خانهاخبار
سرویس استریم بازی آمازون با نام Luna معرفی شد

سرویس استریم بازی آمازون با نام Luna معرفی شد

آمازون هم با Luna به جمع سرویس‌های استریم بازی می‌پیوندد و با عرضه کنترلر مخصوص خود می‌خواهد تجربه متفاوتی از بازی کردن را به ارمغان بیاورد.
۱۳۹۹/۷/۵

آمازون از سرویس استریم بازی Luna برای پلتفرم‌های موبایل، دسکتاپ و Fire TV پرده برداشت. این سرویس از بسیاری از جهات شبیه گوگل استیدیا است و به کاربران اجازه می‌دهد تا بازی‌ها را بدون نیاز به دانلود و نصب از طریق بستر اینترنت بازی کنند.

image

سرویس لونا کانال‌های متفاوتی دارد که مصرف‌کنندگان می‌توانند مشترک آن شوند و به محتواهای گوناگونی دسترسی داشته باشند. کانال اصلی لونا+ که در حال حاضر در حالت دسترسی اولیه قرار گرفته شامل عناوینی مثل Resident Evil 7, Control, Panzer Dragoon, A Plague Tale: Innocence, The Surge 2, Yooka-Laylee and The Impossible Lair, Iconoclasts, GRID, ABZU و Brothers: A Tale of Two Sons است.

مشترکان این کانال در حال حاضر می‌توانند بازی‌ها را به‌صورت 1080p 60fps اجرا کنند و در آینده به وضوح 4K دسترسی خواهند داشت. این افراد امکان اجرای همزمان بازی‌ها بر روی دو دستگاه را دارند. قیمت اشتراک لونا+ در دوره دسترسی اولیه ماهانه ۶ دلار است و در آینده از بازی‌های بیشتری پشتیبانی خواهد کرد.

image

کانال دیگر سرویس لونا مخصوص بازی‌های یوبی‌سافت است. کاربران از طریق این کانال می‌توانند به عنوان موجود و آتی یوبی‌سافت از جمله اساسینز کرید والهالا، فار کرای ۶ و Immortals Fenyx Rising در روز عرضه دسترسی داشته باشند. عناوین منتخب این کانال به‌شکل نسخه آلتیمیت و همراه با DLC عرضه می‌شوند.

کانال یوبی‌سافت برخلاف لونا+ در هر لحظه صرفا بر روی یک دستگاه قابل استفاده است. قیمت اشتراک این کانال هنوز اعلام نشده اما آمازون می‌خواهد کانال‌های بیشتری با این سبک و سیاق برای ناشران بزرگ داشته باشد.

image

با توجه به این‌که آمازون مالک توئیچ است، منطقی است که آن‌ها بزرگ‌ترین سرویس استریم بازی دنیا را با سرویس جدیدشان یکپارچه کنند. بنابراین، کاربران لونا می‌توانند به استریم‌های توئیچ دسترسی داشته باشند و هر زمان که خواستند بازی‌هایی را که در حال نگاه کردنشان هستند از طریق لونا اجرا کنند.

لونا به‌صورت بومی بر روی Fire TV، پی‌سی و مک پشتیبانی می‌شود. این سرویس همچنین به‌واسطه اپلیکیشن‌های وب بر روی آیفون و آیپد نیز در دسترس قرار خواهد گرفت. لونا هنوز برای اندروید منتشر نشده اما آمازون وعده داده که در آینده نسخه‌ای را برای این پلتفرم عرضه خواهد کرد.

image

مشترکان لونا برای انجام بازی‌ها می‌توانند از کیبورد، موس یا کنترلر بلوتوثی که دارند استفاده کنند. این شرکت همچنین کنترلری اختصاصی را برای لونا عرضه خواهد کرد که شبیه کنترلر استیدیا است و به‌طور مستقیم از طریق وای‌فای به فضای ابری وصل می‌شود. به همین خاطر آمازون می‌گوید استفاده از کنترلر آن‌ها میزان تاخیر را ۱۷ تا ۳۰ میلی‌ثانیه کاهش می‌دهد. کنترلر لونا در دوره دسترسی اولیه با قیمت ۵۰ دلار عرضه می‌شود.

image

سرویس لونا در حال حاضر فقط در ایالات متحده در دسترس قرار گرفته است و کاربران برای ورود به این سرویس باید درخواست دعوت‌نامه ثبت کنند. فعلا صحبتی پیرامون زمان عرضه جهانی و عمومی لونا به میان نیامده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)