خانهاخبار
بنچمارک آیفون 12 پرو مکس افزایش توان ناچیز آن را نشان می‌دهد

بنچمارک آیفون 12 پرو مکس افزایش توان ناچیز آن را نشان می‌دهد

بنچمارک آنتوتو اخیرا نتایج بنچمارک پرچمدار آتی اپل را به اشتراک گذاشته و می‌توانیم ببینیم که قدرت این دستگاه نسبت به نسل قبلی تغییر خاصی پیدا نکرده است.
۱۳۹۹/۶/۲۹

اگرچه اپل هفته پیش در مراسم Time Flies از آیفون ۱۲ رونمایی نکرد، ولی از چیپست A14 بایونیک پرده برداشت. این چیپست قرار است قلب تپنده پرچمداران آتی اپل باشد و طبق اعلام این شرکت ۱۷ درصد CPU و ۸ درصد GPU بهتری نسبت به نسل قبل دارد. حالا بنچمارکی از این تراشه منتشر شده که این افزایش توان ناچیز را تایید می‌کند.

بر اساس اطلاعات بنچمارک آنتوتو از آیفون ۱۲ پرو مکس، پردازنده مرکزی این دستگاه ۱۶ درصد و گرافیک آن ۴ درصد قوی‌تر از نسل پیش است. همچنین، به‌نظر می‌رسد که در بخش حافظه بهبودی ۲۲ درصدی اتفاق افتاده است. ولی در مجموع شاهد ارتقای قابل توجهی نیستیم.

image

آیفون ۱۲ پرو مکس از آنتوتو امتیاز ۵۷۲٫۳۳۳ را دریافت کرده که در مقایسه با همتای کوآلکامی خود کمی پایین‌تر است. اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس بر روی دستگاه‌های اندرویدی توانسته بود از مرز امتیاز ۶۰۰٫۰۰۰ بگذرد. با این حال، مقایسه میان این دو پلتفرم شاید چندان درست نباشد، چون شیوه اجرای عملیات‌ها در هر پلتفرم متفاوت است.

منتها اگر A14 را با A13 مقایسه کنیم، می‌بینیم که اولین تراشه ۵ نانومتری دنیا به لحاظ توانمندی چندان پیشرفت بزرگی نداشته است. علت این اتفاق می‌تواند از سه طریق توضیح داده شود. اول، اپل احتمالا عمر باتری را اولویت قرار داده و همین مسئله باعث شده A14 نتواند از حداکثر پتانسیل‌های خود استفاده کند. فراموش نکنیم که باتری آیپد ایر ۴ عمری مشابه نسل قبل دارد و البته ظرفیت آن حدود ۸ درصد کوچک‌تر شده است.

image

دوم، حرکت به سمت تراشه‌های ۵ نانومتری احتمالا به آن اندازه که امیدوار بودیم محسوس نخواهد بود. هرچند افزایش ۳۰ درصدی توان پردازش می‌تواند بهینگی دستگاه‌ها را بالا ببرد، اما ممکن است زمان بیشتری لازم باشد تا بتوانیم به تمامی پتانسیل‌های این چیپست دست پیدا کنیم.

در نهایت، این احتمال مطرح است که دستگاه حاضر در این بنچمارک نمونه‌ای آزمایشگاهی باشد و نمونه‌های نهایی بهتر عمل کنند. منتها آمار اعلامی از سوی خود اپل مشابه نتایج آنتوتو است و به نظر نمی‌رسد که چنین اتفاقی در عمل رخ دهد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۹/۶/۲۹
به پیر به پیغمبر حیف از پولیه که بدی به اپل(برای ما ایرانی‌ها).
شما مگر چه انتظاراتی داری که "وان‌پلاس" نمیتونه برآورده کنه؟ والا بخدا..
-هم ارزان‌تره
-هم باتری‌ قدرتمندی داره
-کیفیت ساختش خیلی بالاست
-نرخ ۱۲۰ هرتز
-5G
-اسنپدراگون داره✅ این خیلی مهمه. حتی سامسونگ هم اسنپدراگون نداره. برا ما فقط اگزینوس میزنه?
//////اپل فقط پُزه. خودنمایی. فخرفروشی.
(به مالت ننداز، به شبی بنده
به جانت ننداز، به تبی بنده)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۹/۶/۲۹
با این آشفته بازار، خریدن آیفون12 دلِ شیـر می‌خواهد و روده فیل?
خیلی هم طالب نداره مگه تازه‌دامادی باشه که بخواد تولد نامزدش سنگ‌تمام بذاره. با هم برن پیتزا و لحظه‌ای که میره UC که دستشو بشوره دنبالش بره..
و توی اون راهرو فوراً سورپرایزش کنه?