خانهاخبار
فیس بوک قصد دارد تا به عنوان پیام رسان پیش فرض iOS نامش را ثبت کند

فیس بوک قصد دارد تا به عنوان پیام رسان پیش فرض iOS نامش را ثبت کند

کمپانی فیس بوک قصد دارد تا دامنه فعالیت خود را افزایش دهد.
۱۳۹۹/۷/۸

فیس بوک این روزها در حال گسترش فعالیت‌های خود است و در همین راستا، قصد دارد موضوع تبدیل شدن به پیام رسان پیش فرض سیستم عامل آی او اس را با اپل در میان بگذارد. اگرچه آیفون در حال حاضر، گزینه‌ای برای انتخاب پیام رسان پیش فرض ندارد و کاربران می‌توانند بین IMessage، واتس اپ و سایر پیام رسان‌ها یکی را انتخاب کنند، اما بد نیست بدانید که پیام ها و اس ام اس‌ها تنها از طریف اپلیکیشن اختصاصی Messages اپل ارسال می‌شوند.

از آن جا که اپل در سیستم عامل آی او اس 4 امکان تغییر مرورگر و اپلیکیشن ایمیل پیش فرض را برای کاربران به ارمغان آورده است، لذا فیس بوک نیز قصد دارد تا به این شاخه وارد شده و نام خود را به عنوان پیام رسان پیش فرض به ثبت برساند.

آقای Stan Chudnovsky معاون ارشد بخش پیام رسان فیس بوک در این باره چنین گفته است:

ما حس می‌‌کنیم که کاربران باید بتوانند پیام رسان پیش فرض خود را به راحتی روی گوشی های هوشمندشان انتخاب کنند. در حالت کلی، این به عنوان حق اولیه آن ها به حساب می‌آيد.

کمپانی فیس بوک معتقد است که اگر اپل مانند سیستم عامل اندروید، امکان انتخاب پیام رسان پیش فرض را در اختیار کاربران بگذارد، تعداد زیادی از کاربران به سمت مسنجر فیس بوک خواهند آمد و آن ها نیز فرصت عرض اندام و رقابت در این عرصه را پیدا خواهند کرد. فیس بوک در حالح حاضر سه پلتفرم پیام رسان مشهور را در سراسر دنیا در اختیار دارد:

  • مسنجر
  • اینستاگرام
  • واتس اپ

image

 

همچنین آن ها قصد دارند تا این سه اپلیکیشن را با یکدیگر ترکیب کرده و در قالب یک نرم افزار جامع و کامل، در اختیار کاربران بگذارند. پس به نظر نمی‌رسد که درخواست فیس بوک برای رقابتی منصفانه در این عرصه منطقی به نظر برسد.

از دیدگاه ما، اجازه به فیس بوک برای دسترسی به پیام‌های متنی امری معقول به حساب نمی‌آید. استفاده از مسنجر فیس بوک برای ارسال و دریافت پیام‌های متنی تنها به این کمپانی اجازه می‌دهد تا به اطلاعات بیشتری از کاربران دسترسی پیدا کنند که این موضوع، با قوانین سرسختانه اپل در حوزه حریم شخصی در تناقض است. اگر آن ها به پیام‌های متنی دسترسی پیدا کنند، مطمئنا از این موضوع که چه محصولاتی را خریداری می‌کنیم یا از کدام سرویس‌های بانکی استفاده می‌کنیم نیز با خبر خواهند شد. اطلاع از چنین مواردی، دست آن ها برای نمایش پیام‌های تبلیغاتی را بسیار باز تر می‌گذارد.

در حالی که ما موافق این موضوع هستیم که اپل باید امکان تغییر کلیه اپلیکیشن‌های پیش فرض را به کاربران بدهد، اما این موضوع دلیلی برای دسترسی به فیس بوک برای پیدا کردن اطلاعات بیشتر از کاربران به حساب نمی‌آید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)