خانهاخبار
تیک تاک به کار خود پایان نخواهد داد

تیک تاک به کار خود پایان نخواهد داد

درگیری‌ها و مسائلی که میان اپلیکیشن تیک تاک و دولت ترامپ وجود داشت، ظاهرا پایان یافته است.
۱۳۹۹/۶/۳۱

اگر پیگیر اخبار این روزهای دنیای تکنولوژی باشید، مسلما می‌دانید که بر اساس تحریم‌ها و تهدیدات اعمال شده از سوی دولت ترامپ، قرار بر این بود که اپلیکیشن تیک تاک از روز گذشته، یعنی بیستم سپتامبر مصادف با سی ام شهریور ماه به کار خود در کشور آمریکا پایان دهد.

اما ظاهرا در آخرین لحظات، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا مدارک ارسال شده مبنی بر همکاری اوراکل با کمپانی بایت دنس را پذیرفته و به این ترتیب، اپلیکیشن تیک تاک مانند روال قبل به کار خود ادامه خواهد داد.

چندی پیش، شرکت آمریکایی Oracle توانست با کمپانی بایت دنس، سازنده اپلیکیشن TikTok به توافق رسیده و به عنوان شریک تجاری این برند، فعالیت کند. مدارک این مشارکت اخیرا در اختیار دولت ترامپ قرار گرفته و به این ترتیب، امنیت کاربران آمریکایی اپلیکیشن تیک تاک تأمین خواهد شد و دیگر مانعی برای فعالیت این نرم‌افزار در کشور آمریکا وجود نخواهد داشت.

image

 

ترامپ در اظهارات خود چنین عنوان کرده است:

من در مورد این معامله حاضر به بخشش هستم. مشارکت میان اوراکل و بایت دنس به صورت مفهومی مورد تأیید است. امنیت تیک تاک هم به این ترتیب مورد تأیید خواهد بود.

تفاهم نامه میان اوراکل، وال مارت و بایت دنس به این صورت خواهد بود که کلیه امور توسط Oracle و Walmart کنترل خواهد شد و به این ترتیب، یک شرکت جدید با پیشینه آمریکایی به وجود خواهد آمد.

شرکت جدید با نام TikTok Global شناخته خواهد شد و از متخصصان، یک مقام بلند مرتبه و یک متخصص امنیت آمریکایی بهره خواهد گرفت و به این ترتیب، 25 هزار فرصت شغلی جدید برای افراد آمریکایی به وجود خواهد آمد.

ByteDance همچنان سهم خود را حفظ خواهد کرد. اما موافقت کرده است که با محافظت امنیتی قابل توجهی در مورد داده های کاربران ایالات متحده با اوراکل ، تمام داده‌ها را بدست آورده و حق بازرسی سورس کد اپلیکیشن TikTok را داشته باشد.

البته هنوز قدم آخر این موافقت نامه، یعنی تفاهم میان کشور چین و آمریکا بر سر این موضوع باقی مانده و باید منتظر بمانیم و ببینیم که در نهایت، چه سرنوشتی در انتظار این اپلیکیشن پر سر و صدا خواهد بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)