خانهاخبار
آیا آیفون 12 مینی تنها نسخه 4G این خانواده است؟

آیا آیفون 12 مینی تنها نسخه 4G این خانواده است؟

به زودی در رویدادی آنلاین، شاهد رونمایی از آیفون‌های 2020 خواهیم بود.
۱۳۹۹/۷/۵

به لطف شایعاتی که تا به حال منتشر شده، ما اطلاعات زیادی در مورد آیفون‌های 2020 به دست آورده‌ایم. از پردازنده A14 Bionic گرفته تا نمایشگر OLED و پشتیبانی آن ها از نسل پنجم شبکه مخابراتی (5G). همچنین این موضوع را نیز می‌دانیم که این محصولات در سه سایز 5.4، 6.1 و 6.7 اینچی عرضه خواهند شد.

اما گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که مدل ابتدایی خانواده آيفون 12 با قیمتی ارزان و حتی پایین از آیفون 11 در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت. قیمت 649 دلاری که در این گزارش برای محصول یاد شده در نظر گرفته شده، این روزها تقریبا به عنوان یک رویا به حساب می‌آید. اما اگر گزارش جدید CNN صحت داشته باشد، این موضوع واقعی خواهد بود.

تحلیل گران وال استریت این روزها سخت مشغول بررسی موارد مختلف هستند و پیش بینی‌های خود برای آیفون‌های جدید را به تازگی اعلام کرده‌اند.

آقای تام فورته، تحلیل گر موسسه DA Davidson معتقد است که مدل پایه خانواده آیفون 12 که با نام آیفون 12 مینی از آن یاد خواهد شد، ممکن است تنها مدل مجهز به تکنولوژی 4G باشد. شایعات پیشین نیز حاکی از آن بود که اپل تنها یک مدل آیفون مبتنی بر شبکه 4G را در سال 2020 معرفی خواهد کرد.

image

 

اگر آیفون 12 مینی تنها مدل مجهز به فناوری LTE در خانواده آیفون‌های 2020 باشد، لذا قیمت این محصول مطمئنا از آیفون 11 که با ارزش 699 دلار روانه بازار شد، پایین‌تر خواهد بود. چنین شایعاتی، سخنان یکی از تحلیل گران موسسه Rosenblatt مبنی بر معرفی شش مدل آیفون در سال جاری که دو مدل از آن ها به فناوری 4G مجهز خواهند بود را قوت می‌بخشد.

تحلیل گر موسسه Rosenblatt Securities

J.P. Morgan

مینگ چی کو

شش مدل آیفون جدید شامل موارد زیر:

  • آیفون 12 با نمایشگر.1 اینچی LCD
  • آیفون 12 پرو با نمایشگر 5.4 اینچی OLED با پشتیبانی از 4G/5G
  • آیفون 12 پرو با نمایشگر 6.1 اینچی OLED با پشتیبانی از 4G/5G
  • آیفون 12 پرو مکس با نمایشگر 6.7 اینچی و پشتیبانی از 5G

چهار مدل آیفون جدید شامل موارد زیر:

  • آيفون 12 با نمایشگر 5.4 اینچی OLED با دوربین دوگانه
  • آیفون 12 با نمایشگر 6.1 اینچی OLED با دوربین دوگانه
  • آيفون 12 پرو با نمایشگر 6.1 اینچی، دوربین سه گانه و سنسور ToF
  • آیفون 12 پرو مکش با نمایشگر 6.7 اینچی OLED، دوربین سه گانه و سنسور ToF

چهار مدل آيفون جدید شامل موارد زیر:

  • آيفون 12 با نمایشگر 5.4 اینچی OLED با دوربین دوگانه
  • آیفون 12 با نمایشگر 6.1 اینچی OLED با دوربین دوگانه
  • آيفون 12 پرو با نمایشگر 6.1 اینچی و دوربین سه گانه
  • آیفون 12 پرو مکش با نمایشگر 6.7 اینچی OLED و دوربین سه گانه
 

آقای Wamsi Mohan تحلیل گرم Bank of America مدعی شده است که قیمت گران ترین مدل این خانواده که احتمالا با نام آیفون 12 پرو مکس از آن یاد خواهد شد، به دلیل بهره مندی از نسل پنجم شبکه مخابراتی (5G) نسبت به مدل پیشین حدودا 100 دلار افزایش خواهد یافت. او همچنین یادآور شده است که تنها این مدل به فناوری mmWave، یعنی سریع ترین حالت در نسخه 5G مجهز خواهد بود و مدل‌های دیگر، از فناوری sub-6 GHz بهره‌مند هستند و سرعت آن ها نیز پایین‌تر خواهد بود.

بسیاری از تحلیل گران معتقد هستند که اپل، قیمت محصولات خود را نسبت به مدل پیشین ثابت نگه خواهد داشت. اما وب سایت Forte خبری خلاف این موضوع منتشر کرده و بر این باور است که به دلیل ارائه آیفون SE 2020 با قیمت پایه 399 دلاری، دلیلی برای این کار وجود نداشته و قیمت این محصولات در سال جاری افزایش پیدا خواهد کرد.

این موضوع نیز توسط شخصی با نام کاربری @MauriQHD در شبکه اجتماعی توییتر مورد تأیید قرار گرفته است. چنین امری به دلیل مجهز بودن محصولات به تکنولوژی 5G روی خواهد داد.

لیست مشخصات پیش بینی شده برای آیفون‌های 2020 به همراه قیمت آن ها را در تصویر زیر مشاهده کنید:

image

 

به غیر از ارزان قیمت ترین مدل، سایر مدل‌ها به نظر می‌رسد که با همان ظرفیت باتری نسل قبل خود ارائه خواهند شد. اما به نظر می‌رسد که نسخه پرو مکس این خانواده، به دلیل قیمت بالا و مجهز بودن به مود‌های mmWave، باید با باتری بزرگ‌تر و با ظرفیت بیشتری معرفی و عرضه شود.

همچنین پیش بینی می‌شود که نسخه‌های پرو از این خانواده به اسکنر LiDar مجهز باشند و به این ترتیب، تمرکز آن ها در فضاهای تاریک روی سوژه مورد نظر کاربر با دقت و سرعت بیشتری همراه خواهد بود و قابلیت‌های واقعیت افزوده این محصولات نیز گسترش پیدا می‌کند.

طبق گزارش‌هایی که از بهره مندی آیفون‌های 2020 از تکنولوژی 5G حکایت داشته‌اند، پیش بینی می‌شود که این محصولات از نرخ فریم های ویدئویی جدیدی برخوردار باشند.

به نظر می‌رسد که آیفون‌های جدید در تاریخ دوازدهم اکتبر مصادف با بیست و یکم مهر ماه در رویدادی آنلاین به دنیای تکنولوژی معرفی شده و تاریخ عرضه نسخه‌های پرو نیز در ماه اکتبر اعلام شده است. همچنین پیش بینی می‌شود که اپل، محصولی دیگر برای ادامه مسیر موفق آیفون SE را نیز معرفی کند که تاریخ مشخصی برای عرضه آن تا به این لحظه در نظر گرفته شده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

محمد

۱۳۹۹/۷/۵
ایفون 12 پرو مکش ؟ یا مکس