خانهاخبار
آیفون ۱۲ ارزان نخواهد بود

آیفون ۱۲ ارزان نخواهد بود

به نظر می‌رسد آیفون ۱۲ اپل قیمت به مراتب بیشتری در مقایسه با آیفون ۱۱ داشته باشد
۱۳۹۹/۷/۱

موج اول گوشی‌های هوشمند 5G در اواخر سال گذشته نشان داد که برای آزمایش نسل بعدی ارتباطات همراه، باید هزینه‌ی گزافی پرداخت کرد. یک سال بعد، فروشندگان گوشی هوشمند، ساخت گوشی‌های 5G با قیمت مناسب را آغاز کردند و پوشش این فناوری نیز بهبود یافت، اما ساخت گوشی‌های 5G هنوز گران است. سامسونگ با سری اس ۲۰ و نوت ۲۰ ثابت کرد نسخه‌های مقرون به صرفه در کار نخواهد بود. حتی گفته می‌شود پیکسل ۵، گوگل را با مشکل روبرو کرده است، چراکه پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ بسیار گران است.

در همین رابطه وقتی صحبت از آیفون ۱۲ می‌شود، به نظر می‌رسد اکثر گزارش‌ها حاکی از آن است که ارزان‌ترین نسخه‌های گوشی با وجود قابلیت فناوری 5G، به اندازه‌ی آیفون ۱۱ مقرون به صرفه هستند. اما یک گزارش جدید از چین نشان می‌دهد که اپل ممکن است قادر به حفظ قیمت ۶۹۹ دلار برای نسخه‌ی پایه نباشد.

اپل ممکن است از پردازنده‌های ساخت خودش در آیفون بهره ببرد، اما هنوز به یک مودم 5G و آنتن‌های کوالکام احتیاج دارد که به قطعات آن افزوده خواهد شد. گزارش‌های اخیر ادعا کرده‌اند که اپل راه‌هایی برای کاهش هزینه‌های مربوط به 5G و پایین نگه داشتن قیمت پایه یافته است. یکی از این اقدامات صرفه جویی در هزینه‌های مربوط به طراحی باتری است که به کوپرتینویی‌ها اجازه می‌دهد مقداری پس‌انداز کنند. مورد بعدی به شارژر و ایرباد مربوط می‌شود که ظاهرا خبری از آن‌ها در جعبه‌ی آیفون ۱۲ نخواهد بود. هفته‌ی گذشته اهالی کوپرتینو اپل واچ را رونمایی کردند و مشخص شد خبری از شارژر در جعبه نیست و البته اعلام کردند که این تصمیم را در جهت حفظ محیط زیست اتخاذ کرده‌اند. بسیاری از خریداران به شارژر اضافی یا ایرباد رایگان احتیاجی ندارند. با تمام اقدامات صورت گرفته توسط اپل بازهم ممکن است قیمت پایه از ۶۹۹ دلار آیفون ۱۱، بیشتر باشد. اخیرا GizChina با اشاره به یک منبع در Weibo یادآوری کرده که آیفون ۱۲ ممکن است از ۷۴۹ دلار شروع شود.

image

البته این یکی از منابع معمول اطلاعات مربوط به آیفون ۱۲ نیست. او در ادامه ذکر می‌کند که اپل یک شرکت خیریه نیست و باتوجه به بالا رفتن هزینه‌های ساخت، بالا رفتن قیمت آیفون ۱۲ نیز اجتناب ناپذیر است. این شخص می‌گوید به لطف چندین قطعه‌ی جدید از جمله مودم 5G و صفحه نمایش اولد، ۵۰ دلار به هزینه‌ی ساخت افزوده شده است. البته این بدان معنی نیست که آیفون ۱۲ از ۷۴۹ دلار شروع می‌شود اما، قطعا نشان می‌دهد که ارزان‌ترین آیفون 5G از آیفون ۱۱ سال گذشته گران‌تر خواهد بود.

این اطلاعات توسط شخصی بیان شده که در شبکه‌ی اجتماعی ویبو نزدیک ۳۰۰ هزار دنبال کننده دارد و در رابطه با تراشه‌های تلفن همراه بسیار صحبت می‌کند. مشخص نیست که اطلاعات ذکر شده را از کجا به دست آورده و تاچه اندازه قابل اعتماد است، اما حتی اگر شناخته شده هم باشد، همچنان باید با دیده‌ی تردید به آن نگریست.

در اواسط ماه ژوئیه نیز گزارشاتی مبنی بر عرضه‌ی آیفون ۵.۴ اینچی با قیمت ۷۴۹ دلار وجود داشت. جف پو در آن زمان گفت که مودم 5G و نمایشگر اولد عامل اصلی این افزایش قیمت هستند و همچنین اشاره کرد آیفون‌های امسال بدون لوازم جانبی عرضه خواهند شد. با این وجود پو برای سه آیفون دیگر صحبتی از افزایش قیمت به میان نیاورده است. خوشبختانه انتظار می‌رود اپل رویداد اواسط ماه اکتبر را به زودی اعلام کند و در مراسم کاملا مشخص خواهد شد که هر آیفون چه قیمتی خواهد داشت و اینکه آیا شارژر رایگان و ایرباد از جعبه حذف می‌شوند یا خیر.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ابراهیم جعفری

۱۳۹۹/۷/۱
آه خدای من افسوس از این همه نادانی