خانهاخبار
کمپانی فیس بوک در خصوص سیستم جاسوسی اینستاگرام به دادگاه احضار شد

کمپانی فیس بوک در خصوص سیستم جاسوسی اینستاگرام به دادگاه احضار شد

اینستاگرام و ابزارهای جاسوسی آن بار دیگر برای فیس بوک دردسرساز شد.
۱۳۹۹/۶/۲۹

مسئولان فیس بوک بار دیگر به اتهام جاسوسی از طریق اپلیکیشن اینستاگرام به دادگاه احضار شدند. اگر به خاطر داشته باشید، در ماه جولای حرف و حدیث‌هایی پیرامون جاسوسی اپلیکیشن اینستاگرام از طریق دوربین گوشی‌های هوشمند مطرح شد که کمپانی فیس بوک چنین موضوعی را غیر واقعی اعلام کرد. طبق اعلام مسئولان فیس بوک، این مشکل از وجود باگی در اینستاگرام نشأت می‌گیرد و آن ها قصد داشتند تا این مشکل را با یک آپدیت نرم‌افزاری بر طرف کنند. به موجب این باگ، نوتیفیکیشن‌های نادرست و غیر واقعی مبنی بر استفاده اینستاگرام از دوربین آيفون برای کاربر ارسال می‌شد.

اگر به خاطر داشته باشید، فیس بوک سال گذشته اپلیکیشن اینستاگرام را به ارزش 1 میلیارد دلار خریداری کرد و حالا مسئولیت و عواقب این اتهام، بر دوش آن ها است. در پرونده‌ای که روز پنج شنبه در ایالت سن فرانسیسکو به جریان افتاد، خانم Brittany Conditi از ایالیت نیو جرسی که یکی از کاربران اینستاگرام به حساب می‌آید، به دلیل دسترسی اینستاگرام به دوربین دستگاه، کمپانی فیس بوک را مورد شکایت قرار داد و اعلام کرد که این اتفاق به هیچ عنوان باگ نبوده و کاملا از روی قصد و نیت انجام می‌شود. در این پرونده آمده است که اینستاگرام با در دست گرفتن کنترل دوربین آیفون کاربران، اطلاعات خصوصی و محرمانه آن ها را جمع آوری می‌کند و به این ترتیب فیس بوک قادر خواهد بود تا این اطلاعات را به صورت فرد به فرد، جمع آوری و دسته بندی کند.

image

 

در این دادخواست ذکر شده است که اینستاگرام بدون اجازه کاربر، از دوربین دستگاه استفاده نخواهد کرد. اما خانم کاندیتی در شکایت نامه خود به این موضوع اشاره کرده است که اینستاگرام قادر به انجام کارهایی بیشتر از این است. این اپلیکیشن در هنگام استفاده از آن، بدون اجازه کاربر از دوربین آیفون استفاده کرده و تصاویر دریافتی را ثبت و ضبط می‌کند. زمانی که شخصی تمایلی به استفاده از دوربین دستگاه ندارد، هیچ گونه دلیلی برای استفاده بدون اجازه از آن برای اینستاگرام وجود ندارد.

در نتیجه مسئولان اینستاگرام و فیس بوک قادر خواهند بود تصاویر حریم شخصی کاربران و محیط زندگی آن ها را بدون اجازه آن ها تماشا کنند. همچنین آن ها می‌توانند از این طریق، ابزار و وسایل قرار گرفته در منزل کاربران را مشاهده کرده و از این طریق، تبلیغات مورد نیاز کاربران را به آن ها نمایش دهند.

image

شاکیان از دادگاه درخواست کرده‌اند که دادخواست را به عنوان یک اقدام طبقاتی تأیید کند و در ادامه، آنها به دنبال محاکمه منصفانه هستند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)