خانهاخبار
تیم کوک: امیدوارم آتش‌سوزی‌ها مردم را درباره تغییرات اقلیمی متقاعد کند

تیم کوک: امیدوارم آتش‌سوزی‌ها مردم را درباره تغییرات اقلیمی متقاعد کند

مدیرعامل شرکت اپل پس از معرفی اپل واچ 6 در مصاحبه‌ای با نشریه آتلانتیک به صحبت درباره موضوعات مختلفی از جمله آتش‌سوزی‌های غرب آمریکا پرداخته است.
۱۳۹۹/۷/۲

تیم کوک در طول سال چند بار بیشتر با نشریات مصاحبه نمی‌کند و رسانه‌ها می‌دانند که در صحبت با مدیرعامل اپل باید فرصت را غنیمت بشمارند. او روز دوشنبه با جفری گلدبرگ، سردبیر آتلانتیک، مصاحبه‌ای انجام داده که در ادامه بخش‌هایی از نظرات وی را می‌خوانیم.

گلدبرگ ابتدا درباره گفتگوهای اخیر کوک و ترامپ سوال کرد. مدیرعامل اپل در پاسخ گفت که به‌خاطر حفظ حریم خصوصی رئیس جمهور آمریکا نمی‌خواهد صحبتی درباره این گفتگوها داشته باشد. سردبیر آتلانتیک در سوال دیگری درباره عملکرد آمریکا در مقابل ویروس کرونا پرسید و با مقاومت کوک در پاسخگویی مواجه شد. مدیرعامل اپل گفت: «فکر می‌کنم این ویروس همه جهان را غافل‌گیر کرد. فکر می‌کنم زمانی خواهد رسید که می‌فهمیم باید بهتر عمل کنیم، و امیدوارم که همزمان با حرکت به سمت فاز جدید مواجهه با ویروس ارزیابی‌های دقیق‌تری در این زمینه داشته باشیم.»

این مصاحبه که به‌فاصله کوتاهی پس از رونمایی اپل واچ ۶ و آیپد ایر ۴ ضبط شده، نشان می‌دهد که کوک تا چه اندازه در زمینه حفظ رابطه خود با کاخ سفید محتاطانه عمل می‌کند. او با بسیاری از تصمیمات ترامپ مخالف است و بارها از رفتارهای رئیس جمهور آمریکا انتقاد کرده، اما همچنان به دیدار و گفتگوی مرتب با دونالد ترامپ ادامه می‌دهد.

تیم کوک می‌گوید: «فلسفه کلی من مبتنی بر تعامل است. فکر می‌کنم خیلی بهتر است که صرف‌نظر از توافق روی موضوعات یا از آن مهم‌تر وجود اختلاف‌نظر، با یکدیگر تعامل داشته باشیم. به همین خاطر، کاری که ما در اپل انجام می‌دهیم تمرکز بر خط مشی‌هاست. ما کاری به سیاست نداریم.»

مدیرعامل اپل تعهد داده که تا سال ۲۰۳۰ تمام انرژی این شرکت را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کند. او حالا با توجه به آتش‌سوزی‌های غرب آمریکا و تاثیرات آن بر منطقه دره سیلیکون امیدوار است که بقیه هم متوجه اهمیت موضوع شده باشند.

کوک می‌گوید: «فکر می‌کنم تمام آتش‌سوزی‌های غرب، که عملا موجب سوخته‌شدن میلیون‌ها هکتار زمین شده، طوفان‌های جنوبی، سیل‌های شمال شرق و منطقه میانه آتلانتیک، همه و همه مردمی را که هنوز به تغییرات اقلیمی باور ندارند نسبت به این موضوع متقاعد خواهد کرد.»

کوک که در گفتگو با گلدبرگ اعلام کرده به این زودی‌ها قصد بازنشستگی ندارد، می‌گوید در حال حاضر فقط ۱۵ درصد از کارمندان اپل در دفتر این شرکت حضور دارند و خودش هم گاهی اوقات به دفتر کارش می‌رود. او قبول دارد که شرایط ممکن است دیگر به حالت عادی برنگردد، اما باور دارد که حضور فیزیکی افراد در کنار یکدیگر شبیه هیچ چیز دیگری نیست. او اضافه می‌کند: «بی‌صبرانه منتظرم تا همه دوباره به دفاتر کار خود برگردند.»

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)