خانهاخبار
قاضی ایالتی فرمان مسدودسازی تیک‌تاک را موقتا لغو کرد

قاضی ایالتی فرمان مسدودسازی تیک‌تاک را موقتا لغو کرد

قاضی منطقه کلمبیا دیروز با شنیدن دفاعیات تیک‌تاک فرمان داد تا موقتا جلوی مسدودسازی این اپلیکیشن گرفته شود.
۱۳۹۹/۷/۷

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، چند وقت پیش با امضای فرمانی اجرایی دستور مسدودسازی دسترسی به تیک‌تاک را صادر کرد، اما حالا یک قاضی فدرال با صدور حکمی به‌صورت موقت مانع از اجرای این فرمان شده است.

وزارت بازرگانی ایالات متحده در اصل می‌خواست تیک‌تاک را از نیمه‌شب یک‌شنبه به وقت سواحل شرقی آمریکا مسدود کند. ولی حالا به‌گزارش NPR، قاضی دادگاه ایالاتی منطقه کلمبیا، کارل نیکولز، تصمیم گرفته که جلوی این اتفاق را بگیرد.

نیکولز روز یک‌شنبه از طریق تماس‌های تلفنی سخنان وکلای دولت ترامپ و شرکت تیک‌تاک را شنید. تیک‌تاک مدعی است که مسدودسازی این سرویس ناقض متمم اول قانون اساسی آمریکاست که از آزادی بیان دفاع می‌کند. با این حال، وکلای وزارت دادگستری آمریکا باور دارند که تیک‌تاک تهدیدی آنی برای امنیت ملی این کشور به حساب می‌آید. آن‌ها می‌گویند این اپلیکیشن که به شرکت چینی بایت‌دنس تعلق دارد می‌تواند برای گردآوری اطلاعات کاربران از سوی دولت چین استفاده شود. تیک‌تاک این اتهامات را رد کرده است.

قاضی نیکولز در نهایت به نفع تیک‌تاک رای داده، هرچند که هنوز دلیلی برای صدور این رای اعلام نشده است. با این حساب، تیک‌تاک می‌تواند تا انتهای روند بررسی پرونده خود در دادگاه در دسترس کاربران آمریکایی قرار بگیرد.

از سوی دیگر، همچنان منتظریم تا ببینیم که معامله فروش شاخه آمریکایی این اپلیکیشن نهایی خواهد شد یا نه. دولت ترامپ نسبت به خرید تیک‌تاک توسط اوراکل و والمارت واکنش مثبت نشان داده بود، اما این معامله هنوز قطعی نشده است. اوراکل احتمالا در نهایت ۱۲.۵ درصد از سهام فعالیت‌های آمریکایی تیک‌تاک را در اختیار می‌گیرد و والمارت نیز ۷.۵ درصد از این کسب و کار را صاحب می‌شود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)