4320 × 7680 پیکسل است که تعداد پیکسل‌های آن در مقایسه با نسخه 4K، چهار برابر بیشتر است. این تلویزیون از HDR10، سیستم صوتی دالبی ویژن و HLG پشتیبانی می‌کند و فضای پوشش رنگی آن نیز به 98% DCI-P3 رسیده است. میزان روشنایی این دستگاه 2000 نیت و نسبت کنتراست آن نیز 400,000:1 اعلام شده است.

پنل‌ های مینی ال ای دی، روشی برای بالا بردن سیستم dimming تلویزیون ها به حساب می‌آید که در 960 ناحیه مختلف اجرا می‌شود. هر ناحیه از 16 ال ای دی مختلف ساخته شده که به کنترلرهای اختصاصی مجهز هستند که قادر خواهند بود تا میزان روشنایی خود را تا 4096 پله مختلف تنظیم نمایند. اندازه این ال ای دی ها به قدری کوچک بوده که طبق اعلام مسئولان شیائومی، ابعاد آن ها تنها به یک دهم میلیمتر می‌رسد.

image

 

تراشه Novatek 72685 به عنوان پردازنده دستگاه ایفای نقش می‌کند که از دو هسته Cortex-A73 و دو هسته Cortex-A53 بهره می‌برد. Mali-G51 نیز در کنار آن، نقش پردازنده گرافیکی را بر عهده خواهد داشت. پردازنده یاد شده از تکنولوژی نسل پنجم شبکه‌های مخابراتی (5G) پشتیبانی کرده و سیستم هوش مصنوعی آن نیز امکان اجرای 22 الگوریتم کیفیت تصویر مختلف را دارا است.

نسخه Extreme Edition این تلویزیون از اسپیکرهای قدرتمندی نیز برخوردار است که مشخصات آن ها به صورت زیر خواهد بود:

  • دو اسپیکر 20 واتی Bass
  • دو اسپیکر با فرکانس پایین
  • دو اسپیکر با فرکانس متوسط
  • دو توییتر

این دستگاه با قیمت 50 هزار یوآن چین (7350 دلار یا 6300 یورو) ارزش گذاری شده است.

تلویزیون Mi TV Master با همان صفحه نمایش 82 اینچی و رزولوشن 4K همراه خواهد بود. نمایشگر 10 بیتی این دستگاه حدودا 93 درصد از فضای جلویی دستگاه را به خود اختصاص داده و از نرخ رفرش 120 هرتزی بهره‌مند است.

image

 

سیستم Dimming این تلویزیون در 240 ناحیه مختلف اجرا می‌شود که مانند نسخه قبل، قادر است تا این مورد را در 4096 پله مختلف تنظیم کند. در بهترین حالت، روشنایی این تلویزیون 1000 نیت خواهد بود و ابعاد کنتراست آن نیز 140,000:1 اعلام شده است.

درگاه ورودی HDMI 2.1 این دستگاه با رزولوشن 4K و نرخ رفرش 120 هرتزی، پاسخگوی نسل آینده کنسول‌ها نیز خواهد بود. این دستگاه به تراشه MediaTek 9650 با چهار هسته Cortex-A73 و پردازنده گرافیکی Mali G52 MC1 مجهز است.

این نسخه از تلویزیون مینی ال ای دی جدید شیائومی با رقم 10 هزار یوآن چین (1450 دلار یا 1250 یورو) در دسترس خریداران قرار می‌گیرد که برای یک تلویزیون 82 اینچی، قیمتی فوق‌العاده عاقلانه و منطقی به نظر می‌آيد.

image

 

هر دو مدل از این دستگاه به سیستم عامل MIUI مناسب تلویزیون‌ها مجهز هستند و کمپانی شیائومی به کمک قراردادی که با تولید کنندگان محتوای مختلف به امضا رسانده، خریداران خود را مطمئنا ناامید نخواهد کرد.

محصولات جدید شیائومی از تاریخ بیست و یکم اکتبر مصادف با سی ام مهر ماه، تنها در کشور چین به فروش خواهند رسید. برخی تلویزیون‌های شیائومی اخیرا به اروپا و کشور هند نیز راه پیدا کرده‌اند. اما برای این دو نسخه، نمی‌توان امیدوار بود که در کشورهای دیگر نیز در دسترس قرار گیرند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)