خانهاخبار
سنسور پایش سطح اکسیژن خون در اپل واچ سری 6 چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟

سنسور پایش سطح اکسیژن خون در اپل واچ سری 6 چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟

سری ششم اپل واچ با انبوهی از قابلیت‌های جدید به تازگی از راه رسیده است.
۱۳۹۹/۷/۹

همان طور که می‌دانید، اپل واچ سری شش در کنفرانس اخیر اهالی کوپرتینو به صورت رسمی به دنیای تکنولوژی معرفی شد که چند ویژگی جدید را با خود برای طرفداران این ساعت هوشمند به ارمغان آورد. اما به عنوین یکی از مهم ترین گزینه‌ها در این محصول، باید به سنسور پایش سطح اکسیژن خون اشاره کنیم که گل سر سبد اپل واچ سری شش به حساب می‌آید. این سنسور مسئولیت نمایش میزان اکسیژن موجود در خود شما را بر عهده دارد که این موضوع، ارتباط بسیار مستقیمی با سلامت شما دارد. اطلاعات به دست آمده از این سنسور در اپلیکیشن Blood Oxygen ذخیره خواهد شد و تبادل اطلاعات در پس زمینه نیز در اپلیکیشن Health قابل مشاهده است.

در این مطلب می‌‌خواهیم سنسور پایش سطح اکسیژن خون، عملکرد و نحوه کار با آن را مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

image

سنسور پایش سطح اکسیژن خون در اپل واچ سری 6 چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟

در حالت کلی، میزان اکسیژن موجود در خون افراد، نشانه سلامت بدن آن ها است. درصد سطح اکسیژن خون، نشان از میزان اکسیژن موجود در گلبول‌های قرمز خون است که از قلب شما پمپاژ شده و به قسمت‌های مختلف بدن فرستاده می‌شود. اپل مدعی شده است که سنسور پایش سطح اکسیژن خون به تنهایی به مسائل پزشکی مربوط نشده و به عنوان ابزار سلامت کاربران، در اختیار آن ها قرار گرفته است.

افرادی که از سلامت بدنی قابل قبولی برخوردار هستند، معمولا سطح اکسیژن خون آن ها بین عدد 95 تا 99 درصد تنظیم شده است و برخی از افراد نیز قادر هستند تا با ارقام کمتر از 95 درصد نیز به راحتی به زندگی خود ادامه دهند.

به یاد داشته باشید که اپلیکیشن Blood Oxygen برای افراد پایین تر از 18 سال در دسترس نخواهد بود.

image

 

عملکرد سنسور پایش سطح اکسیژن خون در اپل واچ سری 6 چگونه است؟

در اپل واچ سری 6، عملیات پایش سطح اکسیژن خون به کمک سنسور اپتیکال نوار قلب سنج انجام می‌شود. این سنسور با قابلیت شناسایی سطح اکسیژن خون به صورت کامل از ابتدا بازطراحی شده است. عملکرد آن نیز به این صورت است که سنسورهای پشت بدنه اپل واچ سری 6 به رنگ قرمز درآمده و نوری را به سمت مچ دستان شما ارسال می‌کنند. بازتاب نوری که به رگ‌های خونی دست برخورد کرده و برمی‌گردد، به عنوان اطلاعات به دست آمده از دیودها داخل اپلیکیشن Blood Oxygen ذخیره می‌شود.

image

 

اطلاعات به دست آمده توسط الگوریتم‌هایی بررسی شده و رنگ خون شما بر اساس نور بازتاب شده مورد سنجش قرار می‌گیرد. به این ترتیب سطح اکسیژن خون از طریق رنگ خون شما اندازه گیری می‌شود. اگر رنگ قرمز خون شما به حالت روشن بوده، سطح اکسیژن آن بالاتر است و هرچه این رنگ به سمت تیرگی می‌رود، اکسیژن موجود در آن پایین تر خواهد بود.

چگونه از سنسور پایش سطح اکسیژن خون در اپل واچ سری 6 استفاده کنیم؟

اپلیکیشن Blood Oxygen، مسئولیت پردازش و ذخیره اطلاعات سطح اکسیژن خون شما را بر عهده دارد که به صورت پیش فرض در هنگام انجام تنظیمات سلامت کاربر، روی ساعت هوشمند وی نصب می‌شود. اگر این اپلیکیشن را پیدا نمی‌کنید، می‌توانید آن را به رایگان از اپ استور اپل واچ نصب کنید.

image

 

چگونگی عملیات سنجش و پایش سطح اکسیژن خود به شرح زیر است:

  • اپل واچ را روی مچ دستان خود بسته و مطمئن شوید که آن را محکم نبسته باشید.
  • اپلیکیشن Blood Oxygen را باز کنید.
  • دستان خود را در حالتی نگه دارید که صفحه اپل واچ رو به صورت شما بوده و مچ دستتان نیز به حالت مستقیم باشد.
  • روی دکمه start ضربه بزنید.
  • بعد از 15 ثانیه، نتیجه کار روی نمایشگر به شما نمایش داده می‌شود.

سنسور پایش سطح اکسيژن خون در پس زمینه نیز به فعالیت و کار خود ادامه داده و به صورت پیش فرض، فعال است. البته بد نیست بدانید که این عملیات در حالتی که شما ساکن بوده و کاری انجام ندهید، انجام می‌شود. پس اگر از جمله افراد فعال در جامعه به حساب می‌آیید، لذا انجام این عملیات در پس زمینه به تعداد کمتری صورت می‌گیرد.

image

 

به یاد داشته باشید که نور قرمز رنگی که از اپل واچ برای شناسایی سطح اکسیژن خون ساطع می‌شود، در هنگام خواب یا هنگامی که در سالن سینما هستید تا حدودی آزار دهنده است. لذا پیشنهاد می‌کنیم که در این مواقع، آن را با طی کردن مراحل زیر در وضعیت خاموش قرار دهید.

وارد اپلیکیشن Settings در اپل واچ خود شوید.

روی Blood Oxygen ضربه بزنید.

حالا گزینه‌های In Sleep Mode و In Theater Mode را در حالت خاموش قرار دهید.

اگر در هنگام خواب باشید و حالت Sleep Tracking را فعال کرده باشید، عملیات پایش سطح اکسیژن خون در این حالت نیز انجام می‌شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

سید محمد

۱۳۹۹/۷/۹
والا اپل واچ کیفیتش خوبه...اما خیلی بزرگش نکنید..همین سنسور رو انر باند و می بلند هم هست خیلی هم دقیقند