خانهاخبار
تماشا کنید: مقایسه عملکرد iOS 14 با نسخه‌های پیشین

تماشا کنید: مقایسه عملکرد iOS 14 با نسخه‌های پیشین

نسخه نهایی آی او اس 14 عرضه شد و حالا، این پلتفرم را از نظر عملکرد با نسخه‌های پیشین مقایسه می‌کنیم.
۱۳۹۹/۷/۲

همان طور که استحضار دارید، در روی معرفی اپل واچ سری 6 و آیپد های جدید، اپل نسخه نهایی آی او اس 14 را در اختیار کاربران خود قرار داد. این پلتفرم و قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدیدی همراه است که بسیاری از دارندگان آیفون را وادار به آپگرید می‌کند. در این مطلب می‌خواهیم در قالب یک فایل ویدئویی، آی او اس 14 را با نسخه‌های پیشین سیستم عامل آیفون مقایسه کرده و عملکرد آن ها را مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه با جی اس ام همراه باشید.

نتایج بنچمارک هیچ گاه یک منبع خوب و مناسب برای مقایسه محصولات به حساب نمی‌آید. درست است که همه چیز روی کاغذ خوب و فوق‌العاده به نظر می‌رسد. اما در نهایت همه چیز به استفاده روزمره کاربران باز می‌گردد. پیش تر مباحثی در مورد پایین آوردن سرعت دستگاه هنگام آپگرید به نسخه‌های جدید پیرامون شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند در رسانه‌های خبری مطرح شده بود. اپل نیز چنین پرونده‌ای را در سابقه فعالیتی خود می‌بیند که البته مشکل مورد نظر در سال 2018 و همزمان با رونمایی از آي او اس 12 بر طرف گردید.

حالا وب سایت iAppleBytes دست به تولید یک فایل ویدئویی زده و در آن، پلتفرم چدید آیفون با نام آی او اس 14 را با نسخه‌های پیشین، یعنی آي او اس 13، آی او اس 12، آي او اس 11 و آی او اس 10 مقایسه کرده است.

آیفون 6S مجهز به سیستم عامل آی او اس 14 توانسته در مقایسه با iOS 10.3.1 و iOS 11.4.1 عملکرد قابل قبول تری از خود بر جای گذارد. اپلیکیشن‌ها با سرعت بیشتری باز شده و بازی‌های سنگین نیز سریع‌تر لود می‌شوند. البته تفاوت میان این سیستم عامل‌‌ها آنچنان که باید و شاید، زیاد نیست و برای کاربرهای معمولی یا در هنگام استفاده روزمره، این موضوع آنچنان به چشم نمی‌آيد.

اما همان طور که در ویدئو مشاهده می‌کنید، عملکرد این گوشی هوشمند مجهز به آي او اس 14 با مواردی که از سیستم عامل‌های آي او اس 12 و آی او اس 13 بهره می‌برند، برابری می‌کند. هیچ گونه تفاوتی در سیستم پردازشی آن ها وجود ندارد و این مورد می‌توان یک موضوع فوق‌العاده به حساب بیاید. نتایج گیک بنچ نیز گویای این موضوع است. سرعت لود اپلیکیشن‌ها در هر سه نسخه تقریبا برابر است. به این ترتیب می‌توان گفت که هیچ اثری از افزایش سرعت عمدی در پس زمینه سیستم عامل آی او اس 14 وجود نداشته و مهندسان کوپرتینویی، شگفتی جدیدی را خلق کرده‌اند.

بیش از این شما را منتظر نگذاشته و دعوت می‌کنیم تا ویدئوی مقایسه آي او اس 14، آی او اس 13، آی او اس 12، آی او اس 11 و آی او اس 10 را مشاهده کنید:

 

این موضوع را با یاد داشته باشید که در این ویدئو،‌آی او اس 14 با آخرین نسخه عمومی و پایدار پلتفرم‌های یاد شده مقایسه شده است. از آن جا که iOS 14 هنوز جدید و تازه به نظر می‌رسد، لذا در آينده و با ارائه آپدیت‌های بیشتر و رفع ایرادات احتمالی، مطمئنا شاهد سیستم عامل پایدارتری خواهیم بود و به احتمال زیاد، سرعت آن نیز به همین نسبت افزایش پیدا خواهد کرد.

در نهایت با دیدن این ویدئو متوجه می‌شویم که اپل در آي او اس 14، به هیچ عنوان سرعت عملیات پردازشی در پس زمینه را کاهش نداده است و در مقایسه با نسخه‌های پیشین، عملکرد مشابهی را شاهد هستیم. همچنین از آن جا که این تست روی یک محصول قدیمی به نام آیفون 6S صورت پذیرفته، لذا در محصولات جدید تر این موضوع با سرعت و دقت بیشتری انجام خواهد پذیرفت. به این ترتیب کاربران آيفون‌های قدیمی، نباید راجع به آپگرید به آی او اس 14 دچار شک و دودلی باشند و می‌توانند با خیال راحت پس از مشاهده این ویدئو، دستگاه خود را به آخرین نسخه سیستم عامل آیفون، یعنی iOS 14 بروزرسانی کنند.

لطفا نظرات و تجربیات خود در مورد کار با سیستم عامل آی او اس 14 را با ما در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)