خانهاخبار
چگونه مرورگر و اپ پیش‌فرض ایمیل را در iOS 14 تغییر دهیم؟

چگونه مرورگر و اپ پیش‌فرض ایمیل را در iOS 14 تغییر دهیم؟

اپل در iOS 14 قابلیتی را در اختیار شما قرار داده که با کمک آن می‌توانید به جای سافاری و Mail از اپلیکیشن‌های دیگری به‌عنوان اپ‌های پیش فرض دستگاه اسفتاده کنید.
۱۳۹۹/۶/۳۱

اپل بالاخره در iOS 14 قابلیت تغییر اپلیکیشن پیش‌فرض مرورگر و ایمیل را در اختیار کاربران قرار داد. یعنی با نصب iOS 14 می‌توانید به‌جای Safari و Apple Mail از هر اپلیکیشن دیگری مثل Chrome یا Outlook استفاده کنید. ولی محل قرارگیری این تنظیمات ممکن است برای همه کاربران واضح نباشد. پس در این مطلب تصمیم داریم به شما نشان دهیم که چگونه می‌توانید این کار را انجام دهید.

چگونه مرورگر پیش‌فرض iOS 14 را عوض کنیم؟

image

این قابلیت نه در بخش تنظیمات عمومی آیفون بلکه در تنظیمات مربوط به اپلیکیشن شخص ثالث مدنظر شما، مثلا گوگل کروم، قرار دارد. وقتی دستگاه خود را به iOS 14 آپدیت کردید، اپ Settings را باز کرده و با اسکرول به سمت پایین مرورگر موردنظر خود را پیدا کنید. اگر خود اپلیکیشن قابلیت تنظیم شدن به‌عنوان مرورگر پیش‌فرض را داشته باشد، می‌توانید گزینه Default Browser App را ببینید. با فعال‌سازی این گزینه، هر زمان که لینکی را باز کنید، صفحه مذکور در اپ پیش‌فرض جدید شما باز می‌شود.

image

در حال حاضر گوگل کروم، موزیلا فایرفاکس، مایکروسافت اج و داک‌داک‌گو از قابلیت تنظیم شدن به‌عنوان مرورگر پیش‌فرض پشتیبانی می‌کنند. مرورگر Brave هنوز از این قابلیت برخوردار نشده، اما توسعه‌دهندگان آن گفته‌اند که در نسخه بعدی این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

چگونه اپلیکیشن پیش‌فرض ایمیل را در iOS 14 عوض کنیم؟

انتخاب اپ پیش‌فرض ایمیل هم درست مثل مرورگر پیش‌فرض است؛ یعنی پس از نصب iOS 14 می‌توانید به اپ Settings بروید، به سمت پایین اسکرول کنید و با یافتن اپ مدنظر خود آن را به‌عنوان اپلیکیشن پیش‌فرض ایمیل انتخاب نمایید. با فعال‌سازی گزینه Default Mail App از این پس اپلیکیشن موردنظر شما به‌عنوان اپ پیش‌فرض ایمیل عمل خواهد کرد.

در حال حاضر مایکروسافت اوتلوک، اسپارک و HEY از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند. انتظار می‌رود که کلاینت‌های محبوبی همچون جیمیل، باکسر، نیوتون و اسپایک نیز به‌زودی این امکان را در دسترس کاربران قرار دهند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)