خانهاخبار
راهنمای خرید: آیپد ایر 4 یا آيپد ایر 3؛ کدام گزینه مناسب تری است؟

راهنمای خرید: آیپد ایر 4 یا آيپد ایر 3؛ کدام گزینه مناسب تری است؟

با معرفی آیپد ایر 4، می‌خواهیم ببینیم آیا این محصول از ارزش خرید بالایی برخوردار است یا خیر.
۱۳۹۹/۶/۲۹

همان طور که مستحضر هستید، اپل در آخرین رویداد خود از نسل جدید آیپد ایر پرده برداشت که تغییرات بیرونی و درونی قابل ملاحظه‌ای را نیز به خود می‌بینید. حال می‌خواهیم مقایسه‌ای بین آیپد ایر 4 و آيپد ایر 3 به عمل بیاوریم و ببینیم که آیا این محصول، برای دارندگان نسل پیشین تبلت اپل از ارزش بالاتری برخوردار است یا خیر و آیا آپگرید کردن برای استفاده کنندگان از آیپد ایر 3، گزینه مناسبی به حساب می‌آید؟

در ادامه مطلب، با جی اس ام همراه باشید.

مقایسه آیپد ایر 4 و آیپد ایر 3؛ تفاوت‌های طراحی و نمایشگر

image

 

نمایشگر

همان طور که شایعات پیش از معرفی این محصول نقل کرده بودند، در نسخه جدید تبلت اپل شاهد زبان طراحی جدید و مدرن، سازگار با آيپد پرو هستیم. حاشیه‌های اطراف نمایشگر نسبت به نسل پیشین کمتر شده و گوشه‌های آن نیز به حالت منحنی شکل در آمده است.

در حالی که آیپد ایر 3 به نمایشگر 10.5 اینچی با رزولوشن 1668 × 2224 مجهز بود، در نسخه جدید شاهد نمایشگر 10.9 اینچی با رزولوشن 1640 × 2360 پیکسلی هستیم که هر دو دستگاه، از تکنولوژی True Tone نیز پشتیبانی می‌کنند.

image

 

دوربین

دوربین 12 مگاپیکسلی آیپد ایر جدید، دقیقا همان گزینه‌ای است که روی آیپد پرو قرار گرفته است که توانایی ضبط فیلم‌های 4K با نرخ فریم 60 fps را دارا است. دوربین فیس تایم این محصول نیز قابلیت ضبط فیلم‌هایی با رزولوشن HD یا همان 1080p را دارد و از طرف دیگر، به ویژگی Smart HDR نیز مجهز است. دوربین اصلی آیپد ایر 3 کمی ضعیف تر بوده و از نوع 8 مگاپیکسلی با قابلیت ضبط فیلم با رزولوشن 1080p با نرخ فریم 30 fps است. البته دوربین سلفی این نسخه با مدل جدید تفاوتی نداشته و در این زمینه، با آپگرید همراه نبوده است.

اسپیکرها

در حالی که آیپد ایر 3 به دو اسپیکر در قسمت پایین بدنه مجهز بود که به این ترتیب، صدایی استریو را در آن شاهد نبودیم، اما در نسل جدید آيپد ایر این دو اسپیکر از یکدیگر جدا شده و یکی از آن ها به قسمت بالایی بدنه منتقل شده است و به این ترتیب، در هنگام بازی یا تماشای فیلم در حالت لند اسکیپ، کاربران شاهد پخش صدای استریو در این محصول خواهند بود.

در آيپد ایر 3، گیمرها با مشکلاتی روبرو هستند که از جمله آن ها، می‌توان به معضلات بازیکنان پابجی با این محصول اشاره کرد. از آن جا که هر دو اسپیکر دستگاه در قسمت پایینی قرار گرفته است، لذا کاربران قادر به تشخیص سمت و سوی شلیک شدن یا انفجارها نخواهند بود.

image

 

زبان طراحی

همان طور که اشاره کردیم، آیپد ایر 4 در مقایسه با نسل پیشین با تغییراتی در حوزه طراحی روبرو شده است. اگر به طراحی مدرن و جذاب امروزی علاقمند هستید، این محصول گزینه مناسبی برای شما به حساب می‌آيد. حاشیه‌های اطراف نمایشگر کمتر نسبت به مدل قبل و از طرف دیگر، لبه‌های بدنه تخت باعث می‌شود تا این محصول راحت تر و بهتر در دستان شما قرار گرفته و در حین کار کردن با آن، لذت خاصی را تجربه کنید. سنسور تاچ آيدی یا همان اثر انگشت در آيپد ایر 4 به قسمت بالا و درون دکمه پاور دستگاه انتقال پیدا کرده و از طرف دیگر، این تبلت به درگاه USB Type-C مجهز شده و دیگر خبری از درگاه لایتنینگ نیست.

image

 

لوازم جانبی

استفاده کنندگان حرفه‌ای از آیپدها مسلما از این خبر بسیار خوشحال خواهند شد. آیپد ایر 4 از مجیک کیبورد و نسل دوم اپل پنسل به صورت کامل پشتیبانی خواهد کرد. این در حالی است که آیپد ایر 3 تنها با نسل اول اپل پنسل و کیبورد‌های بسیار محدودی سازگار است.

همچنین از آن جا که آیپد ایر 4 به درگاه USB Tyep-C مجهز شده است، لذا سرعت انتقال اطلاعات تا 5 گیگابیت بر ثانیه افزایش پیدا کرده که در مقایسه با نسل قبل، با افزایش 10 برابری روبرو هستیم. همچنین وجود این درگاه باعث می‌شود تا نسل جدید آیپد ایر، امکان اتصال آسان با دوربین، هارد اکسترنال و مانیتور‌های اکسترنال (تا رزولوشن 4K) را با خود به همراه داشته باشد.

image

 

مقایسه آیپد ایر 4 و آیپد ایر 3؛ تفاوت‌های پردازنده

در حالی که ما انتظار یک افزایش بهره وری معمول نسبت به نسل پیشین را داشتیم، اما اپل در این زمینه سنگ تمام گذاشته است و آیپد ایر 4 را به جدید ترین تراشه خود، یعنی A14 Bionic مجهز کزده است. به این ترتیب سرعت پردازش اطلاعات نسبت به نسل پیشین با افزایش 40 درصدی روبرو شده است.

چنین تغییری باعث می‌شود تا آیپد ایر 4 برای افراد حرفه‌ای، مانند اشخاصی که با ادیت فیلم، ساخت موزیک یا مواردی از این قبیل سر و کار دارند، نسبت به مدل قبل گزینه بهتری به حساب بیاید. پردازنده گرافیکی این محصول نیز در مقایسه با آيپد ایر 3 با افزایش عملکرد 30 درصدی همراه شده است که این گزینه نیز برای گیمرها و ویرایشگرهای تصویر گزینه مهم و قابل ملاحظه‌ای به حساب می‌آيد.

آیپد ایر 4 در مقابل آیپد ایر 3؛ آیا آپگرید کنیم؟

در حالی که نسخه‌های پیشین آیپد ایر، تفاوت‌های خاص و چشمگیری نسبت به یکدیگر نداشتند، اما آیپد ایر 4 یک جهش بزرگ در این محصول به حساب می‌آید و مطمئنا از ارزش آپگرید بالایی برخوردار است. اگر از جمله کاربران حرفه‌ای آیپد هستید یا مدت زمان زیادی برای تماشای فیلم یا ویدئوهای یوتیوب صرف می‌کنید، متوجه این خواهید شد که نسخه جدید آیپد ایر تجربه لذت بخش تری را در اختیارتان خواهد گذاشت.

اما اگر در حال حاضر از آیپد ایر 3 به همراه کیبورد و نسل اول اپل پنسل استفاده می‌کنید و همین سیستم جوابگوی نیازهای روزمره شما از قبیل انجام امور اداری (مانند تایپ کردن یا ارسال و دریافت ایمیل) است و یا اهل گیم و انجام کارهای حرفه‌ای مانند ادیت و ویرایش فیلم یا آهنگ سازی با این محصول نیستید، لذا آپگرید به نسخه 2020 این محصول برای شما آن چنان تفاوتی نخواهد داشت.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)