خانهاخبار
گوشی‌های هوآوی ابتدای 2021 سیستم عامل هارمونی را دریافت می‌کنند

گوشی‌های هوآوی ابتدای 2021 سیستم عامل هارمونی را دریافت می‌کنند

مدیر ارشد هوآوی در مصاحبه‌ای اعلام کرده که نسخه بتای سیستم عامل هارمونی انتهای امسال منتشر می‌شود و این سیستم عامل در سه‌ماهه نخست 2021 در اختیار گوشی‌های هوآوی قرار می‌گیرد.
۱۳۹۹/۷/۷

هوآوی در جدیدترین کنفرانس توسعه‌دهندگان خود از نسخه دوم سیستم عامل هارمونی رونمایی کرد. این شرکت به‌دنبال تحریم آمریکا مسیر توسعه اکوسیستم اختصاصی خود را در پیش گرفته و می‌خواهد آن را به تمامی محصولاتش بیاورد. حالا در گزارشی تازه اعلام شده که نسخه بتای HarmonyOS 2.0 در ماه دسامبر ۲۰۲۰ منتشر می‌شود. این نسخه ابتدا برای نمایشگرهای هوشمند و بعد در ماه ژانویه یا فوریه ۲۰۲۱ برای تلفن‌های هوآوی منتشر خواهد شد.

وانگ چنگلو، مدیر توسعه نرم‌افزاری هوآوی، در مصاحبه‌ای اعلام کرده که این شرکت می‌خواهد نسخه بتای HarmonyOS 2.0 را در ماه دسامبر به‌طور اختصاصی برای توسعه‌دهندگان منتشر کند. این سیستم عامل پس از طی مراحل آزمایشی از ماه فوریه ۲۰۲۱ برای چند تلفن هوشمند در دسترس قرار خواهد گرفت.

با این حساب می‌توانیم اطمینان داشته باشیم که گوشی‌های هوآوی در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۱ سیستم عامل هارمونی را دریافت می‌کنند. البته مراحل آزمایشی تا چند ماه ادامه خواهد یافت تا در نهایت به زمان عرضه نسخه نهایی برسیم. این یعنی نسخه‌های اولیه ممکن است به‌شکل بتای بسته باشد. پیش‌بینی می‌شود که سری P برای اولین بار این نرم‌افزار را دریافت کند، هرچند هنوز اطلاعات موثقی در این رابطه منتشر نشده است.

image

به‌گفته ژی هائو، مدیر کسب و کار IoT هوآوی، نمایشگرهای هوشمند این شرکت اولین محصولاتی خواهند بود که HarmonyOS 2.0 را دریافت می‌کنند. هوآوی پیش‌تر از نمایشگر Huawei Vision و تلویزیونی با هارمونی رونمایی کرده بود. حالا هم گفته شده که این شرکت به‌زودی می‌خواهد سری جدیدی از تلویزیون‌های خود را تا پایان سال ۲۰۲۰ به بازار بفرستد.

با توجه به تاکید هوآوی بر نمایشگرهای هوشمند و تکمیل استراتژی 1+8+N، انتظار داریم که برای بسیاری از تلویزیون‌های این شرکت از جمله X65 و V55i نسخه‌های جدیدی معرفی شود.

افزون بر این، وانگ چنگلو اطلاعات جالبی را درباره سیستم عامل هارمونی اعلام کرده است. او می‌گوید نام هانگ‌منگ که برای اشاره به این سیستم عامل در چین استفاده می‌شود از «شای های جینگ» نشأت گرفته است. شان های جینگ نوشته‌ای کلاسیک است که محتوایی ترکیبی از فرهنگ و جغرافیای دوره پیش از دودمان چین را شرح می‌دهد. این نوشته همچنین حاوی بخشی از اسطوره‌شناسی چینی است. وانگ می‌گوید پروژه سیستم عامل آن‌ها از سال ۲۰۱۲ آغاز شد و نسخه نخست کرنل آن در ماه مه ۲۰۱۸ تکمیل گردید.

وانگ بیان می‌دارد که علی‌رغم آمادگی هارمونی برای تلفن‌های هوشمند، این سیستم عامل پیش‌تر به‌خاطر فقدان اکوسیستم و همکاری با گوگل منتشر نشده بود. ولی حالا که استفاده از خدمات نرم‌افزاری گوگل برای هوآوی ممکن نیست، این شرکت آماده عرضه سیستم عامل اختصاصی خود است. او می‌گوید هارمونی قبل از اعمال تحریم‌ها ساخته شده بود و تحریم‌ها صرفا سرعت توسعه آن را بیشتر کرد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)