خانهاخبار
سه لپ‌تاپ از سری Dell XPS 13 با پردازنده نسل 11 اینتل معرفی شدند

سه لپ‌تاپ از سری Dell XPS 13 با پردازنده نسل 11 اینتل معرفی شدند

لپ‌تا‌پ‌های جدید شرکت دل از پردازنده تایگر لیک، تاندربولت 4 و قابلیت‌های جدیدی استفاده می‌کنند.
۱۳۹۹/۷/۸

شرکت Dell در CES پارسال نسخه بازطراحی‌شده لپ‌تاپی به‌نام XPS 13 را معرفی کرد و این طراحی در ماه مه به XPS 15 و XPS 17 نیز آمد. این شرکت حالا XPS 13 دو-در-یک را با ظاهری جدید معرفی کرده و دوربین مادون قرمز را به آن اضافه کرده است. اگرچه XPS 13 دو-در-یک به‌خاطر طراحی باریک و پنل ۱۶:۱۰ خود از قبل محصول شیک و ظریفی به حساب می‌آمد، ولی آخرین دستگاه دل بود که به این قابلیت مجهز شد.

image

دل همچنین امروز نسخه عادی XPS 13 را به‌روز کرده است. همان‌طور که پیش‌تر از سوی اینتل اعلام شده بود، این دو لپ‌تاپ به نسل یازدهم پردازنده‌های تایگر لیک مجهز می‌شوند. تایگر لیک دومین نسل از پلتفرم ۱۰ نانومتری اینتل است که از گرافیک جدید Iris Xe استفاده می‌کند.

image

به‌علاوه، این دو محصول از تاندربولت ۴ بهره‌مند می‌شوند، یعنی درگاه‌های USB-C این لپ‌تاپ‌ها می‌توانند از طریق یک پورت نمایشگرهای دوگانه 4K یا نمایشگرهای تکی 8K را پشتیبانی کنند. سرعت کارکرد حافظه هم افزایش یافته و حالا به‌جای 3763MHz از حافظه 4267MHz LPPDR4x استفاده می‌شود.

مطابق معمول، برای XPS 13 نسخه‌ای ویژه توسعه‌دهندگان عرضه می‌شود که با سیستم عامل Ubuntu 20.04 LTS به بازار می‌آید. افزون بر این، دل می‌گوید قابلیتی روی XPS 13 قرار داده تا تمام کاربران، حتی بدون خرید نسخه توسعه‌دهندگان، بتوانند سیستم خود را به‌راحتی به Ubuntu 20.04 LTS سوئیچ کنند.

image

لپ‌تاپ‌های دل XPS 13, XPS 13 2-in-1 و XPS 13 Developer Edition از تاریخ ۳۰ سپتامبر به بازار می‌آیند. قیمت XPS 13 دو در یک از ۱۲۴۹ دلار و XPS 13 معمولی از ۹۹۹ دلار آغاز می‌شود. دل اعلام کرده که قیمت مدل توسعه‌دهندگان را به‌زودی به اشتراک خواهد گذاشت.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)