خانهاخبار
ریلمی از اولین تلویزیون هوشمند SLED 4K دنیا رونمایی کرد

ریلمی از اولین تلویزیون هوشمند SLED 4K دنیا رونمایی کرد

شرکت ریلمی می‌گوید تلویزیون SLED آن‌ها حتی از تلویزیون‌های QLED هم بهتر عمل می‌کند و فناوری رده بالاتری دارد.
۱۳۹۹/۷/۸

ریلمی ابتدای هفته از تلویزیون هوشمند جدیدی رونمایی کرد که به ادعای آن‌ها اولین تلویزیون SLED 4K دنیاست. این نخستین باری است که از این فناوری پرده‌برداری می‌شود و اگرچه که رسما وارد بازار نشده، اما ریلمی پتانسیل‌های آن را به نمایش گذاشته است.

image

فناوری SLED جایگزینی مناسب برای نمایشگرهای مبتنی بر فناوری کوآنتوم دات یعنی پنل‌های QLED است. پنل‌های SLED از نور پس‌زمینه‌ای استفاده می‌کنند که با نور پس‌زمینه سفید پنل‌های LCD فرق می‌کند. در این‌جا نور پس‌زمینه از ال‌ای‌دی‌های قرمز، سبز و آبی بهره می‌گیرد تا این ترکیب رنگی سه‌گانه را بسازد. به‌علاوه، در این فناوری از قطبنده‌ها و لایه کریستال مایع هم استفاده می‌شود.

گفته می‌شود که فناوری SLED با QLED هم تفاوت‌هایی دارد. در پنل‌های QLED از نور پس‌زمینه آبی و نقاط کوآنتومی خاصی استفاده می‌شود که نور آبی را جذب کرده و نورهای قرمز یا سبز منتشر می‌کند. سپس یک لایه LCD میزان نوری را که از هر پیکسل می‌گذرد کنترل می‌کند.

image

تلویزیونی که از سوی ریلمی به نمایش گذاشته شد، یک تلویزیون هوشمند ۵۵ اینچی با پوشش ۱۰۸ درصدی طیف رنگی NTSC است. با این حال، گفته شده که این پنل می‌تواند اتساع نور آبی را کنترل کند و در همین زمینه از مرجع TUV Rheinland گواهی دریافت کرده است.

ریملی مدعی است که فناوری SLED در بحث مشکل نور آبی نسبت به QLED عملکرد بهتری دارد. شکی نیست که این فناوری می‌تواند با شرکت‌هایی مثل سامسونگ و وان پلاسی رقابت کند که پیش‌تر تلویزیون‌های QLED خود را روانه بازار هند کرده بودند. با این حال، باید صبر کنیم تا ببینیم که پس از عرضه نسخه نهایی این محصول کاربران از آن استقبال خواهند کرد یا خیر. فعلا اطلاعات بیشتری در این باره منتشر نشده است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)